Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ روند صعودی فلزات گرانبها همچنین پس از جلسه FOMC و سخنرانی جروم پاول رییس فدرال رزرو اندکی افزایش یافته است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی آگوست با ۳۲.۲۰ دلار افزایش به قیمت ۱۸۳۱.۹۰ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۹۴۳ دلار افزایش به قیمت ۲۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۲ دلار در هر اونس معامله شد.

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران روز گذشته همچنان در حال ارزیابی جلسه بازار کمیته آزاد فدرال رزرو بوده‌اند. پاول در کنفرانس خبری خود پس از نشست اعلام کرد که عجله‌ای برای اجرای برنامه کاهش خرید اوراق قرضه در سال جاری ندارد و به دلیل تقویت اقتصادی کنونی، قصدی برای عقب‌نشینی از سیاست‌های پولی سازگار بانک مرکزی نخواهد داشت. همین بخش از سخنرانی پاول موجب قدرت گرفتن قیمت طلا و نقره آن هم پس از تردید اولیه انتشار بیانیه FOMC شد. این سخنرانی همچنین کاهش شاخص دلار آمریکا و ثابت نگهداشتن بازده اوراق قرضه خزانه داری دولتی را نیز به دنبال داشته است.

آخرین آمارها از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده بیانگر رشد ۶.۵ درصدی سالانه در سه ماهه دوم سال بوده است این در حالی است که تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم قبلا ۸.۴ درصد پیش‌بینی می‌شد. این در حالی است که اندازه گیری هزینه‌های مصرف شخصی بیانگر افزایش حدود ۶.۴ درصدی است. هزینه‌های مصرف شخصی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۷ درصد افزایش یافته است. اندازه‌گیری این شاخص نشان می‌دهد که مصرف کنندگان نسبت به ادامه روند افزایشی تورم در ماه‌های آینده نگران هستند.

همزمان روز گذشته شورای جهانی طلا WGC اعلام کرد که همچنان تقاضای طلای جهانی به سطح پیش از شیوع و همه‌گیری کرونا بازنگشته است. بر اساس اعلام این شورا تقاضای طلا در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ به کمترین میزان خود از سال ۲۰۰۸ تاکنون رسیده است. در دوره سه ماهه آوریل تا ژوئن تقاضای جهانی طلا با ثبت رقم ۹۵۵.۱ متریک تن حتی به میزان ۹۶۰.۵ متریک تن مدت مشابه سال ۲۰۲۰ دست نیافت. این در حالی است که میزان تقاضای طلا در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۱۳۲.۱ متریک تن ثبت شده است. با این وجود بانک‌های مرکزی در فاصله آوریل تا ژوئن ۲۰۲۱ بیش از هر دوره سه ماهه دیگری در طول دو سال گذشته طلا خریداری کرده‌اند. شورای جهانی طلا همچنین اعلام کرد: صندوق‌های معاملاتی طلا در سه ماهه دوم سال جاری میزان قابل توجهی به ذخایر طلای خود افزودند.

بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده در معاملات روز گذشته در محدوده ۱.۲۷ درصدی معامله شد.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلا از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۵۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی ۱۸۳۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۵۰ دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا ۱۸۱۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۱۸۰۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. نمودارها همچنان بیانگر یک روند نزولی دو ماه و نیمه هستند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی ۲۶.۹۱ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۴.۵۱۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۶ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۶.۱۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی ۲۵.۵۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۵.۲۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

پربیننده ترین اتریوم بخریم یا نخریم؟ قیمت دلار ۶ مرداد ماه۱۴۰۰ قیمت دلار ۷مرداد ماه۱۴۰۰ سقوط نقره به کانال ۲۴دلاری / تاثیر منفی جلسه فدرال رزرو بر فلزات گرانبها قیمت طلا و سکه در آخرین روز کاری هفته

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا دلار در هر اونس و سطح سه ماهه دوم سطح مقاومت روز گذشته هدف بعدی قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

کد خبر 847439 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد