Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: توان فرودگاه ما ۵۰ میلیون بود الان ۷۰ ملیون شده و تحولی بزرگ در بخش فرودگاهی رخ داد.اگر برجام ادامه پیدا می کرد ۲۰۰هواپیمای نو می توانستیم بیاوریم.

به گزارش برنا، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی ضمن تبریک عید سعید غدیرخم اظهار کرد: غدیر را از یک نظر به روز هجرت پیامبر از مکه به مدینه تشبیه می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز هجرت رسالت پیامبر در مسیر هدایت  به آغاز حکومت اسلام تبدیل شد.پیامبر مردم را به هدایت مستقیم دعوت می کرد و حکومت اسلام در مدینه آغاز شد.

وی افزود: مبدا حکومت ما هجرت پیامبر به مدینه است.پیامبر اسلامی که نبی و رسول بود امام هم شد.یعنی امامت پیامبر در مکه ظهور و بروز پیدا کرد.غدیر دو مرتبه حرکت دوم هجرت است. یعنی یکبار دیگر، حکومت مطرح است.یعنی در عید غدیرخم که می توانیم هجرت دوم نامگذاری کنیم پیامبر مسیر را برای حاکمان اسلامی مشخص کرد.

روحانی ادامه داد: هرکسی علی وار رفتار کند و سخن بگوید می تواند حاکمیت اسلام را بر عهده بگیرد.پیامبر معیار را مشخص کرد نه فرد را.شاید در ظاهر حضرت علی را معرفی کرد اما معیارهای حاکمیت را تا روز قیامت برای ما مشخص کرد.امروز تمام افتخار ما این است که حکومت اسلامی ما در مسیر امام علی علیه السلام باشد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود عنوان داشت: در روزهای پایانی دولت دوازدهم هستیم،بسیار خوشحالم. فکر نمی کردم خداوند توفیق دهد هر هفته افتتاح داشته باشیم و بتوانیم دل مردم را شاد کنیم. می دانیم مردم ما در طول این سه سال و نیم در شرایط بسیار سختی بودند،اما در عین حال وقتی مردم می بینند به دست جوانان خود این پروژه‌ های مهم ما افتتاح می شود شاد می شوند.

روحانی در خصوص افتتاحیه های امروز گفت: امروز توانستیم در دو نقطه ریل را دو خطه کنیم.رقم هایی که اعلام شد برای دو خطه ها بیشتر از یک خطه ها بود.امروز در دو بخش ما دو افتتاحیه برای دو خط شدن ها داشتیم،دو طرح بزرگ داشتیم که ریل گذاری آن به اتمام رسیده است.برای برخی از مسائل فنی برای حرکت قطار زمان می خواهد و گذاشتیم دولت بعدی افتتاح بکند.

وی افزود: پروژه هایی داریم که تا پایان سال باید بماند که اگر افتتاح بشود ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن داریم که افتخار بزرگی برای ما است.این افتخار بزرگی است که از اول ایران تا سال ۹۲ چه مقدار ریل گذاری بوده و از ۹۲ تا امروز چه مقدار ریل گذاری شده است.

رئیسی جمهور در خصوص افتتاح تونل نیز گفت: با افتتاح تونل ها کرج را نجات دادیم،در روزهای تعطیل در کرج و قفل شدن راه داستان داشتیم.

وی ادامه داد: روزهای اولیه دولت یازدهم خدمت مقام معظم رهبری رسیدم یکی از بحث های که داشتیم راجع به ریل بود.ریل برای من مهم بوده، ریل بهترین وسیله ارتباطی هم برای مسافر هم بار است.یکی از کارهایی که خیلی دلم میخواست در این دولت انجام بدهم و نشد ورود قطار سریع السیر در کشور بود.می خواستم قطار تهران به اصفهان افتتاح شود که در این صورت وارد فاز جدیدی می شدیم یعنی ریل با سرعت ۳۰۰ کیلومتر تحول عظیمی می شد.اگر تحریم نبود قطعا این پروژه افتتاح می شد.

وی گفت: بسیاری از پروژه ها را داریم که تا آخر امسال افتتاح می شوند.امیدواریم در دولت سیزدهم هر روز شاهد افتتاح طرح های این چنینی باشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: وزارت راه بسیار تلاش کرد در زمینه راه ،بزرگراه، آزاد راه، ریل و بنادر فرودگاهی کارهای بسیار بزرگی شد.توان فرودگاه ما ۵۰ میلیون بود الان ۷۰ ملیون شده و تحولی بزرگ در بخش فرودگاهی رخ داد.اگر برجام ادامه پیدا می کرد ۲۰۰هواپیمای نو می توانستیم بیاوریم.

روحانی گفت: دو افتتاح دیگر برای روز شنبه و یکشنبه خواهیم داشت،امروز ۸۶ مین افتتاحیه بود و تا هفته بعد ۸۸ مین خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی حضرت علی امام علی دولت راه آهن ایران مقام معظم رهبری اصفهان فرودگاه روحانی افتتاحیه ریل گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش روز جمعه در مراسم افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تأمین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریع‌تر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تأمین مسکن برای مردم است، اعلام کرد: آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در راستای یک سفر کاری با استقبال استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط وارد تبریز شد.

وی ابتدا از قطعه ششم آزادراه تبریز ارومیه بازدید و سپس در مراسم افتتاح طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند شرکت کرد.

کد خبر 6088963

دیگر خبرها

  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • تغییرات نیم‌فصل مس را نجات داد/ شاکله اصلی تیم برای فصل آینده حفظ می‌شود
  • رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی
  • خشم ژاوی پس از ماندن در بارسا؛ پولی نمی‌خواستم!
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • ژاوی: دروغ می‌گویند، غرامت نمی‌خواستم