Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@03:52:53 GMT

تعابیر ویژه فیصل مقداد درباره حاج قاسم

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۳۵۹۸

تعابیر ویژه فیصل مقداد درباره حاج قاسم

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگویی عنوان کرد:هیات پارلمانی جمهوری اسلامی به ریاست آقای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و تعدادی از نمایندگان مجلس به دعوت رسمی همتای سوری خودش رئیس مجلس شعب سوریه سفر خودشان را از روز سه شنبه به سوریه آغاز کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مذاکرات و دیدارهای بسیار سازنده ای در حوزه مربوط به روابط تجاری و حمایت از بخش خصوصی دو کشور با مقامات سوریه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال زاده افزود: در این سفر جلسه بسیار خوب و مهمی با رئیس جمهور سوریه جناب آقای بشار اسد برگزار شد که آقای قالیباف و بشار اسد بر علائق و اشتراکات دو ملت و دو دولت سوریه و ایران تاکید کردند و بر اتقاء این روابط  به خصوص روابط تجاری و اقتصادی تاکید داشتند.

وی تصریح کرد: در جلساتی که آقای قالیباف با رئیس مجلس سوریه، نخست وزیر سوریه و همچنین وزیرخارجه سوریه برگزار شد نیز بر اشتراکات و علائق دو کشور تاکید شد و هم موانع ارتقاء این روابط در حوزه تجاری بررسی شد و طرفین قول دادند مسائل را در کشورهای خودشان پیگیری کنند و برای حل آن مشکلات و روان سازی تفاهماتی که داشتند، تاکید شد.

جلال زاده افزود: ما امروز با وزیر امور خارجه سوریه به صحبت و مذاکره نشستیم، اقای فیصل مقداد گزارش بسیار خوبی از اتفاقات چند سال گذشته، قطعنامه های سازمان ملل، حضور دولت های خارجی در برخی از مناطق سوریه و مشکلاتی که برای مردم ایجاد کردند را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه ارتباط و علایق دو ملت و دولت سوریه و ایران ناگسستنی است و ما خار چشم دشمنان هستیم و دشمنان نسبت به این روابط اطلاع کامل دارند گفت: ان شاءالله باید با افزایش و ارتقاء این رفت و آمدها، این همکاری ها، مخصوصا در حوزه اقتصادی و تجاری نشان دهیم که هیچ کس و هیچ دولتی نمی تواند بین این دو دولت خللی وارد کند و ان شاءالله امیدواریم که هر دو ملت روزهای خوب و سازنده با بهروزی ها و پیشرفت ها پیش رو داشته باشند.

در نشست هئیت عالی رتبه پارلمانی ایرانی و وزیر خارجه سوریه نیز رئیس ‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان نیز گفت: در جلساتی که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و مقامات ارشد سوریه برگزار شد تاکید آقای قالیباف این بود که ارتباطات تجاری دو کشور به موازات روابط سیاسی و امنیتی رشد نکرده است و تمرکز اصلی باید بر این مسئله و رفع مشکلات بخش خصوصی دو کشور برای ارتقای روابط تجاری باشد.

جلال زاده در گفت وگو با خانه ملت با اشاره به جنگ اقتصادی که علیه مردم دو کشور جریان دارد اظهارکرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بازگشت به تهران جمع‌بندی های این سفر برای حمایت از فعالان اقتصادی بخش خصوصی را دنبال خواهد کرد.

وی اظهارکرد: امیدوارم که نتایج این سفر منافع هر دو کشور را تامین کرده و در جنگ اقتصادی که علیه ایران و سوریه در جریان است به مردم کمک کند.

** تعابیر ویژه وزیر خارجه سوریه درباره حاج قاسم

فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار گزارشی از تحولات سوریه طی دهه گذشته و نیز تحولات نظامی و امنیتی فعلی این کشور و نیز روند مذاکرات مربوط به تدوین قانون اساسی به هیئت ایرانی ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه سوریه و ایران در یک سنگر علیه تروریسم بین المللی مبارزه می کنند گفت: جادارد از جانفشانی جوانان ایرانی که در جریان مقابله با تروریست ها خون شان بر زمین ریخت و با خون مدافعان سوری در هم آمیخت یاد کنیم به خصوص شهید سلیمانی که هم شاهد ایستادگی مردم سوریه مقابل تروریست‌ها بود هم خود بخشی از این ایستادگی بود، کسی که در جای جای کشور ما مقابل تروریست ها مبارزه کرد و روایت رشادت های او در مناطق مختلف نظیر دیرالزور، سواحل سوریه، حلب، حمص و.‌.. شنیدنی است.

فیصل مقداد با اشاره به  سطح مناسب روابط سیاسی و امنیتی دو کشور و ضمن تاکید بر اینکه مردم سوریه همواره قدردان مردم ایران بوده و خواهند بود، گفت: در حوزه تجارت و مسائل مربوط به فعالان اقتصادی نیازمند توجه مجالس و دولت های دو کشور هستیم تا این روابط ارتقاء یابد.

منبع: فردا

کلیدواژه: فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه کمیسیون امنیت ملی خارجه سوریه فیصل مقداد جلال زاده رئیس مجلس دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۳۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات

هاشمی رفسنجانی روز چهاردهم اردیبهشت سال ۱۳۸۰ در مورد ثبت‌نام سید محمد خاتمی برای انتخابات و جزییات آن و همچنین برخی اخبار خارجی نوشته‌است.

به گزارش شرق، متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید:

عفت و فائزه و سارا و قدسى، براى بازدید از روستاى تاریخى ابیانه رفتند. محسن از کوه‌پیمایى آمد؛ با هم صبحانه خوردیم و دربارۀ برنامه‌هاى کارى بچه‌ها و نیز اوضاع جارى کشور و انتخابات [ریاست‌جمهوری] مذاکره کردیم. آقاى [سید محمد] خاتمى، بالاخره امروز ثبت‌نام کرد و در مصاحبه‌اى با رسانه‌ها، اعتراف به تردید و دغدغه به خاطر نگرانى از عدم توان انجام وظایف کرد.

رسانه‌هاى غربى، پوشش زیادى به اقدام و حرف‌هاى ایشان دادند. بعضى فکر مى‌کنند این شیوه تبلیغاتى ناز و کرشمه، تأثیر منفى در افکار مردم گذاشته و بعضى فکر مى‌کنند براى جذب آرای بیشتر مفید بوده است.

چند سازمان حقوق بشرى، این روز‌ها علیه آیت‌الله خامنه‌اى، نظرهاى تندى ابراز کرده‌اند و ایشان را در رأس ده نفر از سران کشور‌ها که با مطبوعات دشمنى دارند، معرفى کرده‌اند؛ افراد دیگرى، چون [ولادیمیر] پوتین، [رئیس‌جمهور روسیه] و جیانگ زمین، [رئیس‌جمهور چین] و [فیدل] کاسترو، [رئیس‌جمهور کوبا] و بشار اسد، [رئیس‌جمهور سوریه] و ملاعمر، [رهبر طالبان] و ملک فهد، [پادشاه عربستان] و... در این لیست هستند. آمریکایى‌ها هم بعد از کنفرانس انتفاضه در تهران، حملات تندى به عنوان حامى تروریسم به ایران و رهبرى دارند و ایشان را به خاطر حمایت از مبارزان فلسطینى و لبنانى، در رأس حامیان تروریسم مى‌خوانند. وزیر امورخارجه آمریکا، دیروز صریحاً ایران را تهدید کرده و گفته، نخواهیم گذاشت که ایران به سلاح کشتار جمعى دست یابد.

در فیلیپین، با اعلام وضع فوق‌العاده، شورش را خوابانده‌اند و گفته‌اند که طرح مخالفان این بوده که [جوزف استرادا]، رئیس‌جمهور سابق و [گلوریا آریو]، رئیس‌جمهور فعلى را ترور کنند و به همین منظور بوده که شورشیان، کاخ رئیس‌جمهور را محاصره کردند و درِ آن را از جا کندند و رئیس‌جمهور فعلی با رئیس‌جمهور سابق، در زندان دیدار کرده است.

آمریکا اعلام کرده که دولت چین، برق مناسب در اختیار افراد اعزامى براى بررسى هواپیماى جاسوسى نمى‌گذارد. اسرائیل اعلام کرده که ارتش سوریه باید از لبنان بیرون بروند و بشار اسد، [رئیس‌جمهور سوریه]، حرف‌هاى تندى علیه اسرائیل گفته است. در هرات افغانستان، با انفجار بمبى، مولوى سُنى فرارى از مشهد و هفت نفر دیگر کشته شده‌اند و به دنبال آن، جمعى به کنسولگرى ایران حمله کرده‌اند و آتش زده‌اند.

دیگر خبرها

  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان