Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احسان حدادی امروز (جمعه) در ماده پرتاب دیسک مسابقات دو و میدانی المپیک توکیو با عملکردی ضعیف و ثبت رکورد ۵۸ متر و ۹۸ سانتی‌متر در رده چهاردهم گروه A مرحله مقدماتی قرار گرفت و حذف شد.

حدادی پس از پایان این مسابقه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: کار خیلی سختی داشتم چرا که پارسال بعد از اینکه کرونا گرفتم، یک فصل مسابقات را از دست دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال هم با مصدومیت کمرم هیچ مسابقه‌ای ندادم و تنها حضورم مرحله اول لیگ بود.

وی افزود: پیش از المپیک باید در چند مسابقه خوب شرکت می‌کردم اما مصدوم بودم. توقع پرتاب بالای ۶۲ یا ۶۳ متر را داشتم اما متاسفانه نشد.

حدادی پیش از این گفته بود که اگر نتواند رکورد خود را به بالای ۶۳ یا ۶۴ متر برساند، در المپیک شرکت نخواهد کرد. او در پاسخ به این سوال که با این میزان آمادگی چرا در مسابقات حاضر شدید؟ گفت: دوست داشتم در چهارمین المپیکم نتیجه بهتری بگیرم. از من خواستند در این مسابقات شرکت کنم. اگر من نمی‌آمدم کسی جایگزینم نمی‌شد و حالت خوبی نداشت. به احترام المپیک آمدم و حالا خیلی هم ناراحت نیستم.

وی درباره امکان حضورش در المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: نمی‌دانم توکیو آخرین المپیکم بود یا نه. اگر بدنم جواب دهد دوست دارم بازهم در مسابقات شرکت کنم.

حدادی افزود: سال آینده در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت می‌کنم و به دنبال کسب پنجمین مدال طلا در این مسابقات هستم. اگر آنجا نتیجه خوبی گرفتم و بدنم آماده بود در المپیک پاریس هم شرکت می‌کنم.

دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن تصریح کرد: اگر این آخرین المپیکم باشد که بد تمام شد. المپیک یک سال عقب افتاد، کرونا گرفتم و متاسفانه در هیچ مسابقه بزرگی شرکت نکردم. وقتی مسابقه بزرگ شرکت نکنی نباید شانس مدال هم برای خودت متصور باشی. می‌دانستم که شاید نتیجه خوبی نخواهم گرفت ولی انتظار داشتم بالای ۶۲ متر پرتاب کنم که متاسفانه نشد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنم تا پایان سال به رکورد ۶۲ متر برسم.

رکورددار پرتاب دیسک آسیا درباره انتقادات از او درباره اینکه هزینه زیادی برای او می‌شود ولی نتیجه خوبی نگرفته است، گفت: تنها مدال‌آور دو و میدانی ایران در المپیک هستم، چهار طلای بازی‌های آسیایی دارم و سال آینده به دنبال کسب پنجمین مدال آن هستم برای همین مسوولان به این نتیجه رسیدند که سرمایه‌گذاری روی من اثرگذار خواهد بود. ورزش ایران اگر می‌دانست که من مدال نمی‌گیرم برایم هزینه نمی‌کرد.

وی افزود: الان هم به دلیل آسیب‌دیدگی که جزئی از ورزش است نتیجه خوبی نگرفتم. تمام تلاشم را کردم ولی به فینال نرسیدم.

حدادی در پاسخ به این سوال که آیا برای درمان مصدومیت عمل جراحی انجام می‌دهید؟ گفت: جراحی آخرین مرحله درمان است. در تلاشم تا بازی‌های آسیایی این کار را انجام ندهم.

وی گفت: تصمیمم بر این بود به دلیل مصدومیتم در المپیک توکیو شرکت نکنم ولی چون سهمیه کسب کرده بودم و تا سال آینده هم مسابقه بزرگی نداشتم باید در آن شرکت می‌کردم تا خودم را برای بازی‌های آسیایی محک بزنم.

حدادی در مورد قرارداد مربی‌اش گفت: قرارداد مک ویل‌کینز فردا به پایان می‌رسد و حسین توکلی هم در این چند وقت زحمت زیادی برای من کشید. می‌خواستم با یک رکورد مناسب جواب زحماتشان را بدهم که این اتفاق نیفتاد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: احسان حدادی المپیک توکیو احسان حدادی المپیک توکیو دوومیدانی بازی های آسیایی نتیجه خوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی تاریخی در المپیک پاریس با دوپینگ‌های مجاز «ناسا»

بازی‌های المپیک پاریس در ۶ مرداد (۲۵ ژوئیه) آغاز خواهد شد و طی ۱۹ روز، ۱۰۵۰۰ ورزشکار از ۲۰۶ کشور جهان در ۳۲۹ زمینه ورزشی به رقابت خواهند پرداخت. بااین‌حال در این رقابت‌ها، تعداد زیادی از ورزشکاران به لباس‌های تهیه‌شده با فناوری ناسا مجهز خواهند شد تا این قهرمانان بتوانند بهترین عملکردشان را ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، اگر از نزدیک به لباس‌های ورزشی جدید بنگرید، متوجه الگویی چرخشی می‌شوید. این لباس‌ها با ابرماده‌ای ساخته شده که شرکت «رئون لبز» (Rheon Labs) با الهام از ایده‌های ناسا تولید کرده و پیش‌تر به تعدادی از ورزشکاران کمک کرده بود تا رکوردشکنی کنند.

«اولگا کراوچنکو» (Olga Kravchenko)، مدیر طراحی شرکت رئون لبز می‌گوید: «ما در فناوری خود، سال‌ها پژوهش بیومکانیکی را با شیمی پیچیده ترکیب کرده‌ایم تا دنیای جدیدی از توانمندی‌های ورزشکاران به نمایش بگذارد و دوره جدیدی از اوج عملکرد را برای دوندگان شکل دهد. فناوری ما سوپرپلیمری جذب‌کننده انرژی، حساس به کشش، سبک‌وزن و عملکردمحور است. این پلیمر را می‌توان به‌عنوان ماده تشکیل‌دهنده لباس‌های فعال برای بهینه‌سازی عملکرد استفاده کرد».

پلیمر در حالت طبیعی خود، نرم و انعطاف‌پذیر است، اما هنگامی‌که تحت‌فشار قرار می‌گیرد، انرژی را جذب می‌کند و سفت می‌شود. این رفتار را می‌توان با ماسه مرطوب مقایسه کرد. پلیمر مانند ماسه خیسی است که در حال دویدن روی آن هستید، ماسه فقط در اثر ضربه خوردن سفت می‌شود و سپس دوباره به حالت نرم و انعطاف‌پذیری بازمی‌گردد. با این ویژگی‌ها، این ماده عضلات را در کارآمدترین موقعیت قرار می‌دهد و تضمین می‌کند که انرژی ورزشکار هنگام مسابقه از بین نمی‌رود؛ ضمن آن‌که راحتی کاربر را نیز به خطر نمی‌اندازد و اتلاف انرژی را کاهش می‌دهد.

چندین برند مشهور ازجمله رافا (Rapha)، هارلی دیویدسون (Harley Davidson) و روروک (Ruroc) در حال حاضر از این سوپرپلیمر در محصولات خود استفاده می‌کنند و آدیداس (Adidas) نیز از این ماده در محصولات مجموعه تک‌فیت (Techfit) و آدیزیرو (Adizero) استفاده می‌کند که در میان بسیاری از ورزشکاران برجسته محبوبیت دارند.

در هفته‌های اخیر، چندین رکورد جهانی توسط ورزشکارانی شکسته شده است که سوپرپلیمر شرکت رئون لبز را به تن داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی تاریخی در المپیک پاریس با دوپینگ‌های مجاز «ناسا»
  • ابتکار ناسا به المپیک پاریس می‌رود!
  • چالش یا آرامش: برای حسن یزدانی تصمیم بگیرید
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • صمد مرفاوی: به یک دلیل از جواد نکونام خیلی خوشم آمد / برکناری علی خطیر را به فال نیک می‌گیرم
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد
  • حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول
  • حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول
  • تیم ملی گلبال به فینال پارالمپیک فکر می‌کند