Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خیرالله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی در مراسم افتتاح تونل البرز آزاد راه تهران شمال به دستور رئیس جمهور با بیان اینکه ۷۰ درصد مسیر منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال را تونل تشکیل می‌دهد گفت: این مسیر ۵۹ دستگاه تونل به طول ۳۷.۵ کیلومتر در باند رفت و برگشت و ۳۰ دستگاه پل بزرگ به طول ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ کیلومتر در باند رفت و برگشت دارد، در این مسیر طولانی‌ترین پل ۳۳۰ متر طول دارد.

او ادامه داد: منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال ۲۲ کیلومتر طول دارد و دارای چهار خط عبوری شامل ۲ خط رفت و ۲ خط برگشت است، این پروژه با مشارکت ۵۰ درصدی بنیاد مستضعفان و پیمانکاری شرکت‌های بنیاد در حال اجرا است.

او یادآور شد: منطقه ۲ آزادراه از ا‌نتهای منطقه یک در سه راهی شهرستانک آغاز و در محدوده پل زنگوله وارد جاده چالوس می‌شود، با تکمیل منطقه دو آزادراه، مسیر کل آزادراه تهران-شمال نسبت به محور موجود کرج - چالوس، ۶ کیلومتر دیگر کوتاه‌تر می‌شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه این تونل، طولانی‌ترین تونل آزادراهی کشور و شامل تونل‌های سه قلوی البرز هر یک به طول ۶.۴ کیلومتر است افزود: مجموعه تونل البرز شامل سه رشته تونل هر یک به طول ۶۴۰۰ متر است که در انتهای منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال حد فصل پیچ پل سرهنگ در جنوب تا پل زنگوله واقع شده است.

خادمی با بیان اینکه تونل البرز ۲۴۸۰ متر راه دسترسی دارد، تونل میانی این تونل که تونل سرویس نامیده شده است به قطر ۵.۲ متر با استفاده از دستگاه TBM حفاری شده است گفت:  تونل اصلی دارای دستک عرضی نفررو جهت کمک به تهویه، جانمایی تأسیسات، تخلیه اضطراری مسافران است و دستک عرضی ماشین‌رو جهت انتقال بار ترافیکی به تونل مجاور و تسهیل در تخلیه خودرو‌ها در صورت بروز حوادث است، در این تونل ۱۲ پارکینگ با فاصله ۵۰۰ متر جانمایی شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور با بیان اینکه تونل ۶.۴ کیلومتری البرز سقف دوم تونل در محدوده تاج تونل برای جداسازی هوای آلوده از هوای پاک تعبیه شده است افزود: همچنین این تونل دارای سیستم زهکش تخلیه آب در طول مسیر، ۵۰ دستگاه جت‌فن تخلیه تونلی، ۱۷۵۴ چراغ تونلی، ۲۴ دستگاه درب ضد حریق و ۱۳۶ دستگاه دوربین کنترلی است.

خادمی توضیح داد: عملیات افتتاح تونل اصلی شرقی البرز به عنوان طویل‌ترین تونل در بخش راهی و آزادراهی کشور امروز به پایان رسیده است و به بهره برداری می‌رسد.

خادمی اظهار کرد: منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال با همکاری و مشارکت بنیاد مستضعفان و دولت در حال احداث است؛ و ۲۷۰۰ نفر در جبهه‌های کاری این آزادراه مشغول فعالیت هستند و پل‌ها و تونل‌ها در حال ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هدف اول درباره این منطقه آن است که تونل البرز شرقی و دو جاده دسترسی ابتدا و انتهای آن افتتاح شود، طول جاده‌های دسترسی دو طرف ۲.۵ کیلومتر و طول تونل البرز هم ۶.۴ کیلومتر جمعاً حدود ۹ کیلومتر است.

او یاد آور شد: مقرر شده است این مسیر برای ایام پیک ترافیک یا زمان‌هایی که ضرورت ایجاب می‌کند، باز شود تا مردم بتوانند از این مسیر عبور کنند و گردنه سخت، برف‌گیر و حادثه‌خیز جاده موجود، حذف شود بدین ترتیب که مسیرِ رفت از طریق جاده دسترسی و داخل تونل البرز و مسیر برگشت هم از طریق جاده قدیم و داخل تونل قدیم کندوان باشد و بدین ترتیب آن محدوده حادثه‌خیز، حذف شود.

خادمی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری سنگینی برای احداث این تونل انجام شده است و هدف این است که تا آماده شدن منطقه ۲ بتوانیم از این سرمایه‌گذاری جهت رفاه مردم و کاهش تلفات در آن نقطه حادثه‌خیز استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تونل البرز منطقه ۲ آزادراه تهران راه تهران شمال تونل البرز ۴ کیلومتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۱۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید

تین نیوز

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ابهر از اتمام آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین در دو لاین شمالی و جنوبی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، علی اصغر عطوفی، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ابهر گفت: ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به صورت تمام عرض در هر دو لاین شمالی و جنوبی با ۴۹ هزار تن آسفالت دانه باز از کیلومتر ۸۵ تا ۹۰ به دلیل خرابی بیش از حد انجام شد.

عطوفی افزود: از کیلومتر ۹۱ تا ۹۸ در روزهای آینده نسبت به روکش و اصلاح رویه آسفالتی اقدام خواهد شد، در سال گذشته ۳ کیلومتر از انتهای حوزه استحفاظی شهرستان ابهر در لاین های شمالی و جنوبی لکه گیری اساسی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ۲.۵ کیلومتر از محور ترانزیت ابهر تاکستان نیز در لاین های شمالی و جنوبی اصلاح روکش با ۹ هزار تن آسفالت انجام شده که در صورت تخصیص بودجه و قیر امسال نیز در خصوص روکش آسفالت کمربندی ابهر خرمدره اقدام خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ابهر گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به روکش محور روستایی ابهر دولت آباد اقدام شده که مابقی در حدود ۷ کیلومتر در برنامه کاری امسال قرار است روکش شود و در سال ۱۴۰۲ نسبت به لکه گیری جزئی محورهای آزادراه، جاده های اصلی، فرعی و روستایی به مقدار ۸۵۰ تن با آسفالت گرم اقدام شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود
  • افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده شهرکرد به ناغان
  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود 
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه‌های البرز