Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد فروغی ملی پوش تیراندازی با تپانچه کشورمان که در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق شد مدال طلای این رقابت‌ها را کسب کند، در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزبانی ژاپنی‌ها از مسابقات المپیک اظهار داشت: ما به محض اینکه وارد فرودگاه بین المللی توکیو شدیم از سوی مسئولان ژاپنی رفتار بدی ندیدیم؛ فقط تنها چیزی که توجه ما را به خودش جلب کرد، بی نظمی و ازدحام و سردرگمی در چهره ژاپنی‌ها آن هم به دلیل اضطراب و استرس دیده می‌شد که در نوع خودش برای ما بسیار جالب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با یک پیش داوری بسیار مثبت از ژاپنی‌ها وارد فرودگاه شدیم؛ اما اصلاً چنین چیزی وجود نداشت.

پذیرایی ژاپنی‌ها در فرودگاه اصلاً قابل قبول نبود

ملی پوش تیراندازی با تپانچه کشورمان افزود: درست است که کار‌ها کمی با تاخیر انجام شد، اما کار‌های تست PCR به خوبی صورت گرفت. تستی که از ما گرفته شد به شکل بزاقی بود و از طریق حلق و بینی نبود. پذیرایی که ژاپنی‌ها از ما انجام دادند به هیچ عنوان قابل قبول نبود و زمان بسیار طولانی را در فرودگاه ژاپن طی کردیم. شاید این هم بر می‌گشت به همان استرس و نگرانی که در چهره ژاپنی‌ها وجود داشت. به هر حال بعد از گذشت ۶ ساعت بالاخره موفق شدیم فرودگاه را به سمت دهکده بازی‌های المپیک ترک کنیم.

بیشتر بخوانید

نصراصفهانی: مسابقات ٢۵ متر تپانچه خارج از استاندارد برگزار شد/ در ایران محدودیت فشنگ داشتیم
مدال طلای خود را به رهبر معظم انقلاب و امام زمان (عج) تقدیم می‌کنم

فروغی بیان داشت: مدال طلای المپیک خودم را به رهبر معظم انقلاب و امام زمان (عج) تقدیم می کنم. می‌خواستم مدالم را پیشکش کسی کنم که بزرگ این ملت است و جایگاه پدری برای ما دارد.

شروع فعالیت ورزشی من از زیر زمین بیمارستان بود

ملی پوش تیراندازی با تپانچه درباره اینکه از چه موقعی فعالیتش را به صورت حرفه‌ای در ورزش شروع کرد، گفت: شروع فعالیت من در تیراندازی با تپانچه کاملا به صورت اتفاقی بود. من در بیمارستانی کار می‌کنم که در طبقه منفی ۲ آنجا قبلا یک باشگاه کوچک بود و من در آنجا تمرین می‌کردم. بعد از مدتی با مسئول آن باشگاه دیداری داشتم و او هم از من تست تیراندازی گرفت. بعد از شلیک‌هایی که انجام دادم، موفق شدم نمره قبولی کسب کنم.

در مسابقات آزاد کشوری توانستم ایلام را به مدال طلا برسانم

فروغی ادامه داد: سال ۹۶ بود که با توصیه علیرضا قیاسی مربی خودم وارد گود ملی شدم و در مسابقات آزاد کشوری و همچنین لیگ برتر تیراندازی شرکت کردم. بعد از آن در تیر ماه ۹۶ از سوی مسئولان اداره ورزش ایلام مورد حمایت قرار گرفتم و موفق شدم به عنوان نماینده استان ایلام در مسابقات آزاد کشوری حضور پیدا کنم و خدا را شکر در همان مسابقه اول توانستم مدال طلا را به دست آورم. همچنین از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ به عنوان تیرانداز برتر رقابت‌های لیگ انتخاب شدم.

به خاطر شیوع کرونا تمریناتمان در منزل به صورت خشک و بدون شلیک انجام می‌شد

ملی پوش تیراندازی با تپانچه افزود: پاییز سال ۹۸ در مسابقات قهرمانی آسیا که در قطر برگزار شد با ۲ مدال بزنر که یکی در میکس و دیگری در انفرادی به دست آمد، موفق شدم سهمیه المپیک توکیو را کسب کنم. متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا به همراه سایر اعضای تیم نتوانستیم تمرین خوبی برای المپیک انجام دهیم و بیشتر تمریناتمان در منزل آن هم به صورت خشک و بدون شلیک پیگیری می‌شد. یعنی ما فقط نحوه چگونه به دست گرفتن تفنگ با چگونه شلیک کردن را تمرین می‌کردیم.

بیشتر بخوانید

تیم تپانچه ایران بدون کسب مدال به کار خود پایان داد
قبل از حضور در المپیک موفق شدم در بازی‌های آسیایی هند مدال طلا کسب کنم

فروغی درباره آماده سازی خود قبل از شرکت در مسابقات المپیک نیز بیان کرد: چند ماه پیش در مسابقاتی که به صورت آنلاین در کشور‌های قزاقستان، مصر و اندونزی برگزار شد شرکت کردیم و به نظر من این بازی‌ها یک محک کوچک برای ما بود که خودمان را برای المپیک آماده کنیم. بعد از آن مسابقات هند برگزار شد و به لطف خدا توانستم در آن بازی‌ها به مقام قهرمانی رسیده و مدال طلا را کسب کنم. در میکس هم موفق شدیم مدال نقره بگیریم.

برای اولین بار توانستم ایران را در فینال تیراندازی با تپانچه المپیک صاحب مدال طلا کنم

ملی پوش تیراندازی با تپانچه تصریح کرد: قبل از شرکت در المپیک در مسابقات جام جهانی کرواسی شرکت کردیم و در آنجا هم توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم و مدال طلای آن مسابقات را هم به دست آوردیم. تا اینکه مسابقات المپیک شروع شد و در توکیو باز هم لطف خدا شامل حال من شد و برای اولین بار توانستم ایران را در فینال تیراندازی با تپانچه صاحب مدال طلا کنم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیک ۲۰۲۰ المپیک ۲۰۲۰ توکیو المپیک توکیو جواد فروغی ملی پوش تیراندازی با تپانچه مسابقات المپیک مدال طلای برگزار شد مدال طلا موفق شدم ژاپنی ها کسب کنم موفق شد بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۷۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا درحالی به پایان رسید که در دومین روز این مسابقات نازنین فاطمه عیدیان در دوی ۴۰۰ متر مانع ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان ایران برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا را کسب کرد. عیدیان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد. این برای اولین بار است که دختران دوومیدانی ایران موفق شدند در قهرمانی جوانان آسیا صاحب مدال طلا شوند.

نازنین فاطمه عیدیان در گفت وگو با خبرنگار مهر در این رابطه اظهار داشت: کیفیت مسابقات در مقایسه با دو سال قبل بالاتر بود. سالهای گذشته بخاطر دارم که اصلا مرحله مقدماتی نداشتیم اما این دوره مسابقات مقدماتی هم اضافه شده بود که تعداد تیم ها را بالا برده بود. در مجموع سطح فنی رقابتها بالا بود و در این ماده مسابقات در دو راند برگزار شد که اکثر رقبا هم با توان بالایی شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه سال گذشته مدال نقره این مسابقات را کسب کرده بودم؛ ادامه داد: دوست داشتم در سال جدید مدال خوش رنگتری را کسب منم حتی برای رسیدن به مدال هم برنامه داشتم. تمرینات خوبی را در طول یک سال گذشته پشت سرگذاشتم که خوشبختانه ثمره آن شد طلای آسیا. البته رنگ مدال برای قابل پیش بینی بود اما خوشحالم که موفق شدم این موفقیت را رقم بزنم.

دونده تاریخ ساز ایران در رقابت‌های آسیایی در پاسخ به این پرسش که شما همیشه از نداشتن اسپانسر گله داشتید، فکر می‌کنید با کسب مدال طلای آسیا این مشکل شما برطرف شود؛ گفت: من در حال حاضر اسپانسر دارم ولی هر ماه که می‌خواهم از حامی مالیم پول بگیرم به زحمت میفتم. اینطور به شما بگویم تا اشکم درنیاید واریزی برای من انجام نمی‌شود.

وی افزود: امیدوارم فدراسیون در این زمینه بیشتر از ملی پوشان حمایت کند. من شرایط همه دوستانم را در رشته دوومیدانی می‌بینم همه آنها مانند من نیاز به این حمایت دارند. درست است که من اسپانسر دارم ولی انتظار داریم فدراسیون بیشتر از گذشته به ملی پوشان توجه کند. برخی از اسپانسرها اذیت می‌کنند من مرداد سال گذشته باید مبلغی را دریافت می‌کردم که اسپانسر من یک هفته پیش این واریزی را برای من انجام داد.

عیدیان با اشاره به هزینه‌های رشته دوومیدانی گفت: دوومیدانی هم رشته ارزانی نیست. کفش میخی را شاید سالی یکبار نیاز باشد تهیه کنیم ولی کفش رانینگ را زیاد میخریم. سال گذشته کفش میخی‌ام را ۷ میلیون خریدم اما امسال همان کفش ۱۷ میلیون تومان شده است.

دارنده مدال طلای آسیا در دوی ۴۰۰ متر با مانع خاطر نشان کرد: دوست دارم امسال به مسابقات قهرمانی جوانان جهان هم اعزام شوم. فعلا ۳ ورزشکار هستیم که موفق به کسب ورودی این مسابقات شدیم و رقابتها نیز شهریور در آمریکای جنوبی برگزار خواهد شد. امیدوارم بتوانیم در این مسابقات حضور پیدا کنیم و ضمن کسب تجربه با دست پر به ایران برگردیم.

کد خبر 6092233

دیگر خبرها

  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • برنز جام جهانی پاراتیراندازی به ساره جوانمردی رسید
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید