Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:10:59 GMT

واکسیناسیون سراسری کارکنان بانک‌ها آغاز شد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۳۳۲۴

واکسیناسیون سراسری کارکنان بانک‌ها آغاز شد

طرح واکسیناسیون سراسری کارکنان شبکه بانکی کشور صبح امروز همزمان با عید سعید غدیر خم در بانک مرکزی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، این طرح در مراسمی با حضور دکتر زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا استان، تهران دکتر طالبی دبیرکل بانک مرکزی و جمعی از مدیران شبکه بانکی کشور آغاز شد.

در این مرحله که به صورت نمادین برگزار شد واکسیناسیون صد نفر از کارکنان شاغل منتخب شبکه بانکی انجام شد و واکسیناسیون سایر پرسنل شاغل شبکه بانکی کشور در هفته آتی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام بانک مرکزی، زالی در این مراسم با بیان اینکه کارکنان بانک‌ها جزو گروه‌های پرخطر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند، ابراز امیدواری کرد شروع این فرایند همزمان با عید سعید غدیر خم آغازی برای احصای سلامت کلیه شهروندان ایرانی به ویژه پرسنل شبکه بانکی کشور باشد.

رییس ستاد مقابله با کرونا استان تهران با بیان اینکه بر اساس بررسی ها احتمال ابتلای یک نفر از پرسنل شبکه بانکی کرونا حدود ۷.۵ برابر یک شهروند معمولی است گفت: از ابتدای شروع همه گیری ویروس کرونا پرسنل بانک ها جزو اولین گروههای درگیر بودند و متاسفانه تاکنون ۲۶۰ نفر از آنها بر اثر کرونا فوت شده اند.

زالی تأکید کرد: بنابراین کارکنان شبکه بانکی به دلیل ماهیت شغلی شان به عنوان یکی از گروه‌های پرریسک در معرض ابتلا و نیز  کانون احتمالی برای سرایت ویروس در سطح جامعه هستند و واکسیناسیون این گروه بسیار ضروری است که به کاهش شیوع کرونا در سطح جامعه نیز کمک خواهد کرد.

واکسیناسیون ۲۴۰ هزار نفر از کارکنان بانک‌ها تا ۱۰ روز آینده

مدیرعامل بانک صادرات ایران هم در این مراسم از  واکسیناسیون ۲۴۰ هزار همکار شبکه بانکی ظرف ۱۰ روز آینده خبر داد.

حجت‌اله صیدی اظهار کرد: واکسیناسیون ۲۴۰ هزار همکار شبکه بانکی ظرف ۱۰ روز آینده انجام خواهد شد و این طرح که با تلاش شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌های خصوصی و با پیگیری‌های مدیران محترم عامل بانک‌ها، ‌مسئولان بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین  مسئولان وزارت بهداشت در روز عید غدیر خم به نتیجه رسیده، مایه خوشحالی و قدردانی است.

وی افزود: بیش از یک سال و نیم از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد و این ویروس منحوس با وجود تلاش‌های همه کادر درمان به سختی تحت کنترل قرار گرفته و با تلاش‌های انجام شده این فضا فراهم شده تا ۲۴۰ هزار همکار شبکه بانکی امکان دریافت واکسن را بیابند.

صیدی با قدردانی از حضور دکتر زالی و مدیران عامل بانک‌ها و پیگیری‌های رئیس کل بانک مرکزی برای آغاز این طرح گفت: تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه وزارت بهداشت و ارایه شیوه نامه بهداشتی به بانک‌ها، موجب شد تا روند شیوع و ابتلای کرونا در بانک‌ها بیش از پیش کنترل شود.

مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون همکاران بانکی در شعب تعطیلی نداشته و در پشت باجه و واحدهای ستادی به مردم خدمت کرده‌اند و علاوه بر همکاران پشت باجه یکی از  مدیران عامل بانک‌ها هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند که از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای خانواده‌هایشان صبر مسألت داریم.

صیدی با اشاره به اینکه واکسن‌های موجود در شرایط دشوار بین‌المللی تهیه شده، از همکاران شبکه بانکی که پا به پای کادر درمان تلاش می‌کنند و چراغ اقتصاد کشور را روشن نگاه داشته‌اند، قدردانی و تجلیل کرد.

وی همچنین از آغاز واکسیناسیون همکاران بانک صادرات ایران و همزمانی آن با عید غدیر ابراز خوشحالی کرد و گفت: تلاش چند ماهه بانک‌ها سرانجام نتیجه داد و طبق نوبت‌بندی انجام شده در سراسر کشور، واکسیناسیون همکاران بانک صادرات ایران با اولویت صف و سپس ستاد انجام خواهد شد.

صیدی با اشاره به این که همکاران بانک ها همواره و پا به پای کادر درمان برای خدمت‌رسانی به مردم حاضر بوده‌اند، اظهار امیدواری کرد با تزریق واکسن بهتر و آسوده تر از گذشته بتوانند در خدمت مردم باشند.

بنابراین گزارش، نظام بانکی کشور ۲۴۰ هزار کارمند دارد که تاکنون بیش از ۳۵ هزار نفر از آنها به کرونا مبتلا و ۲۶۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اکبر کمیجانی، رئیس کل بانک مرکزی طی مکاتبه‌ای با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواستار تسریع واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی شده بود که این درخواست با موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراه شد و دکتر نمکی دستور آغاز واکسیناسیون کارکنان بانک‌ها را از اوایل هفته آینده صادر کرد.

خاطرنشان می‌شود از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون ۳۵ هزار نفر از کارکنان شبکه بانکی به این ویروس مبتلا شدند و متأسفانه ۲۶۰ نفر از این عزیزان طی مدت یاد شده به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسن کرونا کارکنان شبکه بانکی بانک صادرات ایران کارکنان بانک ها شبکه بانکی کشور همکاران بانک ویروس کرونا بانک مرکزی عید غدیر ۲۴۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جراحی اقتصادی باید در ساختار‌های غلط و پوسیده کشور انجام شود، گفت: «انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم.»

به گزارش شفقنا، روح الله ایزدخواه در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات به مردم، اظهار کرد: یکی از انتقادات به این دولت مدل ارائه تسهیلات بانکی است؛ متاسفانه عملکرد مناسبی در حوزه تسهیلات ازدواج و اشتغال دیده نمی‌شود و بانک‌ها به اسم کنترل نقدینگی، تسهیلات تکلیفی را در عمل محدود کردند که منجر به رکود شد یعنی سرمایه در گردش و تسهیلات تولید، به مشکل برخورد و به مساله اول صنعت ما تبدیل شده است.

به اسم کنترل «تورم» تسهیلات بانکی را محدود کردند

وی در ادامه افزود: سال گذشته به اسم کنترل تورم، تسهیلات بانکی را محدود کردند که باعث ایجاد رکود تورمی شد. این سیاست غلط است و بار‌ها هم گفتیم یک طرفه نمی‌توان به مسایل اقتصادی نگاه کرد و بدون توجه به تولید اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم، منجر به رکود می‌شود.

برخورد این دولت با بانک‌ها برخورد جدی و سازنده‌ای نبوده است

آقای ایزدخواه با انتقاد از اینکه بخش زیاد از منابع مالی بانک‌ها خرج بنگاهداری بانک‌ها می‌شود، ادامه داد: بخش‌های دیگری از این منابع را هم به عنوان وام به پرسنل خود می‌دهند و حتی بعضا این تسهیلات به دانه درشت‌ها داده می‌شود؛ بنابراین در شرایطی که منابع بانکی بیشتر شده است سوال ما از بانک‌ها این است این منابع در کجا خرج می‌شود!. ما ایراد اساسی به نظام بانکی داریم که از گذشته بوده و در این دولت تشدید شده است؛ برخورد این دولت هم با بانک‌ها مطلقا برخورد جدی و سازنده‌ای نبوده است؛ اقای خاندوزی بار‌ها در جلسات نظارتی ما به صراحت گفتند که «زور من به بانک‌ها نمی‌رسد». اقای رئیسی علی رغم شعار‌ی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری گفتند که «بانک‌ها را به خط خواهم کرد»، اما در عمل نشانه‌ای از این مساله نمی‌بینیم.

وی افزود: عده‌ای از نمایندگان مجلس هم دائما با شعار کنترل نقدینگی، فضا را تشدید می‌کنند که قطعا به ضرر تولید و به نفع سوداگری و بنگاهداری بانک‌ها است. مجلس جدید به دلیل اینکه مجلس یکدستی به لحاظ سیاسی نیست و نیرو‌های مستقل بیشتری دارد، امیدواریم بتواند با جدیت و الگوی منطقی درست بانک‌ها را وارد کار کند.

نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم

وی در خصوص عدم اخذ تضامین از مردم برای ارائه وام‌های خرد، گفت: بانک‌ها اصلا عمل نمی‌کنند و این حرفی که وزیر اقتصاد گفتند توسط بانک‌ها رعایت نشد و مراجعینی که برای دریافت وام‌های معیشتی خرد به مردم معرفی می‌کنیم، یا توسط بانک‌ها رد می‌شود و یا چند ضامن از مردم می‌خواهند؛ لذا ما نیاز به جراحی واقعی داریم چراکه جراحی در سفره مردم هنر نیست بلکه در ساختار‌های غلط و پوسیده کشور باید انجام شود. جراحی در ساختار الیگارشی بانکی باید انجام شود و انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم!.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • دریافت وام ۳۰۰ میلیونی با نصب همراه بانک رسالت ایفون
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد