Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:34:11 GMT

«مساله ساده‌ای» که پیچیده می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۸۴۶۴

«مساله ساده‌ای» که پیچیده می‌شود

فیلم کوتاه یک مسئله ساده که این روزها در پلتفرم‌های نمایش آنلاین به نمایش درآمده، به کارگردانی اسماعیل عظیمی در ژانر خانوادگی و اجتماعی ساخته شده است.

این فیلم در سال ۱۳۹۸ تولیدشده و زهرا برومند، نازنین ایمان، عباس سهراب، ندا حبیبی، احمد شریفی فرد، سعید برجعلی، سپیده دهقان، ملیحه ظهیریان، ایمان امتیازی پور، محدثه عدالت فر در این فیلم به هنرمندی پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در معرفی این فیلم آمده است: روز عقد دختری به نام مریم است؛ اما به ناگاه یادآوری اتفاقی در گذشتهٔ مریم، او را وادار می‌کند که از ازدواج منصرف شود.

همین تک خط کل داستان را مشخص کرده و مخاطب را آماده می‌سازد که منتظر برهم خوردن مراسم باشد؛ اگرچه در سال‌های اخیر به‌کرات این شیوه به کلیشه‌ای ثابت بدل شده است که هر فیلمی که با آهنگ شاد و شلوغی رفت و آمد و تدارک یک عروسی آغاز می‌کند (به‌جز فیلم‌های کمدی) سرآغاز یک بحران یا آرامش پیش از طوفان است.

فیلم با سکانس حضور مریم و مادرش در اتاق وی شروع می‌شود درحالی‌که در تدارک آماده شدن برای عروسی هستند، مریم که روز عقد اوست مدام تماس‌های نامزدش را رد می‌کند و در جواب مادرش که از او می‌خواهد جواب همسرش را بدهد آن را به بعد موکول می‌سازد.

پس‌ از آن با روایت‌های مبهم مریم که خود راوی قصه خویش است می‌فهمیم که گویا پای مرد دیگری در میان است که گرچه مریم آن را برای خودش تمام‌شده تصور می‌کرده است حالا سروکله‌اش پیداشده و قصد دارد تا عقد را برهم بزند.

درگیر و دار درگیری‌های برادر مریم با خواستگار سابق حقایقی رو می‌شود که خانواده از آن خبر نداشته‌اند و به دلیل موضوعات حقوقی در عقد موقت مریم نمی‌تواند با نامزد فعلی‌اش عقد کند.

این فیلم از این‌ جهت که دست بر موضوعات حقوقی و شرعی می‌گذارد که شاید بسیاری از زنان و دختران جامعه ما از بار و پیامدهای آنان باخبر نیستند، قابل‌تقدیر است.

موضوعاتی که شاید لازم است آگاهی عمومی بیشتری نسبت به آنان در جامعه وجود داشته باشد.

از سوی دیگر این فیلم موضوع دیگری را هم مطرح می‌کند که شاید حرف تازه‌ای نیست اما مهم است؛ آدم‌هایی که خودشان هم نمی‌دانند که از زندگی چه می‌خواهند و در این مسیر کور دیگرانی را هم درگیر مشکلات زندگی خود می‌کنند.

اگرچه تصویر چهره داماد را به‌ صورت واضح نمی‌بینیم اما سکانس پایانی که مادر مریم در بالکن در حال توضیح دادن به او برای علت برهم خوردن عقد است و پشت به دوربین ایستاده می‌توان استیصال را در قامتش دید. جوانی که آمده است تا با دختر مورد علاقه‌اش به محضر برود اما دختر لحظاتی قبل به برادرش می‌گوید که حتی نمی‌داند که او را دوست دارد یا نه.

در نهایت می‌توان این فیلم را یکی از فیلم‌های کوتاه موفق در حال اکران دانست که اگرچه فیلمی بحث‌برانگیز نیست اما در زمانی کوتاه و با بازیگرانی کمتر شناخته شده طرح مسئله می‌کند و چالش‌های اخلاقی، عرفی، حقوقی و انسانی مهمی را در زمانی نیم‌ساعته مطرح می‌سازد.

فیلمی که مخاطب را به فکر وا می‌دارد و شاید برای برخی جرقه‌ای برای دانستن مسائل حقوقی و شرعی به‌خصوص پیش از ازدواج باشد.

در حقیقت بزرگترین مزیت فیلم کوتاه در کوتاه بودن آن است، این که مختصر و مفید دغدغه ای مطرح و یا موضوعی به تصویر کشیده می شود؛ و حتی اگر موضوع یا محتوا و کیفیت فیلم موردپسند مخاطب نباشد، این زمان آن قدر نیست که بعدا مخاطب خود را از بابت هدردادن آن شماتت کند؛ ضمن این که در دنیای مدرن که سرعت زندگی بالاست می توان از تماشای فیلم‌های کوتاه در زمان های مرده به عنوان یک مصرف فرهنگی بهره برد.

برچسب‌ها سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری معرفی فیلم اختصاصی ایرنا بازیگر سینما فیلم کوتاه اکران فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری معرفی فیلم اختصاصی ایرنا سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری معرفی فیلم اختصاصی ایرنا بازیگر سینما فیلم کوتاه اکران فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم

به گزارش شبکه الجزیره قطر، خلیل الحیه گفت: جنبش اقدام به بررسی این پیشنهاد خواهد کرد و پس از اتمام بررسی‌ها، حماس پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

این مقام حماس افزود که این پیشنهاد برای مذاکرات ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

این درحالی است که جمعه شب، «محمد نزال» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هرگونه دریافت پیشنهاد جدید به صورت رسمی توسط حماس را رد کرد و افزود که این گروه از هرگونه درخواست و پیشنهاد جدی در مورد مذاکرات استقبال می‌کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی جمعه شب اعلام کردند که مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسیده است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که کابینه جنگ ۱۲ روز است که درباره پرونده اسیران مقاومت در نوار غزه بحثی نکرده و مذاکرات و جنگ به بن بست رسیده است.

در همین رابطه پایگاه خبری واللا رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که تصویر پیروزی کامل که بنیامین نتانیاهو وعده آن را داده بود، بین ساحل غزه و شهرک تخلیه شده المطله درهم شکست و پس از گذشت بیش از نیم سال از جنگ، کابینه رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته سیاست یا استراتژی مرحله بعد از جنگ را ارائه دهد.

بر اساس این گزارش، در چنین شرایطی، حماس ثابت و پابرجا مانده و دوباره به قدرت بازگشته و نتانیاهو به خاطر عدم فروپاشی ائتلاف خود، از اتخاذ تصمیم‌های سیاسی سخت خودداری می‌کند و همه را بلاتکلیف نگه داشته است.

همچنین روزنامه صهیونیستی معاریو نیزگزارش داد که نتانیاهو، بنی گانتس وزیر جنگ اسبق، یوآو گالانت وزیر جنگ کنونی و هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اوضاع را پیچیده کردند و هیچ نگرش راهبردی برای نابودی حماس و حزب الله که شهرک‌های صهیونیستی در شمال را هدف قرار می‌دهد، ندارند، اما خط پایان این اوضاع پیچیده و درهم همچنان دور است، زیرا ایران وارد معادله شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • عکس| استوری غم انگیز حامد بهداد برای یک دختر
  • اعلام ترکیب تیم فوتبال دختران ایران برابر قرقیزستان
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • استوری بسیار غم‌انگیز حامد بهداد برای مریم + عکس
  • سمنان، میزبان اردوی تیم‌های ملی و جوانان هندبال بانوان
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک/وضعیت اعزام دوباره پیچیده شد
  • حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم