Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@23:24:58 GMT

میراحمد منزوی درگذشت

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۶۱۶۶

میراحمد منزوی درگذشت

میراحمد منزوی قهرمان پیشکسوت وزنه برداری، مربی و داور بین المللی و از قدیمی‌ترین دبیران ورزش کشور روز گذشته به دلیل کهولت سن در تهران درگذشت. استاد میراحمد منزوی درسال ۱۳۰۹ خورشیدی در تهران به دنیا آمد و تحصیلات خودرا در دبیرستان شرف به پایان برد. منزوی به دلیل علاقه‌ی مفرط به ورزش با تشویق دبیر ورزش خود به پرورش اندام و وزنه برداری پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ورزشکار ابتدا قهرمان‌وزنه برداری آموزشگاه‌های کشور شد و سپس موفق شد در سال ۱۳۲۸ به مقام قهرمانی کشور دست یابد.

منزوی پس از دوران قهرمانی، مربی و داور بین المللی وزنه برداری شد و درسال ۱۳۴۷ به عنوان مربی تیم ملی وزنه برداری ایران، تیم ملی وزنه برداری کشور را در مسابقات جهانی هدایت کرد. وی در مسابقات جهانی وزنه برداری در سال‌های ۱۹۵۷ و ۱۹۶۰ هلسینکی، مسابقات قهرمانی جهان در لهستان به عنوان داور بین المللی قضاوت‌کرد. مرحوم منزوی چندین دیپلم افتخار جهانی از مسابقات پرورش اندام و وزنه برداری اروپا و یک دیپلم افتخار فدراسیون جهانی وزنه برداری به دلیل تجربیات ارزشمندش در زمینه مربی گری و داوری وزنه برداری جهانی دربافت کرد.

میر احمد منزوی که از سوی فدراسیون وزنه برداری کشور به عنوان شایسته قهرمان ملی شناخته شده است در مسابقات وزنه برداری بازی‌های آسیایی تهران در سال ۱۹۷۴ به دلیل قضاوت‌های عالی اش در مسابقات وزنه برداری موفق به کسب دیپلم افتخار طلایی این بازی‌ها شد.

میر احمد منزوی که در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد انسانی مهربان بود و در امور خیریه همواره پیشتاز، اما چنانکه از نام خانوادگی‌اش پیداست هرگز از خود و موفقیت هایش در ورزش و تلاش هایش در نیکی کردن به همنوعانش چیزی نگفت و بالاخره در ۹۱ سالگی سبک‌بال و آرام چشم از جهان فروبست.

او مربی شاگردان زیادی در وزنه برداری بود که می‌توان به محمد نصیری و پرویز جلایر اشاره کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: وزنه برداری وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بانوان رده سنی نوجوانان و جوانان کشور و انتخابی تیم ملی از شامگاه یکشنبه به میزبانی همدان آغاز به کار کرد.

دختران شایسته تیم وزنه برداری استان کردستان در روز نخست این دوره از رقابت‌ها موفق به کسب یک مدال سیمین نقره شدند.

در روز اول این پیکارها و در دسته ۵۵ کیلوگرم رده سنی جوانان، «آنیتا فیضی» وزنه‌بردار خوش‌آتیه و صاحب عنوان تیم کردستان به مصاف حریفان خود رفت و توانست در حرکت یک‌ضرب با مهار وزنه ۷۰ کیلوگرمی نشان ارزشمند نقره را کسب کند.

کد خبر 6097731

دیگر خبرها

  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • «سزار لوئیس منوتی» اسطوره فوتبال آرژانتین در سن 85 سالگی درگذشت
  • بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند
  • معمار فوتبال آرژانتین درگذشت + عکس
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند