Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مسئله آزمایشات هسته ای فرانسه در الجزایر در حالی دوباره مطرح شد که این هفته امانوئل مکرون گفت: پاریس به دلیل آزمایشات اتمی بین سالهای ۱۹۶۶ و ۱۹۹۶ به قلمرو اقیانوس آرام جنوبی بدهکار است.

به دنبال سخنان اخیر رییس جمهوری فرانسه، "عبدالرحمن طومی" رئیس گروه حمایت از قربانیان الجزایری الغیث الکادم گفت: بیماریهای مربوط به رادیواکتیویته به صورت میراثی نسل به نسل منتقل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاثیرات شدید آلودگی ها بر سلامت از نقایص مادرزادی و سرطان ها تا سقط جنین و نازایی گفت: تا زمانی که منطقه آلوده باشد، خطر همچنان ادامه خواهد داشت.

فرانسه اولین آزمایش موفقیت آمیز بمب اتمی خود را در صحرای الجزایر در سال ۱۹۶۰ انجام داد و پس از ایالات متحده، اتحاد جماهیر شوروی و بریتانیا چهارمین قدرت هسته ای جهان شد.

فرانسه همچنین در دهه ۱۹۶۰ سیاستی داشت که تمام زباله های رادیواکتیو حاصل از آزمایشات بمب الجزایر را در ماسه های بیابانی دفن میکرد و برای دهه ها از افشای مکان آنها خودداری کرد.

"طیب زیتونی" وزیر سابق الجزایر اخیرا فرانسه را متهم کرد که از انتشار نقشه های که محل دفن زباله های آلاینده، رادیواکتیو یا شیمیایی که تا به امروز کشف نشده است مورد استفاده قرار می گیرد، امتناع کرده است.

311311

کد خبر 1539898

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فرانسه الجزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۴۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) دبی همچنان غرق در آب

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: مشرق

دیگر خبرها

  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • زمان بازگشت به جنوب خط استوا
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • پاکسازی ورودی شهر سراب به مناسبت هفته زمین پاک
  • (ویدئو) دبی همچنان غرق در آب
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه