Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@17:17:15 GMT

پیشنهاد یک پزشک متخصص: باید مشهد قرنطینه شود

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۸۲۰۲

پیشنهاد یک پزشک متخصص: باید مشهد قرنطینه شود

دکتر علیرضا  صداقت، روز جمعه اظهار داشت: با کمال تاسف شمار مبتلایان به کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در قالب موج پنجم از نوع سویه دلتا همچنان سیر پیش‌رونده و هشدار دهنده دارد.
وی بیان کرد:  این در حالی‌ است که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مشهد از سوی مردم به ۳۵ درصد کاهش یافته است و بی توجهی به محدودیت های کرونایی، باز بودن همه مشاغل،  برپایی مراسم عروسی، تولد و دورهمی و عادی انگاری در این زمینه از چالش های مهم  پیش روی کنترل کرونا به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی در خصوص جدی نگرفتن رعایت پروتکل ها از سوی مردم و تبعات منفی آن، گفت: در روزهای اخیر ۲۵ نفر از شرکت کنندگان در یک جشن تولد به کرونا مبتلا و ۱۰ نفر آنان در بیمارستان امام رضا (ع) بستری شدند که سومین نفر آنان روز گذشته جان باخت.
دکتر صداقت خاطرنشان کرد: این در حالی است که موج پنجم، جوان‌ترها را بیشتر با مرگ و میر درگیر کرده است، به طوری که متوسط سن مرگ‌ و میر در موج پنجم کرونا به طور متوسط ۶ سال پایین تر از موج چهارم آن است.

این فوق تخصص مراقبت‌های ویژه افزود: از سوی دیگر دوره کمون سویه دلتا کوتاه و سرایت پذیری آن بسیار بالا است.
وی تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی را از چالش‌های پیش روی درمان کرونا برشمرد و گفت: بررسی‌های انجام شده در خراسان رضوی نشان داده است که مردم حتی با مشاهده علائم در مراجعه به پزشکان عمومی در مراکز ۱۶ ساعته، سه‌ تا پنج روز تاخیر دارند.
به گفته وی، در ارجاع به بیمارستان به رغم وخیم شدن حال بیماران کرونایی، گاه تاخیر در مراجعه حتی به ۱۰ تا ۱۴ روز نیز می رسد.
دکتر صداقت بیان کرد: تأخیر در مراجعه به مراکز درمانی شایع‌ترین علت وخامت اوضاع بیماران کرونایی و شایع‌ترین علت مرگ‌ومیر در مبتلایان شناخته‌ شده است.
رییس بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ادامه داد: این در حالی است که طبق بررسی های انجام شده بیمارستان‌هراسی، مهم‌ترین علت تاخیر از مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها شناخته شده است، به طوریکه برخی از آنها به دلیل ترس و این تصور غلط که بیمارستان آلوده است و سبب مرگ بیمار می‌شود، از  مراجعه به بیمارستانها پرهیز می‌کنند.

231

کد خبر 1540008

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: قرنطینه مشهد ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟

به گزارش صدای ایران از خبرآنلاین، روز گذشته رئیس بیمارستان شریعتی تهران درگذشت متخصص این بیمارستان را تسلیت گفت.

احمدرضا جمشیدی در پیامی نوشت: «خبر اندوه بار درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران موجب تأثر و تألم جامعه دانشگاهی گردید. دکتر آل سعیدی جزو نوابغ و افتخارات دانشگاه بود و از دست دادن ایشان غم بزرگی را بر پیکر دانشگاه و بیمارستان به جای گذاشت و یاد ایشان برای همیشه برقلب و ذهن ما نقش خواهد بست.»

بعد از خبر درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی، امروز ۷ اردیبهشت، مهدی عبدوس، پزشک، در شبکه اجتماعی ایکس پرده از خبری تلخ برداشت.

او در توئیتی نوشت: «خانم دکتر سمیرا آل سعیدی فوق تخصص روماتولوژی از میان ما رفت ایشان روز قبل پلن دارویی ‎خودکشی خود را با رزیدنت‌ها مطرح کرده، آنها موضوع را جدی نگرفته و سر به سر ایشان هم می‌گذارند، مرحوم به گواهی همکاران، خوش اخلاق، فعال و با وجدان کاری بوده از ایشان یک فرزند به یادگار مانده است.

شاید در لحظات آخر زندگی گفته من زنی هستم که دنیا را روی انگشتان خود می‌چرخانم، اما از پس دلتنگی‌هایم بر نمی‌آیم. پزشکان بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض تنش و استرس‌های فراوان کاری هستند آنها سرمایه کشور هستند احترام را حفظ کنید تنهای‌شان نگذارید.»

سال‌ها است که نظام بهداشت و سلامت با مسئله خودکشی پزشکان، پرستاران و رزیدنت‌ها مواجه است، موضوعی که هر بار با انتشار خبر یک خودکشی دیگر به صدر اخبار بر میگردد.

دیگر خبرها

  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟
  • متخصص بیمارستان شریعتی تهران خودکشی کرد
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟ / جزئیات درگذشت یک پزشک زنِ متخصص روماتولوژی
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیات بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیاتی بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی
  • پیشنهاد به ژاوی: دستیار پپ را جای برادرت بیاور!
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • تاخیر چند ساعته پرواز تهران - مشهد