Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:34:32 GMT

حدادی : مجلس به دنبال فیلتر فضای مجازی نیست

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۸۱۹۲

حدادی : مجلس به دنبال فیلتر فضای مجازی نیست

علی حدادی روز جمعه درگفت و گو با ایرنا به مطرح شدن طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی اشاره کرد وافزود: دراین طرح مجلس به دنبال فیلترکردن اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ نیست.

وی خاطرنشان کرد: بحث اصلی این طرح در واقع صیانت از حقوق کاربران خواهد بود که باید درکمیسیون مشترک بررسی شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد پخته شدن طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی را با بررسی کارشناسان داد،عنوان کرد: متاسفانه عده ای القا کردند که مجلس به دنبال فیلترکردن فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدادی بیان داشت: مجلس به دنبال ایجاد فضای کسب و کارو حق و حقوق برای تولید محتوای با اصالت است تا به نفع کاربران درفضای مجازی باشد.

وی تصریح کرد: طرح صیانت از کاربران باید درکمیسیون تخصصی مشترک بررسی شود نه در صحن علنی مجلس زیرا به برگزاری چندین جلسه نیاز دارد.

وی به مطالبه رهبر معظم انقلاب درموضوع فضای مجازی پرداخت و یادآورشد: لازم است فضای مجازی از این به هم ریختگی و بی در و پیکر بودن خارج شده و دارای چارچوب و ضابطه باشد.

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهای خارجی از جمله آمریکا برای فضای مجازی قانون دارند اما در ایران قانونی وجود ندارد.

وی گفت: رای گیری نمایندگان نیز به دلیل بررسی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی در کمیسیون تخصصی مشترک صورت گرفت چون مجلس زمانی برای اختصاص دادن به این مسائله ندارد.

حدادی اولویت مجلس را معیشت، مسکن و تولید دانست وتاکید کرد: باید از وارونه بیان کردن مسائل درجامعه خود داری کرد چراکه کاهش مشکلات جامعه نیاز به همدلی و مدیریت جهادی دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی البرز فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی البرز فضای مجازی مجلس شورای اسلامی البرز فضای مجازی طرح صیانت از کاربران مجلس به دنبال فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!

تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • همان‌ها که موافق صیانت بودند، وارد مجلس آینده شده‌اند
  • جبهه پایداری به دنبال کلید زدن «طرح صیانت جدید» در مجلس دوازدهم؟