Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس یکی از اعمال سفارش شده برای روز عید غدیر اطعام است و در این راستا خادمان امام رضا (ع) با مشارکت ناذران و خیران، ۱۱۰ هزار وعده غذای متبرک مهمانسرای حضرت برای توزیع در روز عید غدیر طبخ کردند که بخشی از آن بین زائران حرم مطهر رضوی و بخشی نیز برای اطعام خانواده‌های نیازمند ساکن شهر مشهد و حومه توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توزیع ۱۱۰ هزار غذای متبرک در سفره مردم خوزستان

این آستان در اقدامی مشابه و البته در خوزستان با مشارکت بنیاد کرامت رضوی و کانون‌های خدمت در استان خوزستان، به مناسبت عیدسعید غدیر ۱۱۰ هزار وعده غذای متبرک در شهرهای استان خوزستان توزیع کرد تا همزمان با عید ولایت، مردم خونگرم این استان نیز مهمان سفره کرامت شوند و از مسافت بیش از ۱۶۰۰ کیلومتری تا مشهدالرضا (ع)، شمیم رضوی و عطر حرم مطهر را استشمام کنند.

با تدابیر و برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی بنیاد کرامت رضوی، امروز شهرستان‎های آبادان، شادگان، اهواز، شوشتر، کارون، هویزه، سوسنگرد، خرمشهر، دزفول، گتوند، مسجد سلیمان و بخش شعیبیه از غذای متبرک عیدانه بهره‌مند می‌شوند.

پخت و توزیع ۷ هزار قرص نان صلواتی در محلات شهر مشهد

مدیریت امور مجاوران بنیاد کرامت رضوی نیز با همکاری تعدادی از نانو‌اها، پخت و توزیع حدود ۷ هزار قرص نان صلواتی بین ساکنان محلات حاشیه شهر مشهد، در اجرای طرح اطعام علوی مشارکت می کند. هر سال به مناسبت عید غدیر، جمعی از نانوایان عضو کانون‌های خدمت رضوی محلات شهر مشهد با مساعدت مدیریت امور مجاوران، به پخت نان و توزیع بین خانوارهای نیازمند اقدام می‌کنند. امسال نیز ۵ نانوایی مستقر در نقاط حاشیه‌ای شهر مشهد شامل منطقه پنجتن، بلوار توس، منطقه گلشهر، شهرک حر و شهرک نجف، هر کدام بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ قرص نان می‏پزند که در مجموع حدود ۷ هزار قرص نان صلواتی آماده توزیع در روز عید خواهد شد. علاوه بر آن، بنیاد کرامت رضوی، به مناسبت عید غدیر طرح‎های متنوعی دیگری نیز برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر حاشیه‌نشین مشهد اجرا می کند که طبخ و توزیع ۱۳ دیگ شله، اکرام خانواده سادات و برگزاری جشن‌های عیدانه در سطح شهر از جمله آن‌ها است.

توزیع ۱۰ هزار بسته صبحانه متبرک رضوی در ۱۰۰ مسجد سطح شهر

از دیگر طرح‌های اطعام به مناسبت عیدسعید غدیر، تهیه 10 هزار بسته صبحانه به منظور پذیرایی از نمازگزاران در مساجد سطح شهر مشهد بود که صبح امروز انجام شد. بسته‌های صبحانه متبرک رضوی با همکاری ستاد غدیر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توسط خدام بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) در ۱۰۰ مسجد محوری مشهد توزیع شد.

فعالیت چایخانه حرم و توزیع شربت و شرینی میان زائران

علاوه بر اجرای طرح اطعام در نقاط مختلف شهر، میزبانی از زائران حرم مطهر رضوی نیز در شب و روز عید غدیر متفاوت با دیگر ایام بود. فعالیت چایخانه‌های حرم مطهر برای میزانی از زائران و توزیع شربت به مناسبت عید، از جمله اقدامات انجام شده برای میزبانی شایسته از زائران بوده که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صورت گرفته است. توزیع بسته‌های صبحانه بین زائران بامدادی در حرم مطهر رضوی نیز یکی دیگر برنامه‌های امروز بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان خوزستان مشهد عید غدیر اطعام علوی اطعام روز غدیر توزیع 220 هزار غذا در روز غدیر بنیاد کرامت رضوی مناسبت عید هزار قرص نان غذای متبرک حرم مطهر شهر مشهد عید غدیر روز عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۲۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: با کاشت ۸۵ هزار پیاز لاله در ضلع شمالی بوستان ملت و برگزاری جشنواره لاله دربیش از هزار مترمربع مساحت این فضا با استقبال و بازدید حداکثری زائران و مجاوران در مشهد روبه رو شد.

حسین مختاری افزود: ۱۵ هزار پیاز لاله  هم در باغ گل‌ها کاشته شد و این فضا نیز با استقبال گسترده‌ای روبه رو شد.

وی گفت: با توجه به استقبال از این جشنواره در نظر است در سال‌های آتی این جشنواره با توسعه و اقدامات بیشتری انجام شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با هدف ارتقاء هر چه بیشتر جشنواره‌های لاله مشهد از سه باغ گل‌های لاله در تهران و جشنواره‌های  آسارا،   چمران و باغ ایرانی در ونک بازدید کرد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • وعده یک تهیه‌کننده برای از سرگیری کنسرت‌ها در خوزستان
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد