Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@10:16:55 GMT

راه‌آهن اقلید-یزد به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۱۳۶۸

راه‌آهن اقلید-یزد به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، استاندار فارس در مراسم افتتاح این پروژه عمرانی گفت: با بهربرداری از این طرح مسیر ریلی استان فارس به استان‌های شرق کشور ۳۲۰ کیلومتر کاهش می‌یابد و فاصله زمانی مسیر ریلی شیراز تا مشهد چهار ساعت کوتاه‌تر می‌شود.

عنایت الله رحیمی افزود: این طرح بزرگ ریلی، ضمن تکمیل کریدور زیارتی، گردشگری و باری شمال شرق - جنوب غرب کشور، ظرفیت حمل بیش از چهار میلیون تن بار در سال نخست بهره برداری را دارا است

وی با اشاره به اینکه ارزش روز هزینه ساخت فاز نخست بهره برداری این طرح، افزون بر ۴۰ هزار میلیارد ریال است، افزود: با بهره برداری از این طرح بزرگ ریلی، ضمن تکمیل کریدور زیارتی، گردشگری و باری شمال شرق - جنوب غرب کشور، فاصله زمانی ریلی استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد با استان‌های یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و سیستان، به مدت چهار ساعت کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس افزود: در افق نهایی طرح، عبور بیش از هفت میلیون تن بار صنعتی و معدنی داخلی و ترانزیت از مسیر این طرح ممتاز راه‌آهن کشور، محقق خواهد شد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: راه آهن مسیر ریلی اقلید یزد استاندار فارس عنایت رحیمی رئیس جمهور بهره برداری بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه

آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه و ۱۵ پروژه تفریحی، گردشگری و خدماتی با حضور مدیران ارشدی شهری و اصحاب رسانه شامگاه _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ برگزار شد.

کد خبر 749372

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • صعود فرهنگیان ۸ استان جنوبی کشور به کوه بل اقلید
  • رشد بار ریلی منفی شد