Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان"عوارض تونل ۴۰۰۰ میلیارد تومانی البرز در آزادراه تهران-شمال صرف مناطق محروم می‌شود"گفت: بخشی از سرمایه‌گذاری بنیاد از طریق واگذاری زمین برگشته است.

به گزارش قدس آنلاین پرویز فتاح با یادآوری این‌که حدود ۴۰۰۰  میلیارد تومان برای ورودی تونل، خود تونل و خروجی تونل البرز در آزادراه تهران-شمال هزینه شده است، اظهار کرد:  برای احداث این تونل ۶ هزار و ۵۰۰ متری در ابعاد به قطر ۱۱ متر ما ابتدا یک تونل دسترسی را ۶ هزار و ۵۰۰ متر حفاری کردیم خود این تونل دسترسی از نظر بُعد و قطر از تونل کندوان بزرگتر است اما ۶ هزار و ۵۰۰ متر حفاری صورت گرفته تا بتوانیم به تونل البرز دسترسی پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در واقع ما ۱۳ کیلومتر تونل حفاری کرده‌ایم و از طریق ۳۲ دستک به تونل البرز دسترسی پیدا کردیم که بتوانیم آن را حفاری کنیم.

وی افزود: برای کل تونل ۲ مگاوات برق با همکاری وزارت نیرو وصل شده، ضمن این‌که برق اضطراری هم داریم، پارکینگ طراحی شده، آتش نشانی مستقر شده و دوباره تکمیل می‌شود.

وی با بیان این‌که تونل البرز دو طبقه طراحی شده است، گفت: در طراحی پایین ماشین‌ها می‌روند، کل تجهیزات در طبقه دوم قرار دارد. همچنین برای ایمنی بیشتر مردم و عبور مرور، بحث آتش‌نشانی و سایر تجهیزات در طبقه دوم پیش‌بینی شده است.

فتاح بیان کرد: تمام طول مسیر اینترنت و تلفن همراه هم طی دو سه هفته می‌تواند برقرار شود تا مردم بتوانند عبوری ایمن داشته باشند. این تونل ۵.۵ کیلومتر مسیر و زمان را کوتاهتر می‌کند. مصرف بنزین را کاهش می‌دهد و خطرات و مخاطرات را هم کاهش می‌دهد.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر این‌که بنیاد اینجا سرمایه‌گذار هستیم و سرمایه ما باید برگردد، افزود: دولت به تعهداتش عمل کرده است. بخشی از تعهدات زمین یا غیرنقدی بوده و بخش دیگر باید به صورت اخذ عوارض باشد که از منطقه یک و ۴ دریافت می‌شود.

فتاح یادآور شد: طی یکسال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان عوارض گرفتیم و کلا صرف مناطق محروم شده می‌شود. ما این قول را داده بودیم که منابع حاصله صرف آبادانی مناطق محروم می‌شود. اگر از این به بعد از تونل و منطقه ۲ هم به همین شکل عوارضی اخذ شود، صرف مناطق محروم و محرومیت‌زدایی خواهد شد.

وی همچنین گفت: مسیر رفت منطقه ۲ پازادراه تهران-شمال ۶۷ درصد پیشرفت دارد یعنی اگر این تونل را که ۶ و نیم کیلومتر از منطقه دوم است، را کنار بگذاریم، ۱۵ و نیم میلیون کیلومتر باقی می‌ماند. که این ۱۵ و نیم کیلومتر ۶۷ درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال ۱۴۰۱ با حمایت دولت بعدی بتوانیم این مقدار را به بهره‌برداری برسانیم.

فتاح بیان کرد: همکاری خوبی میان دولت و بنیاد مستضعفان صورت گرفته، قبلا هم که من در کمیته امداد بودم واقعا همین همکاری خوب برقرار بود و نتیجه آن هم افزایی و رسیدن این پروژه‌ها به بهره‌برداری است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آزادراه تهران شمال عوارض پرویز فتاح مناطق محروم تهران شمال تونل البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

به گزارش صدای ایران به نقل از تسنیم،استاندار لرستان اظهار داشت:راه آهن خرم آباد از مطالبات جدی مردم لرستان است و مردم استان انتظار تسریع در ساخت آن را دارند.

پروژه راه‌آهن خرم آباد با ۳۳ کیلومتر تونل، طویل‌ترین تونل ریلی خاورمیانه است.

دیگر خبرها

  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • اقدام خطرناک راننده یک خودرو در تونل‌های تهران (فیلم)
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود
  • افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده شهرکرد به ناغان
  • آخرین وضعیت ساخت بزرگراه شوشتری در تهران | ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر این بزرگراه خریداری شد