Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ از روز گذشته چهارشنبه ششم مردادماه در ۱۷۹ شهر کشور آغاز شد و تا فردا جمعه هشتم مردادماه ادامه دارد. امروز پنجشنبه هفتم مردادماه نیز دومین نوبت این آزمون با رقابت ۳۰۵ هزار و ۹۱۳ نفر برگزار شد.

در این آزمون، داوطلبان در ۶ گروه آزمایشی علوم انسانی،‌علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمار ارایه شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، در گروه علوم انسانی ۴۰۸ هزار و ۷۲۲ داوطلب، در گروه علوم پایه ۳۵ هزار و ۴۴۳ داوطلب، در گروه فنی و مهندسی ۱۲۵ هزار و ۸۱۶ داوطلب، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴ هزار و ۶۷۲ داوطلب، در گروه هنر ۴۶ هزار و ۸۵۶ داوطلب و در گروه دامپزشکی ۲ هزار و ۵۴۵ داوطلب شرکت کردند.

طبق این آمارها، در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ گروه آزمایشی علوم انسانی پر داوطلب ترین و دامپزشکی کم داوطلب ترین گروه آزمایشی شناخته شد. همچنین زنان با تعداد ۲۳۴ هزار و ۹۶۰ نفر بیشتر از مردان، متقاضی شرکت در این گروه آزمایشی بودند.

زمان انتشار نتیجه اولیه و نهایی

به گزارش ایرنا، نتیجه اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ دهه نخست شهریورماه و نتیجه نهایی هفته پایانی مهرماه منتشر می شود؛ بر این اساس، سال تحصیلی داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد دیرتر از سایر مقاطع تحصیلی آغاز می شود.

در این آزمون با احتساب دانشگاه های غیر دولتی، حدود ۳۰۰ هزار نفر پذیرفته می شوند.

آمار ثبت نام کنندگان آزمون کارشناسی ارشد سال جاری نسبت به آمار داوطلبان سال ۹۹ تعداد ۴۷ هزار و ۲۳۵ نفر کمتر است و امسال ۶۳۴ هزار و ۵۴ نفر متقاضی شرکت در این کنکور بودند.

کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ تعداد ۳۶۴ داوطلب کرونایی دارد که در محل های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت برای شرکت در آزمون حاضر می شوند.

برچسب‌ها کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ سازمان سنجش آموزش کشور داوطلبان کنکور پروندهٔ خبری آزمون‌های سراسری در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ سازمان سنجش آموزش کشور داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ سازمان سنجش آموزش کشور داوطلبان کنکور کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ گروه آزمایشی علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم  در یادداشتی در صفحه مجازی خود از آزمون سراسری به عنوان رقابت علمی در کمال امنیت و آرامش یاد کرد و نوشت: حسب وظیفه از ریاست و هیات رئیسه سازمان سنجش، استانداران، رؤسای حوزه‌های امتحانی، تمام مجریان و حافظان امنیت کنکور صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری امن و با نشاط کنکور پیش بینی شده و امیدواریم شاهد رقابت علمی پُرشور بین داوطلبان در پنج گروه آزمایشی باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • رقابت ۲۳۰۰ داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد شهرکرد