Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا از کازان، لاوروف روز پنجشنبه در پیامی به دوازدهمین نشست بین المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام با حضور ایران در کازان پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه گفت: این نشست به میدان مهمی برای گسترش همکاری‌های عملی روسیه و کشورهای جهان اسلام تبدیل شده است.  

وی افزود: هر ساله صدها نفر از محافل رسمی، تجاری، علمی و کارشناسی از بیش از ۷۰ کشور جهان در آن شرکت می‌کنند و مایه خرسندی است که مناطق روسیه نیز در این نشست مشارکت فعال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه روسیه گفت: پایه و اساس روابط روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را روابط سنتی دوستانه و مشارکت بین مذاهب و گفت‌وگوهای تمدنی و تلاش‌های مشترک برای حفظ و برقراری امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی با پایبندی به اهداف و اصول منشور ملل متحد تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: به همین خاطر طبیعی است که ما بطور تنگاتنگ و موفق در فرمت‌های متفاوت با یکدیگر همکاری می‌کنیم.  

وی خطاب به شرکت کنندگان نشست کازان تصریح کرد: این نشست شما باید در گسترش همکاری‌ها و روابط سهم داشته باشد.

وزیر خارجه روسیه گفت: اطمینان دارم این نشست در فضای موفق و کاری برگزار می‌شود و اجرای برنامه گسترده آن به شرکت کنندگان نشست امکان می‌دهد تا ظرفیت همکاری‌ها را تحکیم بخشیده و به برقراری تماس‌های سودمند کمک کرده و ابتکارهای جدید یافت شود.  

بخش عمده برنامه های نشست بین المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام به صورت مجازی برگزار شد و در آن سفرای ۲۸ کشور اسلامی ازجمله جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند.  

در جلسه‌های عمومی و تخصصی این نشست،  نمایندگانی از ۶۰ کشور و ۳۳ جمهوری و استان روسیه شرکت داشتند.     
 در چارچوب این نشست نمایشگاه محصولات برپا شد که فرصتی برای شرکت‌های کشورهای اسلامی برای معرفی و ارایه صنعت حلال و همچنین دیدار و انجام گفت‌وگوهای تجاری و بازرگانی بین تولید کنندگان، توزیع کنندگان و تجار صنایع غذایی، مد و پوشاک، پزشکی و بهداشتی، آرایشی و گردشگری بود.

 رستم مینیخانف رئیس جمهوری تاتارستان در جلسه عمومی روسیه و کشورهای اسلامی در کنفرانس کازان - ۲۰۲۱ گفت که همکاری با کشورهای اسلامی از اولویت‌های روسیه است.

به گزارش ایرنا از کازان. مینیخانف عصر روز پنجشنبه  در ادامه نشست دوازدهمین کنفرانس اقتصادی‌ روسیه و جهان اسلام که با حضور سفرای کشورهای اسلامی مفیم روسیه  از جمله کاظم جلالی سفیر کشورمان و همچنین فعالان اقتصادی برگزار شد، افزود: همکاری در زمینه بانکداری اسلامی و سایر عرصه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی ضمن اشاره به ارتقای روابط روز افزون ایران و روسیه اظهار امیدواری کرد در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی  روابط دو کشور مستحکم شود.

جلالی با بیان اینکه ولادیمیر پوتین اولین رهبر جهان بود که برای حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری منتخب ایران پیام تبریک فرستاد، تصریح کرد: این به معنای اراده جدی فدراسیون روسیه برای گسترش بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران است

وی با اشاره به سفر حجت‌الاسلام رئیسی به جمهوری تاتارستان در سال‌های پیش  روابط تهران و جمهوری تاتارستان را مطلوب ارزیابی کرد.  

برچسب‌ها روسیه سرگئی لاوروف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سرگئی لاوروف روسیه سرگئی لاوروف جمهوری اسلامی ایران کشورهای اسلامی جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه

وزیر خارجه عربستان بر لزوم ایجاد آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • مصائب فلسطینیان خواهد گذشت، اما چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در تاریخ ثبت می‌شود
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است