Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@11:11:08 GMT

هشدار پکن به آمریکا

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۴۷۵۴

هشدار پکن به آمریکا

« ژائو لیجیان » سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در نشستی با حضور خبرنگاران از آمریکا خواست تا مداخله در امور داخلی چین را کنار بگذارد.

بنابر اعلام سی‌جی‌تی‌ان، لیجیان در بخشی از سخنان خود گفت: «آمریکا باید مسائل مربوط به تبت را کنار بگذارد و در امور داخلی چین دخالت نکند.»

او سپس به دیدار روز گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، با «دالایی لاما» رهبر بوداییان در تبت اشاره کرد و هشدار داد: «ارتباط میان مقام‌های آمریکا و این مقام تبتی، تعهد آمریکا برای به رسمیت شناختن تبت به‌عنوان بخشی از چین را نقض می‎کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مقام وزارت خارجه چین در ادامه با بیان آن‌که آمریکایی‌ها نباید اظهاراتی در راستای استقلال تبت داشته باشند، و دالایی لاما مدتی است که فعالیت‌های جدایی‌طلبانه خود را آغاز کرده است، افزود: «چنین به اصطلاح مذاکراتی بی‌تأثیراند و از لحاظ محتوا و فرم، غلط محسوب می‌شوند.»

لیجیان سپس به مذاکرات میان آمریکا، تایوان و ژاپن نیز اشاره کرد و گفت: «تایوان از چین جدایی‌ناپذیر است، تلاش برای الحاق مجدد و اتحاد آن با چین متوقف نمی‌شود و ژاپن و آمریکا باید این را بدانند و به توافق‌های سیاسی دوجانبه با چین متعهد باشند.»

این در حالی است که هفته گذشته «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، برای اولین بار در مقام رئیس‌جمهور به تبت سفر کرد و از مکان‌های مهم و تاریخی این شهر بازدید کرد؛ اقدامی که در سه دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

او پیش‌تر در سال ۲۰۱۱ و قبل از رسیدن به مقام ریاست‌جمهوری به تبت سفر کرده بود. همچنین این سفر اولین سفر یک رئیس‌جمهور به تبت در ۳ دهه گذشته است.

رئیس‌جمهور چین در این سفر از صومعه‌های مختلف دیدن کرد و گذری به خانه سابق «دالایی لاما» رهبر دینی بودائیان تبت نیز داشت. این درحالی است که چین دولت خودمختار تبت را به رسمیت نمی‌شناسد و دالایی لاما را به جدایی‌طلبی متهم می‌کند./باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: پکن آمریکا دالایی لاما رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!

مجری الجزیره خطاب به «مایکل مولروی» مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا گفت: هر روز برای دنیا از اصول، اخلاق، قانون اساسی و آزادی بیان سخنرانی می‌کنید، ورود پلیس به دانشگاه، مایه ننگ شماست. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، مجری الجزیره خطاب به «مایکل مولروی» مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا گفت: درباره برخورد خشن با دانشجویان صحبت می‌کنم؛ هر روز برای دنیا از اصول، اخلاق، قانون اساسی و آزادی بیان سخنرانی می‌کنید، ورود پلیس به دانشگاه، مایه ننگ شماست.

این مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت دانشجویان می‌توانند نظراتشان را در ملک خصوصی یا فضای مجازی بیان کنند که مجری در واکنش به این اظهار نظر گفت: استدلال و بهانه شما را حتی در کشورهایی که غیردموکراتیک و استبدادی می‌خوانید هم نشنیده‌ایم.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها
  • با آتش بازی نکنید؛ هشدار مقام انصارالله به متجاوزان | بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه فکر می‌کنید...
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد