Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویر شهر در گفتگو با مهر با اشاره به فعالیت‌های این موسسه در حوزه سینما گفت: عنوان اصلی موسسه «تصویر شهر»، موسسه «توسعه تصویر شهر» است و یکی از وظایف مهم آن این است که بتواند در شهر تهران، پردیس‌های مختلف را توسعه دهد. بر همین اساس از سال ۱۳۹۸، مجموعه پردیس سینمایی ملت را از ۴ سالن به ۱۲ سالن ارتقاء دادیم، که شامل سالن‌های آمفی‌تئاتر، نشست، اجتماع و… است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مشکل پارکینگ این پردیس سینمایی برطرف شد.

وی ادامه داد: البته متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا، نتوانستیم آن طور که باید از این مجموعه استفاده کرده تا مردم بتوانند از آن لذت ببرند.

مدیرعامل موسسه «تصویر شهر» تاکید کرد: همچنین در جنوب تهران نیز پردیس‌هایی مانند راگا بازسازی و امکانات نمایش آن بروز شده است. پردیس تماشا در یافت آباد نیز به همین منوال به روز رسانی شد. در کنار آن پردیس سینمایی رازی نیز بعد از مدتی تعطیلی به روزرسانی شده و به چرخه اکران بازگشته است.

وی توضیح داد: این موسسه همچنان توسعه مجموعه‌های سالن‌های آمفی‌تئاتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را برعهده دارد، به گونه‌ای که در مناطقی که سالن سینما وجود نداشت، سالن‌های آمفی‌تئاتر فرهنگسراها را به روز کرده و با ایجاد امکانات مناسب نمایش فیلم، شرایط برای نمایش فیلم‌ها را در این مراکز فراهم کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به فرهنگسرای گلستان، بهاران، اشراق و بهمن اشاره کرد.

میرزاخانی گفت: از نظر توسعه زیرساخت نیز طراحی و ساخت یک سینما پلکس با ۸ سالن سینما در شرق تهران با همکاری شهرداری منطقه ۸ تهران را انجام داده‌ایم که در سال ۱۴۰۱ آماده بهره برداری می‌شود، تا این منطقه از تهران نیز بتواند از سینمای مناسب و استاندارد برخوردار شود. این سینماکمپلکس در کنار سالن‌های سینمایی، خدمات تفریحی دیگری مانند مرکز تفریحی، مرکز کودک، سرو غذا و دیگر امکانات رفاهی، تفریحی و فرهنگی را دارد.

وی تاکید کرد: همچنین قرار است با همکاری حوزه هنری در مجموعه آزادی نیز تغییراتی ایجاد کنیم. تاکید می‌کنم که موسسه تصویرشهر، یک مجموعه خودگردان است و بودجه‌ای از شهرداری به غیر از بودجه تولیدات سینمایی دریافت نمی‌کند.

مدیرعامل موسسه «تصویر شهر» توضیح داد: تولیدات سینمایی شهرداری تهران، از طریق تزریق بودجه به موسسه «تصویر شهر» انجام می‌شد، که متاسفانه طی ۲ سال گذشته نتوانستیم بودجه‌ای برای تولید سینمایی جذب کنیم. درواقع طی ۲ سال گذشته، کشور از نظر بودجه تحت فشار بود و بسیاری از نهادها نتوانستند مانند گذشته در زمینه تولید فیلم حضور پیدا کنند، در واقع اتفاقات بد اقتصادی ناشی از عملکرد نامناسب دولت مردان، سبب شد تا اقشار مختلف تحت فشار اقتصادی قرار گیرند.

وی ادامه داد: در این مدت تمام تلاش ما این بود که پرسنلمان را تعدیل نکنیم، در همین راستا با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تغییر کاربری‌هایی که ایجاد کردیم توانستیم بسیاری از پرسنل را در شغل‌های مختلف نگه داریم که از آن جمله می‌توان به راه اندازی کارگاه تولید ماسک و کارگاه تولید نان صنعتی اشاره کرد.

میرزاخانی در پایان گفت: خوشبختانه با حمایت‌های اخیر و پی گیری های رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، تولید ۲ فیلم سینمایی پرتره را در دستور کار داریم که درباره مرحوم ابوترابی سید آزادگان کشورمان و شهید سردار قاسم سلیمانی است که برنامه‌ریزی برای تولید آن در حال انجام است تا در سال آتی برای نمایش آماده شود.

منبع: الف

کلیدواژه: شهرداری تهران تصویر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار شهرستان اشنویه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته معلم از کلنگ زنی و آغاز عملیات ساخت سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان این شهرستان خبر داد.

سید علی ترابی افزود:  طرح احداث سالن چند منظوره ورزشی روستای سنگان از محل اعتبارات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان بوده که برای اجرای آن در مجموع سه میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

ترابی اظهارکرد: بزودی این طرح با حضور مردم و مسئولان و ورزشکاران کلنگ زنی و عملیات اجرایی  آن آغاز خواهد شد.

وی، کلنگ‌زنی گاز رسانی روستاهای ذمه و آلکاباد و جشن پایانی آن با اتمام این دو روستا، پیگیری تسریع در عملیات تصفیه خانه فاضلاب شهری،  احداث ۵۵ کلاس درس در شهرستان، اجرای طرحهای عمران شهری شهرداریها، موفقیت طرحهای مخابرات در سطح استان ،اتمام طرحهای راهداری با پایان راه روستاهای مندان و پولیه، اجرای طرحهای تأمین آب آشامیدنی روستاها و برگزاری باشکوه  جشنواره گیلاس را برخی از اقدامات صورت گرفته و درحال اجرا و پیگیری عنوان کرد.

فرماندار شهرستان اشنویه، همچنین با قدردانی از زحمات مدیر و مجموعه کارکنان و معلمان شهرستان در امر تعلیم و تربیت و نیز تشکر از تلاش اصحاب رسانه اظهار امیدواری کرد با تعامل و همدلی مردم و مسئولان شهرستان، گامهای مؤثر و اساسی برای توسعه شهرستان برداشته شود.

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی