Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد افرادی که برای تست کرونا به مراکز منتخب بهداشت و آزمایشگاه‌های طبی اصفهان مراجعه می‌کنند در یک هفته اخیر با اوج‌گیری موج پنجم کرونا بسیار افزایش یافت به طوریکه از حدود سه هزار نفر از اواسط تیر به پنج هزار نفر در مرداد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با تاکید بر اینکه تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان اصفهان نیز افزایش چشمگیری یافته و میزان تست‌های مثبت کرونا به بیش از ۴۰ درصد رسیده است، اظهار کرد: در مراکز بهداشت منتخب برای تست کرونا با تجمع مراجعه کنندگان مواجه هستیم که خطرات بسیاری برای آن‌ها به همراه دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با توجه به رشد تعداد بیماران مبتلا به کرونا، میزان بستری در بیمارستان‌ها نیز افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: تعداد بستری‌های روزانه از اواخر تیر امسال روند افزایشی به خود گرفت و به حدود ۳۰۰ نفر رسید اما درماه مرداد به نزدیک ۵۰۰ نفر رسیده است.

او با اشاره به اینکه مجموع بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان‌های استان در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی اشباع شدند حدود ۶۰۰ بیمار کرونایی بر اساس تشخیص پزشک در منزل بستری هستند و تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

نجیمی توضیح داد: دسته‌ای از بیماران کرونایی به دلیل نیاز به مراقبت تخصصی باید در بیمارستان بستری شوند و برای آن‌ها تخت فراهم شود اما دسته‌ای دیگر که بیماری آن‌ها خفیف است می‌توانند در منزل تحت مراقبت و درمان قرار گیرند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر در بیمارستان الزهرا (س) اصفهان حدود ۴۵۰ بیمار کرونایی بستری هستند، گفت: در حال تدارک امکانات بیشتری در این بیمارستان برای ۶۰۰ تخت جهت بیماران کرونایی هستیم هرچند این کار نیاز به نیرو‌های متخصص و پرستار دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه آمار کرونا در استان همچنان صعودی است و از نظر تعداد بیماران سرپایی، کاهش یا ثباتی مشاهده نمی‌کنیم، اضافه کرد: اگر روند به همین منوال باشد ممکن است در یک یا ۲ هفته آینده برای تامین تخت بیمارستان با مشکلات جدی مواجه شویم.

نجیمی همچنین با بیان اینکه میزان حساسیت جامعه نسبت به بحران همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ و افزایش آمار بستری و مرگ و میر کاهش یافته است، اظهار کرد: رعایت دستور‌های بهداشتی در زمینه استفاده از ماسک و عدم برپایی تجمع و دورهمی بسیار کاهش یافته است.

او با اشاره به اینکه رنگ بندی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ با هدف برنامه ریزی برای چگونگی اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و فعالیت گروه‌های مختلف تعریف شده است، تاکید کرد: این رنگ‌بندی و محدودیت‌های متناسب با آن از اواخر موج چهارم کرونا چندان مورد توجه نبوده است.

نجیمی با تاکید بر اینکه همچنان بر قرنطینه و تعطیلی کامل اصفهان برای قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا در اصفهان مصر هستیم، خاطرنشان کرد: قرنطینه فقط به معنی تعطیلی اصناف نیست بلکه باید همه فعالیت‌ها مانند بانک‌ها و اداره‌ها نیز تعطیل شود.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در شبانه روز گذشته از پنج هزار و ۱۹ نمونه تست کرونا در استان ۲ هزار و ۱۳۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تست کرونا بستری بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل

دکتر نگار خوشنویس گفت: پارسال در مجموع ۱۳ هزار و ۶۷۸ نفر با ادعای جراحات ناشی از نزاع و درگیری به مراکز پزشکی قانونی استان اردبیل مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل افزود: از این تعداد مراجعه ۱۰ هزار و ۸۶ نفر مرد و سه هزار و ۵۹۲ نفر زن بوده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که حدود ۱۴ هزار نفر بوده، هشت درصد کاهش داشته است.

به گفته او، بیشترین تعداد مراجعین ناشی از نزاع و درگیری به پزشکی قانونی اردبیل در سال گذشته در تیرماه با هزار و ۵۴۷ نفر و کمترین مراجعین نیز در اسفند ماه با ۷۷۰ نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل با بیان اینکه بیشترین علت مراجعه به مراکز پزشکی قانونی این استان و حتی کشور نزاع و درگیری است، افزود: افراد بعد از مراجعه به مراکز انتظامی و قضایی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شده و بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی و صدمات برای آنها گوهی صادر می شود.

دکتر خوشنویس گفت: با توجه به اینکه در پزشکی قانونی هیچ گونه کار درمانی انجام نمی‌شود، لذا اولویت اول برای مصدومین ناشی از نزاع به ویژه در موارد پر خطر ، مراجعه به مراکز درمانی جهت اقدامات درمانی می‌باشد.

او با بیان اینکه داشتن معرفی نامه از مراجع قضایی و انتظامی جهت پذیرش و ارائه نظریات پزشکی قانونی الزامی است، افزود: داشتن ظاهر خون آلود نه تنها تاثیری در نظریه‌های کارشناسی نخواهد داشت، بلکه معاینه دقیق تر زخم و جراحات را با مشکل مواجه خواهد کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید و دردناک از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای ؛ قصد فروش یسنا را داشتند
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند