Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عید غدیر از یکی از اعیاد مهم و بزرگ اسلامی و به‌نوعی مظهر عبادت و بندگی پروردگار بوده  و در بین شیعیان و مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد و اثبات آن با سندهای محکم هم توسط علمای شیعه و هم علمای اهل سنت تائید شده است.

عید غدیر «عیدالاکبر» نامیده شده و این روز، روز کامل شدن دین و اتمام نعمت‌های پروردگار، به خاطر واقعه غدیر و انتصاب شایسته و به‌حق حضرت علی (ع) به امر الهی به جانشینی رسول معظم (ص) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همواره یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمنان اسلام از صدر اسلام تاکنون ایجاد توطئه و فتنه بوده و در زمان پیغمبر (ع) آنچه می‌توانست همه نقشه‌های منافقان را یکجا خنثی و اسلام را در چنان برهه حساسی حفظ کند، تعیین جانشین پیامبر و اعلان رسمی آن بود.

بدون شک واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته پیامبر (ص) مهم‌ترین مأموریت  خود یعنی انتخاب جانشین و به‌منزله رساندن پیام رسالت حضرت بود را به سرانجام رسانده بود از این رو نباید واقعه غدیر خم را صرفاً یک  حادثه‌ای تاریخی بنامیم.

به گفته کارشناسان دینی غدیر تنها نام یک سرزمین نیست، یک تفکر و  نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر داده و ، نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت است از این روز برای این روز و عید الهی اعمال و برکات بسیار زیادی در نظر گرفته‌شده است.

یکی از آن سنت‌های حسنه در روز عید غدیر پخت و توزیع اطعام است به‌طوری‌که امام صادق (ع) ز درباره این سنت حسنه و اهمیت آن در این روز فرمودند: غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک‌میلیون پیامبر و صدیق «در رأس آن‌ها خود ائمه معصومین (ع)» و یک‌میلیون شهید «در رأس آن‌ها حضرت عباس (ع) و شهدای کربلا» و یک‌میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.

هرساله در روز عید غدیر مردم و هیئتی‌های گیلان این عید پر برکت را گرامی داشته و علاوه بر برگزاری مراسمات نورافشانی و پخش شربت و شیرینی به توزیع اطعام ملکوتی هم پرداخته و در بین مردم و نیازمندان توزیع می‌کنند.

هرساله حال و هوای مردم گیلان بسیار عجیب و وصف‌نشدنی است، وقتی در این روز در خیابان‌های گیلان قدم می‌زنیم تمام فضای شهر رنگ و بوی حضرت علی (ع) را داشته و مردم به یکدیگر عید غدیر این عید امامت و ولایت را تبریک می‌گویند.

در این روز در هر محله و مسجد گیلان یکی در حال توزیع شیرینی، بستنی، شربت بوده، یکی فضای حسینیه را چراغانی و برای برگزاری مراسم جشن آماده و دیگری در کنار دیگ‌های غذا در حال پخت اطعام به‌منظور توزیع در میان مردم است.

 


هیئت جنت المهدی (عج) شهرستان رشت یکی از چندین هیئت فعال در رشت است که از جوانان متدین مذهبی و انقلابی تشکیل‌شده و امسال با پیروی از مولای متقیان حضرت علی (ع) سنت حسنه توزیع اطعام را به‌جا آوردند.

امروز وقتی برای تهیه گزارش به هیئت جنت المهدی (عج) شهرستان رشت رفتم اشتیاق جوانان این هیئت برای پخت غذا و توزیع در بین نیازمندان و مردم بسیار عجیب بود  زیرا نوجوانان این هیئت در حالی که از شدت گرما عرق از پیشانی آنان در حال سرازیر شدن بود ولی لحظه‌ای از کار  و تلاش دست نمی‌کشیدند.

یکی از جوانان در حال شستن برنج، دیگری در حال خلال کردن سیب‌زمینی، فردی دیگر در حال ریزریز کردن گوشت و دیگری در حال آماده کردن آتش برای پخت غذا در این گرمای بی‌سابقه بوده است.

به گفته یکی از اعضا هیئت جنت المهدی (عج) شهرستان رشت این هیئت در چندین سال از فعالیت خود هرساله در شب و روز عید غدیر برنامه‌های بسیار متنوع‌ داشته و با برگزاری باشکوه جشن عید امامت و ولایت وحدت و همدلی را معنا می‌کنند.

محمدرضا آب آذر می‌گوید مردم در این شرایط کرونایی روزهای بسیار سختی را گذرانده و حتی برخی از افراد در تهیه غذای روزانه خود هم با مشکل مواجه هستند به این دلیل همواره سعی داریم تا در ایام مختلف سال با پخت غذا و به افراد نیازمند کمک کنیم.

 


پخش غذا در روز عید غدیر بسیار توسط ائمه اطهار و امامان معصوم تأکید شده و بنا بر اعلام یکی از اعضا هیئت جنت المهدی (عج) رشت، با کمک اعضا این هیئت و همراهی اهالی محل و خیرین امروز یک‌هزار پرس غذا پخت و در بین مردم و در سطح شهرستان رشت توزیع شد.

اطعام دادن در این روز فرخنده و مبارک مورد تائید اهل‌بیت (ع) و سیره عملی آن بزرگواران بوده و این همان نکته‌ای است که آقای آب آذر به آن معتقد بوده و می‌گوید باید سنت پخش اطعام در بین هیئت‌ها گسترش یابد زیرا یکی از سنت‌های الهی و بسیار حسنه است.

از وی در خصوص دیگر برنامه‌های هیئت المهدی (عج) رشت در شب عید غدیر پرسیدم که گفت: در  فرخنده عید امامت و ولایت مراسم نورافشانی را برگزار و سعی کردیم با برپایی مراسم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شناخت پیغام غدیر یعنی درس بندگی، ولایت‌پذیری و بصیرت کمک کنیم.

توزیع اطعام در روز عید غدیر یکی از سنت‌هایی است که بسیار سفارش شده  و هر یک از  هیئت‌ها می‌توانند به‌اندازه توان خود در این طرح معنوی سهیم باشند.



​انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: عید غدیر رشت روز عید غدیر شهرستان رشت توزیع اطعام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر

کمیته انضباطی رای خود را در خصوص عدم برگزاری دیدار آبی‌پوشان جنوب و فجر شهید سپاسی شیراز صادر کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، رای صادره از سوی کمیته انضباطی به شرح زیر است:

درخصوص گزارش سازمان لیگ فوتبال مبنی بر عدم برگزاری مسابقه بین دو تیم آبی پوشان جنوب و فجر شهید سپاسی شیراز در تاریخ 2/2/1403 از سری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور در ورزشگاه غدیر اهواز باتوجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و نظربه اینکه براساس مکاتبات صورت گرفته از سوی باشگاه آبی پوشان جنوب با سازمان لیگ ورزشگاه تختی و غدیر اهواز به ترتیب به عنوان اولویت اول و دوم محل برگزاری مسابقات به عنوان میزبان در فصل جاری معرفی و تا کنون نیز تعداد 3 مسابقه در ورزشگاه تختی و 8 مسابقه در ورزشگاه غدیر برگزار گردیده است که این امر موید پذیرش استادیوم غدیر اهواز به عنوان دومین ورزشگاه باشگاه آبی پوشان جنوب در برگزاری مسابقات از سوی مسئولین باشگاه استقلال خوزستان به عنوان بهره بردار قراردادی ورزشگاه اخیر الذکر می باشد و از طرفی باتوجه به اینکه در جلسه هماهنگی شب قبل از بازی دو تیم
به دلیل عدم رفع مشکلات استادیوم تختی با اعلام مدیر تیم آبی پوشان جنوب و تاییدیه نماینده هیات فوتبال استان ، استادیوم غدیر به عنوان ورزشگاه برگزاری مسابقه معرفی و به تایید و امضا حاضرین در جلسه از جمله مدیران دو تیم ، ناظر بازی ، نماینده نیروی انتظامی و نماینده هیات فوتبال استان خوزستان رسیده ولی علی رغم حضور بازیکنان دو تیم ، داوران و فراهم بودن شرایط برگزاری به دلیل عدم بازگشایی درب استادیوم غدیر از سوی بهره بردار آن و با وجود اعطای مدت زمانی حدود 2 ساعت و تلاشهای صورت گرفته مسابقه برگزار نگردیده است باتوجه به گزارش مقامات رسمی بازی ، لوایح دفاعیه ابرازی از سوی دو باشگاه و اظهارات نمایندگان آنها و همچنین اظهارات مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان در جلسه مورخ 9/2/1403 و با عنایت به اینکه اقدام باشگاه استقلال خوزستان به عنوان شخص ثالث علت اصلی و خارج از اراده باشگاه میزبان در عدم برگزاری مسابقه تشخیص داده می شود در نتیجه باتوجه به بند 5 ماده 14 آیین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران مصوب 1398 و همچنین مفهوم مخالف از ماده 62 مقررات انضباطی حکم بر تکرار مسابقه بین دو تیم آبی پوشان جنوب و فجر شهید سپاسی شیراز تماماً با هزینه باشگاه میزبان در محلی خارج از استان خوزستان با تشخیص سازمان لیگ صادر می‌گردد.

همچنین باتوجه به اظهارات مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان درخصوص عدم امکان موافقت با برگزاری سایر مسابقات باقیمانده تیم آبی پوشان جنوب در ورزشگاه غدیر ، مسابقات باقیمانده که تیم اخیر الذکر در فصل جاری میزبان می‌باشد در محل دیگری به تشخیص سازمان لیگ باید برگزار شود.

همچنین رفتار باشگاه استقلال خوزستان به عنوان بهره بردار ورزشگاه غدیر در عدم موافقت با بازگشایی در این ورزشگاه علی رغم اطلاع و آگاهی از انتخاب ورزشگاه مذکور به عنوان محل دوم برگزاری مسابقات تیم آبی پوشان جنوب از مصادیق نقض اصول اخلاقی و جوانمردی حاکم بر مسابقات فوتبال تشخیص و مستند به مواد 51 و 117 مقررات انضاطی به پرداخت مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌گردد . رای صادره به جز جریمه نقدی قابل اجرا و تماماً ظرف مدت 7 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع ۶۶ هزار تذکره در دایکندی
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • توزیع کنسرو انفجاری بین مردم گرسنه غزه! +عکس
  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده
  • رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس