Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@07:39:32 GMT

6 دلیلی که ترک پاشنه پا را توجیه می کند

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۵۲۰۸

یکی از علت های شایع آن، راه رفتن مداوم روی فرش، موکت و سطح های زبر است. ترک هایی که کف پا ایجاد می شود، پوست شکاف خورده ای است که سطح خارجی پوست (اپیدرمیس) را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش پول نیوز، اضافه وزن: افرادی که مشکل اضافه وزن دارند و در دسته افراد چاق قرار می گیرند به دلیل فشاری که روی پوست کف پا تحمیل می شود پاشنه پای شان مستعد به وجود آمدن ترک های عمیق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه شغل هایی وجود دارند که به طریقی پوست کف پا در معرض خیسی و رطوبت یا مواد شوینده قرار می گیرد مانند مربیان شنا بیشتر مستعد خشکی پاشنه یا کف پا هستند.

پسوریازیس: این بیماری به طور نادر در کف دست یا کف پا مشاهده می شود اما اگر ترک های پا همراه با پوست قرمز و ملتهب باشد، این ترک ها ناشی از بیماری پسوریازیس است. پوست حالت چرمی شکل دارد و چون قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد، پوست کف پا دچار ترک می شود که همراه با درد است. این دسته از ترک های پا درمان متفاوتی نسبت به ترک های معمولی کف پا دارند. یعنی علاوه بر نرم کننده ها باید از کرم های مخصوص برای درمان ضایعات پسوریازیس استفاده شود.

عفونت های قارچی: این بیماری بیشتر در سنین بالا و افراد مسن دیده می شود. در نگاه اول ممکن است فرد فکر کند به مشکل خشکی پوست ساده دچار شده است، اما اگر ترک ها با پوسته ریزی های چشمگیر همراه باشد و علاوه بر کف پا ناخن و اطراف ناخن را هم درگیر کند، آن زمان است که باید به بیماری قارچ پا مشکوک شد. در این مواقع یک بررسی آزمایشگاهی برای کشف علت انجام می شود و اگر بیماری قارچی تایید شود، آن وقت داروهای مناسب تجویز و بعد از مصرف طی مدت کوتاهی فرد بهبود پیدا می کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ترک پاشنه پاشنه پا 6 دلیلی که ترک پاشنه 6 دلیلی که ترک پاشنه پا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هندوانه ۹۲ درصد آب است، بنابراین می تواند به آبرسانی پوست شما از داخل کمک کند. این امر به ویژه برای افرادی که پوست خشک یا پوسته پوسته دارند مفید است.

بیشتر بخوانید: اگر زیاد هندوانه بخوریم چه می‌شود؟

یخ هندوانه می تواند به کاهش پف کردگی و سیاهی دور چشم کمک کند. این امر به دلیل اثر قابض آن است که به سفت شدن پوست و کاهش ظاهر رگ های خونی کمک می کند.

هندوانه سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند. این آسیب ها می تواند منجر به چین و چروک، خطوط ریز و لکه های پیری شود.

برای استفاده از یخ هندوانه برای پوست، به سادگی یک تکه هندوانه را برش داده و آن را در یخچال بگذارید تا سفت شود. سپس، تکه هندوانه را در یک پارچه نازک بپیچید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست خود بمالید. همچنین می توانید برای افزایش فواید، آب هندوانه را یخ زده و از آن به عنوان تونر استفاده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228280 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است