Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@21:15:11 GMT

افتتاح پروژه میدان شهدای هسته‌ای در شرق اصفهان

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۳۹۳۴

افتتاح پروژه میدان شهدای هسته‌ای در شرق اصفهان

امروز _پنجشنبه هفتم مردادماه ۱۴۰۰ _ در نود و هفتمین برنامه‌های افتتاحیه شهرداری همزمان با عید سعید غدیر خم، با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، پروژه میدان شهدای هسته‌ای و احداث و ساماندهی خیابان‌های روشن دشت، ارغوانیه و سلمان فارسی با هزینه‌ای بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجموعه پروژه میدان شهدای هسته‌ای آرزوی ۳۰ ساله ساکنان شرق اصفهان در قالب سه پروژه تعریض خیابان سلمان‌فارسی، احداث میدان شهدای هسته‌ای و تعریض خیابان ارغوانیه حدفاصل تقاطع ارغوانیه تا میدان اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال‌های قبل پروژه‌ای تحت عنوان میدان شهدای هسته‌ای با مشخصات ویژه در منطقه چهار کلنگ زنی و رها شده بود در حالی که به عنوان یک پروژه شاخص در منطقه مطرح بود این میدان در ابعاد ۲۳۰ متر در ۱۶۰ متر طراحی شده و حجم آزادسازی آن ۴۳ هزار مترمربع بوده است.

برای آزادسازی فضای میدان شهدای هسته‌ای ۹۶ میلیارد تومان، اجرای پروژه ۱۸ میلیارد تومان و برای تأمین سیستم روشنایی و خدمات شهری مرکز میدان یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است. مجموع هزینه‌های آزادسازی و اجرای پروژه میدان شهدای هسته‌ای ۱۱۵ میلیارد تومان است، البته طراحی و اجرای مرکز میدان شهدای هسته‌ای در شهر اصفهان کم نظیر است.

انتهای خیابان سلمان به طول ۷۳۰ متر و عرض ۶۰ متر به عنوان گلوگاه بازگشایی شده است؛ این محدوده حدفاصل پل بزرگمهر تا میدان شهدای هسته‌ای ۳۲ هزار و ۱۵۰ مترمربع با هزینه ۹۲ میلیارد تومان آزادسازی و اجرا شده است.

خیابان ارغوانیه نیز که بخشی از آن قبلاً شکل گرفته بود به منظور اتصال شبکه معابر برای روان‌سازی عبور و مرور در دستور کار قرار گرفت و در ۹۰۰ متر از طول خیابان ارغوانیه با عرض ۶۰ متر به صورت کامل آزادسازی شد و در مجموع ۴۵ هزار و ۶۶۵ مترمربع آزادسازی با هزینه تقریبی ۱۴۸ میلیارد تومان بر اساس ارزیابی‌ها در این محور انجام شده است.

دیگر خیابانی که در این منطقه کمتر مورد توجه قرار گرفته بود «روشن دشت» است که فاز نخست آن در سال ۹۷ در اختیار شهروندان قرار گرفت و در این دوره یک هزار و ۴۵۰ متر طول خیابان با عرض ۶۰ متر تکمیل شد.

خیابان روشن دشت ۲۰ هزار و ۸۰۵ مترمربع آزادسازی نیاز داشت که ۹۷ درصد آن با صرف اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان انجام شده است؛ اجرای پروژه خیابان روشن دشت ۱۸ میلیارد تومان و هزینه سیستم روشنایی و انجام امور خدمات شهری آن یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه در بر داشت.

۹۰ درصد ایجاد سیستم روشنایی میدان شهدای هسته‌ای و خیابان‌های منتهی به آن همچنین بلوار رضوان توسط شهرداری انجام شده است.

امروز همچنین کلنگ تقاطع غیر همسطح شهید فخری‌زاده در مسیر رینگ چهارم (تقاطع خیابان روشن دشت و مسیر رینگ چهارم) به زمین زده شد.

‌خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 510651

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر روشن دشت افتتاح پروژه های عمرانی کلانشهر شهرداری اصفهان پروژه هاي عمراني مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پروژه میدان شهدای هسته ای میلیارد تومان روشن دشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مردمی شدن کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: مردمی‌سازی و مشارکت مردم در کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان در دستور کار قرار بگیرد و از ظرفیت هنر و رسانه در این امر استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،سردار مجتبی فدا در جلسه ستاد اجرایی کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان اظهار کرد: بسیاری از ۲۴ هزار شهید استان اصفهان از پادگانی که الان سپاه صاحب الزمان(عج) است به جبهه‌ها اعزام شدند.

وی افزود: اولین کنگره شهدای استان اصفهان در سال ۱۳۷۵ برگزار شد و این کنگره دومین کنگره شهدای استان اصفهان است، رهبر معظم انقلاب در کنگره‌هایی که در ۱۰ سال اخیر برگزار شده است تاکیدشان بر کارهای هنری و ماندگار بوده است.

دبیرکل کنگره ملی ۲۴ هزار شهید و فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با تاکید بر اینکه باید پیام کنگره را به گوش کسانی که در کنگره شرکت می‌کنند برسانیم، تصریح کرد: در کنگره دو برنامه عمده داریم و یکی از مواد آن است که اجلاسیه که در اصفهان برگزار می‌شود البته مکان اجرای کنگره را به جمع‌بندی نرسیده‌ایم که در آینده اعلام خواهد شد.

فدا با اشاره به این که استان اصفهان یک دهم شهدای کل کشور را دارد، اظهار داشت: ویژگی‌های اصفهان بی نظیر و قابل توجه است، مدارس بالای ۱۰۰ شهید، یک ششم شهدای دانش‌آموز کشور، یک پنجم شهدای روحانی کشور، یک چهارم شهدای ورزشکار کشور، خانواده‌های دو شهیدی تا هفت شهیدی که این‌ها باید منعکس شود.

وی در ادامه گفت: برنامه دوم کنگره نمایشگاه محضر حضرت آقا و دیدار با ایشان است که باید دستاوردهای کنگره را خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه دهیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: مردمی‌سازی و مشارکت مردم در کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان در دستور کار قرار بگیرد و از ظرفیت هنر و رسانه در این امر استفاده شود.

فدا بیان داشت: تنها استانی که ۱۰ شهرستان بالای هزار شهید دارد استان اصفهان است بر همین اساس امسال و سال‌های آینده کنگره ملی شهدای شهرستان‌های استان اصفهان را هم خواهیم داشت.

کد خبر 749599

دیگر خبرها

  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن
  • افتتاح آسفالت جاده بین راهی مزارع از گلزار شهدای گمنام شهرآباد
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • هوای اصفهان و زرین شهر ناسالم برای گروه های حساس
  • آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • لزوم مردمی شدن کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان
  • هوای ۸ شهر اصفهان سالم است
  • این میدان در تهران مسدود می‌شود