Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت کوبل دارو پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو، اولین محموله واکسن کرونا بخش خصوصی از شرکت آسترازنکا را، شامگاه چهارشنبه 6 مرداد ماه در فرودگاه امام خمینی تهران به مسئولان وزارت بهداشت تحویل داد.

شرکت کوبل دارو در اولین مرحله، تعداد 315 هزار دوز واکسن آسترازنکا که بصورت تحت لیسانس، در شرکت R-Pharm روسیه با نام تجاری R-Covi تولید شده است را تامین نمود و شامگاه چهارشنبه 6 مرداد ماه تمامی این محموله را پس از انجام تشریفات گمرکی در فرودگاه امام خمینی تهران به مسئولان وزارت بهداشت تحویل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اهمیت موضوع، فرایند انبارش، توزیع و تزریق واکسن کماکان توسط این وزارتخانه انجام خواهد شد.

با توجه به شرایط کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و نرخ پایین واکسیناسیون، میزان تامین شده توسط این شرکت در اولین گام، محدود می باشد؛ اما امید است با ادامه تلاش های این شرکت و همکاری فعالان بخش خصوصی  و دولت، در آینده نزدیک مقادیر قابل توجهی از واکسن جهت رفع نیاز هموطنان تامین گردد.

با توجه به اهمیت تامین به موقع واکسن کووید-19 در اوضاع بحرانی پاندمی ویروس کرونا، در کنار مکانیزم کووکس ( COVAX) ، شرکت آسترازنکا با بیش از10 تولیدکننده معتبر واکسن با ظرفیت تولید بالا در سراسر دنیا، توافقاتی انجام داده است که هر کدام مسئول تولید و تامین مستقیم واکسن برای منطقه مشخصی از گستره جغرافیایی جهان هستند و بر این اساس، کشورهای منطقه خاورمیانه از جمله ایران، بخشی از آسیای میانه، بخشی از شرق اروپا ، روسیه و شمال آفریقا تحت پوشش شرکت Pharm-R روسیه می‌باشند. شرکت آسترازنکا در راستای توزیع عادلانه و ایجاد امکان دسترسی مناسب به این واکسن از سیاست فروش بدون سود (Zero Profit) برای قیمت گذاری در زمان پاندمی استفاده کرده است.

بر اساس مطالعات، تزریق دو دوز از واکسن آسترازنکا می تواند به میزان 89% از ابتلا به کووید-19 دارای علامت، پیشگیری کند. همچنین بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط آسترازنکا  (15 ژوئن 2021) این واکسن در بیماری ناشی از سویه دلتا با 92% پیشگیری از بیمارستانی شدن عملکرد قابل توجهی را نشان داده است و هیچگونه مرگ ناشی از کووید-19 نیز در افراد واکسینه شده با این واکسن گزارش نشده است. نتایج مطالعه ای دیگر نیز حاکی از آن است که میزان انتقال بیماری به دیگران توسط افرادی که با واکسن آسترازنکا واکسینه شده اند نصف افراد غیر واکسینه بوده است[1] .

همچنین، پژوهش هایی جهت بررسی میزان ایجاد لختگی خون پس از تزریق واکسن آسترازنکا انجام شده است. طبق نتایج به دست آمده از آنالیز اطلاعات بیش از 1 میلیون فرد دریافت کننده واکسن، میزان لختگی خون در واکسن آسترازنکا و واکسن های mRNA (فایزر و مدرنا) یکسان و بسیار کمتر از بروز آن در افراد مبتلا به کووید-19 گزارش شده است[2].

تامین واکسن از شرکت آسترازنکا به پشتوانه بیش از 12 سال سابقه همکاری مستمر این شرکت با گروه کوبل صورت گرفته است. گروه کوبل متشکل از داروسازی دکتر عبیدی، شرکت کوبل دارو و شرکت پخش آدوراطب است  و رسالت این گروه سلامت محور، ارائه راهکارهای درمانی با کیفیت و نوین،  ارتقاء سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد جامعه است.

 

[1] Harris R, Hall J, Zaidi A. Impact of vaccination on household transmission of SARS-COV-2 in England. Available at   https://khub.net/documents/135939561/390853656/ Impact+of+vaccination+on+ho usehold+transmission+of+SARS-COV-2+in+England.pdf/35bf4bb1-6ade-d3eb-a39e-9c9b25a8122a?t=1619601878136. Last accessed May 2021

[2] Burn, E (2021) Thromboembolic events and thrombosis with thrombocytopenia after COVID-19 infection and vaccination in Catalonia, Spain. Pre-print Online: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3886421

منبع: فرارو

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن آسترازنکا شرکت آسترازنکا کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ وزیر بهداست درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی با تأکید بر اینکه بنای ما و اولویتمان این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز و کمبودها را تامین کنیم، گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد.

خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال رایگان شد

دکتر عین اللهی همچنین با اشاره به اینکه حوادث و بیماری‌ها در هفت سال نخست زندگی می‌تواند در بقیه عمر باقی بماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن ها ایمن شود. این موضوع به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداست در خصوص ابهام‌ها و ادعاهایی که در خصوص عوارض واکسن آسترازنکا در میان مردم مطرح می‌شود از دادن پاسخ صریح و مشخص خودداری کرد و صرفا گفت: کمیته علمی داریم که متشکل از ۶۰ نفر از بهترین دانشمندان کشور است. بیشترین واکسن مصرفی ما سینوفارم بود که از چین وارد شده بود. سینوفارم کم عارضه ترین واکسن بود و در کشور حدود ۱۵۵ میلیون دوز از این واکسن استفاده شد. کمیته واکسن ما عوارض را رصد می کند و ما حداقل عوارض را در کشور داشتیم. اگر واکسن مصرف نمی شد، ضایعاتی زیادی داشتیم، اما موفق شدیم کرونا را کنترل کنیم.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود