Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@03:43:11 GMT

هفتانه کتاب- 150 | آشنایی با غدیر از کودکی

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۱۱۰۰

هفتانه کتاب- 150 | آشنایی با غدیر از کودکی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عید غدیر خم بزرگترین عید شیعیان است به همین سبب خوب است یک مسلمان فرزندش را از همان کودکی با واقعه غدیر آشنا کند؛ کتاب‌هایی با تصاویر مناسب و گفتار ساده می‌تواند گزینه مناسبی برای معرفی این عید به کودکان باشد؛ کتاب بچه‌ای که نمی‌خواست آدم باشد، نوشته زهرا موسوی است و داستان کودکانه و جذابی دارد که کودکان را به دنیای خیال می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بچه، شتری است که عاشق خاطره‌جمع‌کردن است؛ اما دوستش آدی فقط دنبال بازیگوشی است، در این کتاب اگر با او همراه شوید با کلی خاطره پرهیجان آشنا می‌شوید، بچه لابه‌لای خاطراتش از مرد مهربان و قصه غدیر هم می‌گوید، این کتاب، داستانی جذاب است که درون‌مایه دینی دارد و کودکان را هم با تاریخ اسلام آشنا می‌کند و هم کمک می‌کند تا خلاقیت‌شان تقویت شود.

کتاب بچه‌ای که نمی‌خواست آدم باشد! برای کودکان جذاب است و روایتی از واقعه‌ عظیم غدیر را هم برای آنها روایت می‌کند.

بخشی از کتاب بچه‌ای که نمی‌خواست آدم باشد را با هم می‌خوانیم:

من یک شتر یک ساله هستم و اسمم بچه است. با اینکه هیچ شتری توی دنیا اسم بچه‌اش را بچه نگذاشته، اما دوست دارم من به این اسم زیاد است. به خاطر همین، این اسم را برای خودم انتخاب کردم. من یک شتر خاطره جمع کن هستم. هیچ شتری مثل من، خیلی‌تر از خیلی‌تر از خیلی، دلش نمی‌خواهد من می‌خواهم! خاطره جمع کند؛ اماِ پدر آدی صاحب ماست؛ ما، یعنی من و پدر و مادرم. آدی دوست من است. او، یعنی آدی، پسر صاحب ِماست. دوست دارم آدی به جمع کردن خاطره مثلِ من نیست. دوست دارم آدی به یک عالمه بازی کردن و لج درآری است؛ اما چون دوست دارمش به من زیاد است، دو تا کار انجام می‌دهد:

اول اینکه برایم خاطره تعریف می‌کند؛ دوم اینکه برایم خاطره می‌سازد. مثل همین الان که با آدی آمده بودیم خانه دوست پدرش تا دو کیسه گندم ببریم خانه. آدی خودش را محکم به من چسباند و گفت:«زودباش، زود باش بچه، فرار کن.» زود باش من برای فرار زیاد بود. بیشترتر از آن نمی‌توانستم زود باشم و تند بدوم. به پشت سرم نگاه کردم. هنوز آن چند نفر دنبال ما بودند. آدی گفت:«همه‌اش تقصیر تو است.»

انتهای پیام/۶۳۱۲۴/ر۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: هفتانه کتاب غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۱۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر مشهور ترکیه مدرسه کودکی‌اش را با خاک یکسان کرد ؛ همیشه من را می‌زدند (+عکس)

همشهری آنلاین نوشت: چاغلار ارطغرل  بازیگر ترکیه‌ای که به خاطر بازی در نقش «کرم» در سریال «عشق تجملاتی» به شهرت رسیده است، به شیوه‌ای عجیب از معلمان و مدرسه ابتدایی خود انتقام گرفت که واکنش متفاوت کاربران ایرانی را به دنبال داشت.

 چاغلار در این پست اینستاگرامی که تصویری از خود در مقابل ویرانه‌هاست گفت که مدرسه ابتدایی خود را که قبلاً در کودکی در آن تحصیل کرده بود، خریده و آن را به تلافی معلمانی که او را در دوران تحصیلش در کودکی مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند، با خاک یکسان کرده است.

چاغلار گفت که هر وقت مدرسه را می‌دید، به یاد رنج‌های دوران دبستان می‌افتاد که معلمانش او را کتک می‌زدند. پس ساختمان مدرسه را خرید و تخریب کرد و گفت: معلمان همیشه من را می‌زدند.

 

واکنش کاربران ایرانی به این اقدام جنجالی چاغلار ارطغرل:

* رضا توئیت زد: واقعا دمت گرم عالی بود وقتی برخورد تند و خشن با دانش آموزان میکنین منتظر جوابش هم باشین حتی چند سال بعد!

* نگار اما در مخالفت با این حرکت بازیگر مشهور ترک گفت: هر چقدر هم که اذیت شده باشه حق نداره مدرسه رو تخریب کنه گناه بچه های دیگه چیه؟؟؟؟؟

* محمد هم در اظهارنظری کوتاه می‌گوید: واقعا چیزی ندارم بگم چاغلار ارطغرل حق داره اما خب انتقام به این شیوه خیلی جالب نیست.

* مشکات اما در دفاع از این چهره هنری ترکیه نوشت: خوب کاری کرد تا عبرت بگیرن بچه های مردم به باد کتک نگیرن. نسل دهه شصت ایرانی هم باید الگو بگیره!!!!!!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حضور بازیگران تُرک در سینمای ایران سریال سازی ترکیه ؛ از عربستان سعودی تا اسپانیا مست عشق : روایتی متفاوت از عشق با حضور ستارگان دو کشور (+عکس)

دیگر خبرها

  • غرق شدگی کودکی تیرانی در کانال آب
  • بازیگر مشهور ترکیه مدرسه کودکی‌اش را با خاک یکسان کرد ؛ همیشه من را می‌زدند (+عکس)
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)