Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک ناظر آمریکایی در گزارشی نوشت، خبرهایی درباره در ترور خلبان‌های افغان به دست طالبان که در ماه جاری میلادی توسط رویترز جزئیات آن ذکر شد یک تحول نگران کننده دیگر برای نیروی هوایی افغانستان همزمان با افزایش درگیری‌ها در این کشور به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، دو تن از مقام‌های ارشد دولت افغانستان به رویترز گفتند، دست کم هفت خلبان افغان خارج از پایگاهشان در ماه‌های اخیر ترور شده‌اند که به گفته طالبان این بخشی از کارزار برای حذف و هدف قرار خلبان‌های افغان آموزش دیده توسط آمریکا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالیکه آمریکا در حال تکمیل خروج نیروهایش از افغانستان تا ۳۱ اوت است، شبه نظامیان طالبان به سرعت کنترل نواحی مختلف از افغانستان را به دست می‌گیرند.

بازرس ویژه بازسازی افغانستان موسوم به "سیگار" در گزارش خود به کنگره آمریکا تحولات در افغانستان را از سه ماهه منتهی به ژوئن سال جاری میلادی پوشش می‌دهد که بیشتر شامل حملات نیروی هوایی افغانستان علیه طالبان در میان خروج نیروهای آمریکایی از این کشور است و اینکه این نیروهای افغان آمادگی کمتری برای مقابله با طالبان دارند.

به عنوان مثال در این گزارش آمده، یگان هوابرد هلیکوپتری نیروی هوایی افغانستان تنها ۳۹ درصد آمادگی در ژوئن برای مقابله با طالبان داشته است که حدود نیمی از سطح آمادگی در ماه‌های آوریل و مه می‌شود.

در گزارش سیگار همچنین آمده است: خلبان‌های نیروی هوایی افغانستان به دلیل وخامت اوضاع در این کشور بیش از حد معمول پرواز می‌کنند و عملیات پروازی آنها به شدت زیاد شده است. همچنین تحول نگران کننده دیگر در وضعیت افغانستان این است که طالبان به عمد خلبانان را هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان خروج نیروهای خارجی از افغانستان نیروی هوایی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی

اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان‌ قراردادهای صادراتی به ارزش ۴۴ میلیون دلار با بازرگانان افغانستان امضا کرده است.

این توافق در سفر سه روزه هیأتی از بازگانان افغانستان به تاشکند به‌دست آمده است.

تاشکند و طالبان در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل یک شورای تجارت ازبکستان-افغانستان هستند که ۱۸ شرکت افغانستانی‌ را در میان اعضای خود خواهد داشت.

واردکنندگان افغانستان درخواست‌شان بیش‌تر به محصولات کشاروزی، موادغذایی پروسس شده، منسوجات، چرم، قطعات برقی و مصالح ساختمانی است.

گفتنی است که پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان، ازبکستان‌ از جمله کشورهایی بوده که با این گروه روابط نزدیک دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • نگرانی از کاهش سطح دینداری و افزایش بی اعتمادی در جامعه در یادداشت عباس عبدی
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی