Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@10:38:08 GMT

راز نقاب فرعون جوان مصر فاش شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۵۵۲۵

راز نقاب فرعون جوان مصر فاش شد

توت عنخ آمون همیشه مورد توجه محققان آثار باستانی مصر بوده است که از زمان کشف مقبره وی از سوی هوارد کارتر در سال ۱۹۲۲، سعی در رمزگشایی از رمز و راز پیرامون فرعون جوان داشتند.

بسیاری از سوالات مربوط به توت عنخ آمون همچنان مورد بحث و جدل باستان شناسان قرار دارد، از جمله مسئله مرگ وی، حتی اگر پدرش آخناتون و مادرش نفرتیتی و تاریخ وارث تاج و تخت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از آخرین موضوعات مطرح شده درباره توت عنخ آمون مربوط به ماسک طلایی معروف او است که به عقیده بسیاری معروف‌ترین گنج جهان است.

در این زمینه، پروفسور جوآن فلچر، استاد مصر در کتاب خود «دره پادشاهان» خطاب کرد: عصر طلایی مصر، عنصر مهمی است که محققان طی سال‌های گذشته به آن توجه نکردند. روزنامه انگلیسی اکسپرس به نقل از فلچر نوشت: نقاب توت عنخ آمون نمونه‌ای از مصر باستان است، بسیار آشنا، اما مانند بسیاری از گنجینه‌های آن یک راز بزرگ دارد.

او افزود: من از موسسه گریفیت دانشگاه آکسفورد بازدید کردم تا دقیقترین سوابق دفن او و عکس‌های گرفته شده از سوی عکاس کارتر در هر مرحله از کاوش ۱۰ ساله را بررسی کنم. این باستان شناس ادامه داد: نقاب فرعون توجه من را به خود جلب کرد، ویژگی‌ای که تاکنون نادیده گرفته شده بود: گوش‌های سوراخ شده است.

او توضیح داد: تحقیقات نشان می‌دهد که فرعون جوان پس از کودکی گوشواره نمی‌پوشید، بنابراین هنگامی که در بیست سالگی درگذشت، قرار نبود که وی را با گوش‌های سوراخ شده به تصویر بکشند.

فلچر می‌گوید: این ماسک ممکن است برای یک فرعون دیگر یا برای شخصیتی با درجه اهمیت بالا ساخته شده باشد و نه برای توت عنخ آمون. این ماسک برای یک فرعون مرد بالغ ساخته نشده است. با مقایسه طلای به کار رفته در ساخت صورت مشخص شد که با آنچه در بقیه قطعات استفاده می‌شود متفاوت است و یک خط جوشکاری قابل مشاهده بر روی ماسک وجود دارد.

استاد مصری نظریه خود را با بیان این مطلب خاتمه داد: ویژگی‌های صورت به دلیل وجود گوش‌های سوراخ شده روی ماسک یک فرعون قبلی یا یک فرعونی که احتمالاً نفرتیتی بوده نصب شده است. شایان ذکر است که از به گفته دانشمندان مجسمه‌ای از ملکه مصری و موفق نبودن آن‌ها در کشف محل آرامگاه او، اطلاعات کمی درباره نفرتیتی در دسترس است./ باشگاه خبرنگاران

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: توت عنخ آمون توت عنخ آمون یک فرعون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال قلب پیوندی توسط هوانیروز

قلب جوان ۲۴ سالهٔ اهل رفسنجان که دچار مرگ مغزی شده بود، با کمک هوانیروز ارتش برای انجام عمل پیوندمنتقل شد.

به دلیل اهمیت عمل پیوند این انتقال عضو در مدت ۶۵ دقیقه از کرمان به بیمارستان مسیح دانشوری تهران انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • پیشنهاد عجیب ماسک برای برخورد با دانشجویان معترض
  • (ویدئو) فیلمی از یک زوج جوان روی ترک موتور جنجالی شد
  • انتقال قلب پیوندی توسط هوانیروز
  • بازگشت مجسمه سر فرعون به مصر
  • راز «نفرین توت عنخ آمون» که بیش از ۲۰ نفر را کشت سرانجام فاش شد
  • افشای راز «نفرین توت عنخ آمون» که بیش از ۲۰ نفر را کشت
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت