Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:21:09 GMT

اتباع چینی در پاکستان بار دیگر هدف حمله قرار گرفتند

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۰۸۲۰

اتباع چینی در پاکستان بار دیگر هدف حمله قرار گرفتند

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستانی روز پنجشنبه به نقل از مقامات امنیتی در شهر کراچی واقع در جنوب این کشور اعلام کردند که حمله مسلحانه به خودروی حامل شهروندان چینی منجر به زخمی شدن یک سرنشین آن شد.

یک مهندس چینی که چند روز پیش وارد پاکستان شده بود، در این حمله به شدت زخمی شد با این حال پلیس کراچی گفت که وضعیت وی بحرانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دایره ملی مبارزه با تروریسم در کراچی پاکستان اعلام کرد که گروه غیرقانونی جبهه آزادی بلوچستان موسوم به «بی ال اف» مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

شورشیان بلوچ که طی سال‌های اخیر مرتکب عملیات‌های مسلحانه متعددی علیه نیروهای امنیتی، مقامات غیرنظامی، شهروندان عادی از جمله اتباع خارجی شده‌اند، مخالف حضور چینی‌ها در ایالت بلوچستان هستند.

دولت اسلام‌آباد برخی از آژانس‌های جاسوسی خارجی را به دست داشتن در عملیات‌های تروریستی به ویژه حملات علیه اتباع چینی که در پروژه‌های مشترک اقتصادی و ارتباطاتی در پاکستان حضور دارند، متهم می‌کند.

در روز ۲۳ تیرماه امسال واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل اتباع چینی در شمال پاکستان باعث جان باختن ۱۳ نفر از جمله ۹ شهروند چین شد. چندین تبعه چینی نیز در این حادثه به شدت زخمی شدند.

مقامات پاکستانی طی تحقیقات اولیه کشف مواد منفجره در محل حادثه را تایید و گفتند که که این یک عملیات تروریستی بوده است.

پس از این حادثه مقام‌های بلندپایه چینی طی تماس با همتایان پاکستانی خود خواستار تحقیقات فوری و موثر برای مشخص شدن ماهیت آن شده و یک تیم امنیتی ۱۱ نفره از پکن به اسلام‌آباد سفر و همراه مسوولان پاکستانی به روند بررسی و تحقیقات ملحق شدند.

برچسب‌ها پاکستان تروریسم چین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان تروریسم چین پاکستان تروریسم چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم

برخی منابع از کشته و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در عملیات مقاومت در محور نتساریم در جنوب شهر غزه خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه العربی به نقل از برخی منابع از کشته و زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در عملیات مقاومت در محور نتساریم در جنوب شهر غزه خبر داد.

 

.

 

 منبع مذکور اشاره کرد که در عملیات مقاومت در محور نتساریم 2 نظامی اسرائیلی از لشکر 99 کشته شده و 8 نظامی دیگر زخمی شدند.

رسانه‌های عبری زبان از وقوع حادثه امنیتی برای نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محور نتساریم بین شمال و جنوب نوار غزه خبر داده بودند.

به گفته این منابع، چند  فروند بالگرد برای جابجایی مجروحان در این منطقه به زمین نشسته است.

بخش سانسور نظامی ارتش رژیم صهیونیستی فعلا اجازه انتشار جزئیات این حادثه را نداده است.

قبل از این گردان‌های قسام اعلام کرده بود مقر فرماندهی اشغالگران اسرائیلی را در محور نتساریم هدف حمله سنگین خمپاره‌ای قرار داده است.

القسام خطاب به نظامیان اسرائیلی: «در آتش خواهید سوخت»قسام شهادت سردار زاهدی و یارانش را تسلیت گفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره حمله امروز به یک کشتی تا دقایق دیگر
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون
  • بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند