Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@18:49:25 GMT

انتقاد تند چین از بی‌بی‌سی به دلیل پخش اخبار جعلی

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۴۵۶۲

انتقاد تند چین از بی‌بی‌سی به دلیل پخش اخبار جعلی

سخنگوی وزارت خارجه چین، بی‌بی‌سی را شبکه پخش اخبار جعلی خواند و اعلام کرد این شبکه از استانداردهای روزنامه نگاری بسیار منحرف شده است.

به گزارش مشرق به نقل از فرانس ۲۴، پکن امروز (پنجشنبه) در انتقادی تند به شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی، آن را متهم به پخش اخبار جعلی کرد و گفت مردم چین از این شبکه به دلیل پوشش خبری دروغین درباره سیل‌ چین نفرت  دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین با نامیدن بی‌بی‌سی به عنوان شبکه پخش اخبار جعلی اعلام کرد: این رسانه انگلیسی در خبرهای جعلی خود در زمان وقوع سیل به دولت چین حمله  کرد. بی‌بی‌سی از استانداردهای روزنامه نگاری به طور جدی منحرف شده است.

او اضافه کرد: بی‌بی‌سی شایسته محبوبیت عمومی در بین مردم چین نیست و چیزی به نام نفرت بدون دلیل وجود ندارد.

شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی مدعی شده بود که چین با انتشار آنلاین پارازیت‌های اینترنتی مانع از پوشش خبری وقوع سیل از سوی خبرنگاران شده و بسیاری از آنها نیز توسط دولت و مردم چین مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفتند.

مدت هاست که مقامات و رسانه‌های دولتی چین، سازمان‌های خبری غربی را به تعصب ضد پکن متهم می‌کنند.

پیشتر نیز، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد جان سادورث، خبرنگار شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی بدون اطلاع قبلی و پس از مواجهه با شکایت مردمی در چین، این کشور را ترک کرده به تایوان رفته است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشستی اعلام کرده بود: مردم استان سین‌کیانگ به ‌خاطر ادعاهای این خبرنگار درباره اردوگاه‌های کار اجباری شکایتی را طرح کرده بودند.

خبرنگار بی‌بی‌سی در گزارش‌های خود مدعی شده بود در استان سین‌کیانگ چین به زنان اویغور تجاوز می‌شود و مردم در کمپ‌ها با آزار و شکنجه و کار اجباری روبه‌رو هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو استان سین کیانگ چین وزارت امور خارجه چین ژائو لیجیان بی بی سی دولت چین پخش اخبار جعلی سخنگوی وزارت خارجه چین بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۴۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده در اولین نشست تخصصی «تاریخ مقاومت خلیج فارس در افق رسانه» با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی، افزود: آبراه‌های بین‌المللی در سه قرن اخیر محور توسعه قدرت بوده‌اند و هر کسی در دنیا تلاش کرده که قدرتی داشته باشد سعی کرده در دریا‌ها حضور داشته باشد.

وی اظهار کرد: مقرراتی که بر آب‌ها، دریا و اقیانوس‌ها حاکم است این اجازه را می‌دهد که یک شناور از آسیا به آبراه‌های آمریکا و بلعکس برود و امروز می‌بینیم شناور‌های ما این تردد را دارند.

وی یادآور شد: مردم بوشهر در ۳۰۰ سال گذشته که ابرقدرت‌ها سعی کردند در جزایر ما حضور پیدا کنند، در سه نقطه تاریخی با آنها جنگیدند که از جمله میرمهنا ۲۵۰ سال پیش در جزیره خارگ با هلندی‌ها و پرتغالی‌ها جنگید و آنها را بیرون راند و این عملیات آغاز فروپاشی آنها شد.

استاندار بوشهر ادامه داد: عملیات بعدی بوشهری‌ها علیه استعمارگران متعلق به ۱۰۹ سال پیش است، وقتی انگلیسی‌ها به بوشهر آمدند، مردم و علمای بوشهر و رزمندگان و مجاهدان بوشهری به فرماندهی رئیسعلی دلواری با آنها مقابله کردند.

وی اظهار کرد: با این‌که انگلیسی‌ها تجهیزات زیادی داشتند، اما مردم بوشهر با دست خالی با آن‌ها جنگیدند و خون بر شمشیر پیروز شد.

محمدی‌زاده با اشاره به نقش روحانیت در قیام رئیسعلی دلواری، گفت: رئیسعلی با رهبری و راهنمایی روحانیت با استعمارگران جنگید و موفق شد انگلیسی‌ها را شکست دهد.

وی بیان کرد: عملیات بعدی در دفاع مقدس با پشتیبانی پایگاه شهید یاسینی صورت گرفت و رزمندگان اسلام با آمریکای جنایت‌کار که برای پشتیبانی از رژیم بعث عراق و صدام آمده بود، رو در رو در خلیج فارس جنگیدند و با رشادت شهید نادر مهدوی و همرزمانش، ضربه‌های کاری بزرگی به آنها وارد شد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: امروز با همت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران، مقا‌ومت در دریای سرخ تا مدیترانه شکل گرفته و با هدایت و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب این حلقه‌ها به‌هم پیوسته شده و یک پیوستگی جغرافیایی محور مقا‌مت برای حمایت از مظلومان منطقه ایجاد شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • صلاح در فهرست فروش لیورپول
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت
  • لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد