Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@08:10:43 GMT

پیکان - پرسپولیس/ یک قدم تا رکورد تاریخی

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۶۹۵۷

پیکان - پرسپولیس/ یک قدم تا رکورد تاریخی

سرخ پوشان پایتخت در هفته آخر لیگ باید برابر پیکان صف آرایی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس در آخرین هفته لیگ بیستم برای تثبیت قهرمانی باید از ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه امروز جمعه - ۸ مرداد ماه - در شهر قدس مقابل پیکان قرار گیرد. قوانین احتمالات رأی به قهرمانی سرخ‌ها می‌دهد ولی نزدیک‌ترین تعقیب کننده آنها یعنی سپاهان تنها چند کیلومتر آن طرف تر و در ورزشگاه آزادی رو در روی استقلال صف آرایی کرده و لغزش یحیی و شاگردان، شاید جام را پیشکش طلایی پوشان اصفهانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک قدم تا رکورد تاریخی

شاگردان یحیی گل محمدی اگر چه فصل پر فراز و نشیبی را سپری کردند اما حالا صدرنشین لیگ ایران هستند. قهرمان چهار دوره اخیر فوتبال ایران تا گلات قهرمانی تنها یک گام دیگر فاصله دارد و برای ثبت این رکورد تاریخی، سد محکم پیکان تحت هدایت تارتار را پیش رو دارد. پرسپولیس بدون محروم در شهر قدس با پیکان بازی خواهد کرد ولی اگر آبی پوشان شهر قدس به اندازه دیدارهای اخیرشان سرحال باشند، باید گفت شب سختی انتظار سرخ‌ها پایتخت را می‌کشد.

شانس بالا پرسپولیس برای قهرمانی

آنها توانسته‌اند فاصله دو امتیازی خود با سپاهان که اتفاقاً همین پیکان نیز در آن نقش داشته را چندین هفته حفظ کنند تا شانس شاگردان نویدکیا را به حداقل کاهش دهند. به علاوه پرسپولیس با برد پر گل دو هفته قبل مقابل ماشین سازی توانست تفاضل گل خود که پیش از آن دیدار کمتر از سپاهان بود، بیشتر کند و حتی در تفاضل نیز با سه گل از شاگردان نویدکیا پیش بیافتد.

از ۱۲ حالت قابل تصور برای تعیین قهرمان، ۹ مورد رأی به قهرمانی پرسپولیس می‌دهد و به عبارتی آنها از شانسی ۷۵ درصدی برای فتح جام بیستم لیگ حرفه‌ای ایران برخوردارند. برد سرخ‌ها بدون در نظر گرفتن دیدار همزمان استقلال و سپاهان، جام را روی دستان سید جلال خواهد آورد اما شکست و تساوی قصه متفاوتی دارد.

حتی توقف در شهر قدس نیز به احتمال بالا قهرمانی پرسپولیس را رقم می‌زند و تنها در صورتی که سپاهان با اختلاف بیش از دو گل استقلال را شکست دهد، مسیر جام از تهران را به اصفهان تغییر می‌دهد. باختن سرخ‌ها به پیکان اما شانس بسیار بالایی را در اختیار طلایی پوشان دیار زاینده رود قرار می‌دهد تا با بردن استقلال به صدر جدول برود؛ البته نتایج دیگر باز هم قهرمانی پرسپولیس را رقم می‌زند.

پیکان با آماری بی نظیر رو در روی سرخ‌ها

پیکان با مهدی تارتار فصل خوبی را پشت سر گذاشته است. آنها با ۴۰ امتیاز، هفتم هستند و با برد می‌توانند پنجمی جدول رده بندی را مال خود کنند. شاگردان تارتار در این فصل امان تیم‌های بزرگی را نیز گرفته‌اند؛ رفت و برگشت استقلال و فولاد را متوقف کرده‌اند و ترمز سپاهان در کورس را کشیده‌اند.

پیکان در ۹ هفته اخیر هیچ شکستی را متحمل نشده و همین موضوع کار سرخ‌ها را سخت‌تر می‌سازد. آنها انگیزه‌های دیگری نیز برای این نبرد دارند و با پیروزی حتی تا رده پنجم پیش خواهند رفت و شکست آنها می‌تواند فصل خوب شأن را با نهمی خاتمه دهد.

کد خبر 510749

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تیم فوتبال پرسپولیس باشگاه پرسپولیس پرسپولیس هواداران پرسپولیس تیم فوتبال پیکان سرمربی تیم پیکان باشگاه پیکان لیگ برتر فوتبال شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر قدس سرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جا ماندگان جام ؛ شانس مدعیان غیر از پرسپولیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، امروز و فردا در حالی مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی برگزار خواهد شد که به‌نظر می‌رسد قهرمانی در این مسابقات برای هر سه‌مدعی جدی باقیمانده یعنی پرسپولیس، سپاهان و تراکتور جنبه حیاتی و حیثیتی دارد. پرواضح است که فتح هر جامی، هدف نهایی همه تیم‌های حاضر در آن تورنمنت است و اصلا نیازی نیست توضیح بدهیم چنین موفقیتی تا چه اندازه می‌تواند شیرین باشد اما وضع برای این سه‌تیم تا حدودی فرق دارد.

پرسپولیس: استقلال در لیگ، یک امتیاز بیشتر از این تیم دارد و بدون تعارف با توجه به مسابقات نسبتا آسان‌تر باقیمانده برای آبی‌ها، آنها از شانس بیشتری برای قهرمانی برخوردار هستند. پس پرسپولیس باید نگاه جدی‌تری به مسابقات حذفی داشته باشد تا احیانا فصل را بدون جام تمام نکند؛ مخصوصا که گفته می‌شود ازجمله شروط تمدید قرارداد با اوسمار ویرا، کسب حداقل یک قهرمانی است. حالا اگر پرسپولیس در لیگ هم قهرمان شد، لذت بزرگ «دوگانه» را تجربه خواهد کرد که می‌تواند جایگاه افسانه‌ای به سرمربی برزیلی این تیم ببخشد.

سپاهان: گران‌ترین تیم این فصل با فاصله در اصفهان بسته شد و باز هم خبری از قهرمانی در لیگ نبود. مبرهن است که در چنین شرایطی فتح جام‌حذفی می‌تواند این غم بزرگ را کمی تسکین بدهد. اگر ژوزه مورایس موفق به قهرمانی در این مسابقات هم نشود، به‌احتمال بسیار زیاد باید دوران او را در اصفهان پایان‌یافته دانست، حالا هر چقدر هم که غرامت اخراج مربی پرتغالی هنگفت باشد.

تراکتور: شرایط این تیم هم در جام‌حذفی مشابه سپاهان است، تنها با این تفاوت که سرمربی تیم تبریزی جدا شده و کادر جدید با اندیشه‌ها و آرزوهای نو وارد می‌شوند. قهرمانی در جام‌حذفی برای سرمربی جدید تراکتور (احتمالا یحیی گل‌محمدی) می‌تواند یک سرمایه بسیار مهم پیش از آغاز فصل بعد باشد. در این صورت او هم در پنجره تابستانی قادر است مدیران باشگاه را به هزینه کردن ترغیب کند و هم در آغاز فصل جدید از گارانتی بالایی نزد هواداران برخوردار خواهد شد.

کد خبر 847138 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه تراکتور تبریز جام حذفی فوتبال باشگاه سپاهان باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست
  • حمله به رکورد ۳ مربی بزرگ قرمز و آبی | او می خواهد بهترین مربی تاریخ باشگاه استقلال شود!
  • نیازمندی‌های نکونام برای جاودانه‌شدن در فوتبال ایران
  • استقلال و پرسپولیس، یک برنده و یک بازنده!
  • از بازی با استقلال خیالمان راحت است | انگیزه آسیایی شدن داریم
  • بازی پرسپولیس - سپاهان جنگ واقعی است/ نکونام کار بزرگی کرده است
  • نصرتی: با استقلال خیلی راحت‌تر بازی می‌کنیم
  • نشان طلای تاریخی عیدیان در ۴۰۰متر با مانع دختران
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در دوی ۴۰۰متر با مانع
  • جا ماندگان جام ؛ شانس مدعیان غیر از پرسپولیس