Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@05:58:12 GMT

انتشار کارنامه کنکور فوق لیسانس در شهریور

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۷۸۶۷

انتشار کارنامه کنکور فوق لیسانس در شهریور

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در نوبت صبح روزهای چهارشنبه ۶ مرداد ماه، پنجشنبه ۷ مرداد ماه و جمعه ۸ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ در ۳۶۷ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۹ شهر سراسر کشور و رقابت ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب برگزار شد.

در روز اول (چهارشنبه ۶ مرداد ماه) آزمون کارشناسی ارشد آزمون ۳۴ رشته شناور و با تعداد داوطلب ۷۲ هزار و ۳۰۶ داوطلب و در روز دوم (پنجشنبه ۷ مرداد ماه) آزمون ۳۴ رشته امتحانی با ۳۰۵ هزار و ۹۱۳ داوطلب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز سوم (جمعه ۸ مرداد ماه) آزمون ۶۳ رشته امتحانی و با ۲۵۵ هزار و ۸۳۵ داوطلب برگزار شده است.

تعداد ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که در ۹۷ رشته اصلی و ۳۴ رشته شناور (رشته دوم) به رقابت می‌پردازند. از مجموع داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد هستند. همچنین تعداد ۳۶۴ نفر از متقاضیان آزمون دارای بیماری کرونا بودند که از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستان‌ها برگزار شد.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دومین دوره آزمون ارشد در دوران کرونا است و تعداد شهر برگزاری به نسبت سال گذشته ۱۲۴ درصد و در تعداد حوزه حدود ۵۶ درصد افزایش داشته است.

بیشترین تعداد داوطلبان در گروه آموزشی علوم انسانی با ۴۰۸ هزار داوطلب است و پس از آن به ترتیب گروه‌های فنی مهندسی با ۱۲۵ هزار داوطلب، هنر با ۴۶ هزار داوطلب، علوم پایه با ۳۵ هزار داوطلب، کشاورزی ۱۴ هزار داوطلب و در نهایت دامپزشکی با ۲ هزار داوطلب قرار دارند.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ به صورت کارنامه در دهه اول شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و پس از آن داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در همان زمان نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

فهرست معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های خاص برای آزمون‌های تشریحی و عملی دهه دوم شهریور اعلام می‌شود و آزمون‌های تشریحی در دهه اول مهرماه انجام می‌شود.

پیش بینی می‌شود نتایج نهایی در اواخر مهرماه و نهایتاً تا اوایل آبان ماه ۱۴۰۰ اعلام شود و ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ هزار نفر خواهد بود.

231

کد خبر 1540001

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کنکور حذف کنکور سازمان سنجش کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ آزمون کارشناسی ارشد هزار داوطلب مرداد ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد

  عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می‌کند. «نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ به‌صورت کارنامه نیمه مردادماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.»

به گزارش مهر، وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

 

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد
  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳