Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: دومین روز از آزمون کارشناسی ارشد هم دیروز برگزار شد، آن هم در شرایطی که کشور در روند صعودی آمار مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از کرونا و انواعش به سر می‌برد.

از ششم تا هفتم مرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۴ هزار و ۴۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که سه هزار و ۵۰۶ نفر از آنها بستری شدند و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۰ هزار و ۷۴ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* دیدم شرکتم در کنکور ممکن است موجب صدمه دیدن فرزندانم شود

در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

یکی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که به جلسه امتحان نرفته است، به خبرنگار فارس گفت: من دو فرزند کوچک دارم؛ واقعا هرچه با خودم کلنجار رفتم دیدم شرکتم در کنکور ممکن است موجب صدمه دیدن فرزندانم شود.

وی ادامه داد: من به عنوان یک مادر توقعم از ستاد کرونا این بود که انقدر دوگانگی در کارهایشان نداشته باشند؛ از یک طرف می‌گویند که مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند و عدم رعایت پروتکل‌ها موجب ایجاد موج پنجم شده است، از سوی دیگر مجوز برگزاری کنکور می‌دهند. تازه برگزاری کنکور در شرایطی است که در تهران 70 درصد کارمندان دورکارند!

*نتیجه اولیه این آزمون دهه اول شهریور ماه اعلام می‌شود

در هر حال دومین روز کنکور هم گذشت و امروز هم سومین روز کنکور برگزار می‌شود؛ در این آزمون ۳۱۷ هزار و ۴۸۲ نفر زن و ۲۸۲ هزار و ۸۳۷ نفر مرد هستند؛ به عبارت دیگر ۵۳ درصد داوطلبان را زنان و ۴۷ درصد را مردان تشکیل می دهند که البته تعدادی از این داوطلبان در جلسه آزمون شرکت نکردند.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش درباره نتایج آزمون گفت: نتیجه اولیه این آزمون دهه اول شهریور ماه و نتیجه نهایی اواخر مهر یا اوایل آبان ماه منتشر می‌شود.

در آزمون کارشناسی ارشد 1400، در گروه علوم انسانی ۴۰۸ هزار و ۷۲۲ داوطلب، در گروه علوم پایه ۳۵ هزار و ۴۴۳ داوطلب، در گروه فنی و مهندسی ۱۲۵ هزار و ۸۱۶ داوطلب، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴ هزار و ۶۷۲ داوطلب، در گروه هنر ۴۶ هزار و ۸۵۶ داوطلب و در گروه دامپزشکی ۲ هزار و ۵۴۵ داوطلب شرکت کردند.

همانطور که مشاهده می‌شود در این کنکور، گروه آزمایشی علوم انسانی پُر داوطلب‌ترین و گروه آزمایشی دامپزشکی کم‌ داوطلب‌ترین گروه آزمایشی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روزهاي كرونايي كشور سازمان سنجش ابراهيم خدايي رئيس سازمان سنجش كنكور كارشناسي ارشد کارشناسی ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۵۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: آزمون دکتری ۱۴۰۳ در تاریخ ۴ اسفند ۱۴۰۴ برگزار شد و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

وی افزود: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که این افراد می‌توانستند تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته محل اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن بودند، گفت: در نهایت بیش از ۸۹ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خرداد ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد و پس از آن داوطلبان معرفی شده می‌توانند برای مرحله دوم اقدام کنند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد