Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی چهار روز آینده، آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود و امروز (۸ مرداد) در ساعات عصر و شب در سطح استان احتمال بارش وجود دارد. همچنین طی فردا و یکشنبه (۹ و ۱۰ مرداد) روند تدریجی افزایش دما پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح امروز (۸ مرداد ماه) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از حاکمیت جو نسبتا آرام و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

به تدریج با رشد ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر طی روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد. اگرچه حضور عوامل کافی در برخی ساعات بعدازظهر باعث تولید آلاینده «ازن» می‌شود که به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق دور از انتظار نخواهد بود. شرایط جوی مساعد تا اواخر وقت ادامه دارد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

عدم وزش باد مؤثر تا صبح فردا ( ۹ مرداد ماه) همراه با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته شرایط مناسب جهت تجمع آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد. افزایش تندی باد طی روز سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، با این حال با افزایش دما احتمال کاهش کیفیت هوا به دلیل تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن وجود خواهد داشت.

با تداوم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی فردا (۹ مرداد ماه) کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

بنا بر این گزارش، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۱ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

کد خبر 617597 برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران سازمان هواشناسي باران تهران کیفیت هوا کیفیت هوا آلاینده ها قابل قبول وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۶۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی

مطابق بررسی‌ها آسمان استان مرکزی امروز دوشنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی وضع هوا بیانگر ورود یک سامانه بارشی از فردا سه شنبه از مناطق جنوب غربی کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش بینی‌ها از روز چهارشنبه تا حداقل پایان هفته در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار باران و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ خواهد شد.

فعالیت سامانه بارشی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه عمدتا در نیمه جنوبی استان و در روز جمعه در همه مناطق استان خواهد بود.

به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که در صورت وقوع موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

بر این اساس امروز دوشنبه هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۴ اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص احتمال لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، احتمال خسارت به اشیاء و سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به بخش کشاورزی به دلیل احتمال بارش تگرگ صادر شده است.

روند افزایش دمای هوا تا صبح چهارشنبه در استان تداوم خواهد یافت، اما پس از شروع فعالیت سامانه بارشی دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد