Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی،قائم مقام مدیرحوزه‌های علمیه در امور استان‌ها در آیین افتتاح رسمی تلویزیون اینترنتی "پاسخ" ویژه پاسخگویی به شبهات غدیر گفت: طی سال‌های اخیر اقدام‌های ارزشمندی از سوی مرکز پاسخ‌گویی به‌شبهه‌های دینی حوزه علمیه، رقم خورده که افتتاح تلویزیون اینترنتی یکی از خروجی‌های بزرگی است که به‌کارویژه‌های روحانیت مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همان‌گونه که روحانیت از گذشته تاکنون مرزبان و دیدبان مسائل دینی و شناسایی شبهه‌ها و پاسخگوی آن بودند، امروز این رسانه دیداری با بهره‌گیری از فضای مجازی می‌تواند نقش ارزشمندی را ایفا کرده و به‌کمک مرزبانان دین آمد تا در مقابل هر شبهه که مانند ویروس عمل می‌کند، اطلاع رسانی، روشنگری و آگاه بخشی داشته باشد.

ملکی ادامه داد: امروز تمام دشمنان اسلام و انقلاب در جبهه مقابل اسلام و انقلاب متحد و صف آرایی دارند تا با وارد کردن، هجمه‌های متعدد و متنوع در مسائل و موضوع‌های مختلف انسان را دچار تزلزل دینی، فکری و عقیدتی کنند و روحانیت نیز به‌عنوان دیده بان دین و مرزبانان اعتقادی در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی می‌کنند و داشتن چنین رسانه‌ای می‌تواند کمک مضاعفی به‌تبلیغ و روشنگری داشته باشد.

او تصریح کرد: در این ۴۲ سال نقش دشمنی دشمنان بر همه نمایان است به طوری که اگر در هر نقطه از کشور، سیل، زلزله، خشکسالی، بی برقی صورت گیرد، مستکبران از این حادثه استفاده می‌کنند و در سرعت، وسعت و عمق زیادی دشمنی‌ها و ترفند‌های تهاجمی خود را پیاده سازی می‌کنند، اینجاست که ملت بصیر، ولایت مدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی باید به‌این خدعه و نیرینگ‌ها هوشیار و آگاه باشند.

قائم مقام امور استان‌های حوزه ادامه داد: اگر این چهار دهه را مورد واکاوی و بررسی قرار دهیم خواهید دید که بیشترین حجم فعالیت‌های شبکه‌های مختلف خارجی با حمایت گسترده کشور‌های خارجی معاند جمهوری اسلامی ایران، اقدام به‌تخریب فعالیت‌های نظام اسلامی، خدمتگزاران به‌انقلاب و مردم را در دستورکار خود قرار داده‌اند و از این رو هر چه بیشتر به‌توانیم از نعمت شبکه‌های تلویزیونی اینترنتی و ماهواره‌ای بهره‌مند شویم، توانسته‌ایم در مقابل این هجمه پاسخگویی مناسب داشته باشیم.

ملکی گفت: امروز نخستین شبکه تلویزیونی اینترنتی پاسخ به‌شبهه‌های غدیر راه اندازی شد و با ظرفیت عظیم علمی و انسانی حوزه‌های علمیه به‌توانیم پیشرفت و توسعه کَمی و کیفی در این قضیه داشته باشیم.

بر اساس این گزارش تلویزیون اینترنتی پاسخ با همت مرکز مطالعات و پاسخگویی به‌شبهه‌های حوزه‌های علمیه، فعالیت آزمایشی خود را از رمضان سال جاری شروع کرده و تاکنون مجموعه نشست‌های علمی و مدارس فصلی در موضوع‌های گوناگون شبهه‌پژوهی و پاسخ به‌شبهه‌ها را به‌صورت زنده پوشش داده است.

این شبکه تلویزیون اینترنتی با هدف ارائه پاسخ‌های چند رسانه‌ای و روزآمد به‌شبهه‌ها در بستر رسانه و فضای مجازی و با همت مرکز مطالعات و پاسخگویی به‌شبهه‌های حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شده‌است.

در حال حاضر نیز تلویزیون اینترنتی پاسخ، هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت ۱۷ به‌بحث و گفتگو و ارائه پاسخ به‌شبهه‌های روز می‌پردازد.

به‌گفته مسئولان این مرکز تا عید غدیر خم امسال، پخش برنامه‌ها به‌چهار روز در هفته خواهد رسید که شامل برنامه‌های زنده، تولیدی و تامینی خواهد بود.

همچنین علاقه‌مندان به‌مباحث مرتبط با پاسخگویی به‌شبهه‌های دینی می‌توانند نشست‌ها و مدارس شبهه پژوهی مرکز مطالعات و پاسخگویی به‌شبهه‌های را به‌صورت زنده از این شبکه مشاهده نمایند.

تلویزیون اینترنتی پاسخ از طریق آدرس pasokh.tv با اینترنت رایگان قابل مشاهده‌است.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه های علمیه عید غدیر پاسخ به شبهات پاسخگویی به شبهه حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون

آفتاب‌‌نیوز :

دو خبر بار دیگر «پایتخت» را به صدرِ اخبار آورد. ابتدا خبری بود که مثلِ همیشه از درونِ گمانه‌زنی‌ها بیرون آمد؛ «پایتخت۷» وارد مرحله پیش‌تولید شده و بازیگران از مردادماه مقابل دوربین خواهند رفت. اول آنکه سارا و نیکا به عنوان دختران نقی معمولی در این سریال حضور نخواهند داشت و ثانیاً سریال برای نوروز ۱۴۰۴ آماده خواهد شد. این نکات هم در رایزنی‌های رسانه‌ای آمده است.

اگرچه پیشتر گروه عوامل پایتخت برای پیدا کردن دو دختر دوقلو برای بازی در این سریال، فراخوان اعلام کرده بودند. شاید گمانه حضور نداشتن دختران نقی معمولی (سارا و نیکا) با این فراخوان جدّی‌تر شده باشد. البته خبر شروعِ پیش‌تولید سریال و تولید در مردادماه را نه مدیران تلویزیون و نه عوامل «پایتخت» تأیید نکرده‌اند. اما در عین حال پیگیری، مذاکره و رسیدن به یک طرح و فیلمنامه درست نکته‌ای بوده که مدیران سیما و سیمافیلم به آن اشاره داشته‌اند.

خبر دیگری که برای «پایتخت» در شبکه‌های اجتماعی، حواشی‌ای ایجاد کرد؛ حذف این سریال از کنداکتور شبکه آی‌فیلم است. خبری مبنی بر شروع پخش «پژمان» رسانه‌ای شد که بعد از «پایتخت۵» این سریال روی آنتن خواهد رفت. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد تلویزیون به دنبال پخش فصل ششم «پایتخت» نیست؛ همان فصلی که آغازِ حواشیِ گروه پایتخت با تلویزیون بود و چند قسمت پایانی هم به سختی و با پیگیری‌های مداوم ساخته و روی آنتن رفت. اما به هر ترتیب تلویزیون تصمیمی برای پخش این فصل ندارد و بعد از پایان فصل پنجم، سریال «پژمان» را از شبکه آی‌فیلم پخش خواهد کرد.

فصل ششم سریال پایتخت به جز پخش اولیه خود در نوروز ۱۳۹۹ هیچگاه به شکل کامل بازپخش نداشت و تنها تکرار آن همان خلاصه شش قسمتی بود که شبکه یک در شب نوروز سال ۱۴۰۰ روانه آنتن کرد. باید دید سرانجام ساخت فصل جدید «پایتخت» به دور از این گمانه‌زنی‌های گهگاه به کجا خواهد رسید؟ آیا بنابر پیگیری‌های متعدد اهالی رسانه و پاسخ همیشگی مدیران تلویزیون به پیگیری برای ساخت سریال در ۱۴۰۳، این سریال امسال به تولید خواهد رسید؟ به نوروز ۱۴۰۴ می‌رسد و یا در زمانی دیگر تولید و پخش خواهد شد؟

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ یکشنبه ۹‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • سریال حشاشین در تلویزیون‌های اینترنتی ایران ممنوع شد؟
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم