Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@19:12:47 GMT

موافقت امیر قطر با قانون نظام انتخاباتی

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۲۳۵۵

موافقت امیر قطر با قانون نظام انتخاباتی

امیر قطر طی احکامی با قوانین مربوط به نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای قانون گذاری موافقت و قانون مربوط به این شورا را نیز تأیید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «تمیم بن حمد آل ثانی»،‌ امیر قطر با قانون نظام انتخاباتی در این کشور موافقت کرد.

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) امروز پنجشنبه خبر داد که امیر این کشور با قانون نظام انتخاباتی مربوط به انتخابات مجلس شورا موافق و قانون این مجلس این کشور را تأیید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است این دستورات از تاریخ صدور آن اجرا شود و در روزنامه رسمی منتشر شود.

تماس تلفنی رئیس‌جمهور ترکیه با امیر قطردیدار و گفتگوی ظریف و وزیر خارجه قطر در تهرانسرنوشت نامعلوم دانشجوی قطری در زندان عربستان

 

تمیم بن حمد آل ثانی همچنین دستور تعیین حوزه‌ها و مناطق انتخاباتی مجلس شورا را صادر کرده است. براساس این دستورات، هر حوزه انتخاباتی تنها یک عضو را می‌تواند انتخاب کند.

به دنبال تصویب قانون اساسی در همه پرسی 2003، مجلس شورای قانون گذاری نیز در تغییرات آن گنجانده شده که باید دو سوم اعضای 45 نفر آن با مراجعه به آرای مردمی انتخاب شود و بقیه با تعیین امیر منصوب می‌شوند.

قرار بود اولین انتخابات این مجلس سال 2007 و سپس 2010 برگزار شود که به دلیل شرایط سیاسی در کشورهای منطقه و انتقال قدرت در این کشور تاکنون این انتخابات برگزار نشده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امیر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از سالن‌های دولتی برای تبلیغات نامزد‌های مجلس

رئیس ستاد انتخابات مازندران در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌گفت: سالن‌ها و امکانات عمومی که در اختیار دستگاه‌های دولتی ۵ شهرستان است به عدالت در اختیار نامزد‌های راه یافته به مرحله دوم انتخابات قرا می‌گیرد.

عزیزاده گرجی افزود: ۴ نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات در این حوزه می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های دولتی قرارداد منعقد و برای برگزاری همایش‌های انتخاباتی از آنها استفاده کنند.

او با بیان اینکه تعرفه استفاده از این سالن‌ها متفاوت، اما با حداقل نرخگذاری است، ادامه داد: این نامزد‌ها تا پایان مهلت تبلیغات انتخاباتی می‌توانند از سالن‌های دولتی برای استفاده تبلیغاتی خود استفاده کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: همه این سالن‌ها به تفکیک با درجه بندی و تعرفه قطعی از سوی هیئت تبلیغات استان به فرمانداری‌های ۵ شهرستان اعلام شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتخابات دور دوم مجلس در زنجان چالش بین فضاسازی و حقیقت
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • استفاده از سالن‌های دولتی برای تبلیغات نامزد‌های مجلس
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است