Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شیرزاد جمشیدی، مدیر عامل شرکت برق استان همدان گفت: با تعطیلی روز‌های پنجشنبه و شروع زودتر یک ساعت ادارات حدود ۱۸ مگاوات صرفه‌جویی شده که در لایه‌های دیگر مصرف شد و خاموشی‌ها را در حد قابل قبولی کاهش داد.

او افزود: از تاریخ ۲۸ اردیبهشت تا ۵ مرداد امسال در استان همدان تعداد ۶۴ مزرعه بیت کوین با مجموع ۳۹۵ ماینر کشف شده است که توانستیم یک مگاوات صرفه‌جویی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمشیدی ادامه داد: از ابتدای طرح پیک بار تاکنون یک هزار و ۹۳۸ بازدید از ادارات انجام شده است که ۸۱۴ مورد منجر به اخطار کتبی و برق ۸۱ اداره و بانک پرمصرف که رعایت الگوی مصرف را نداشتند، قطع شده تا مدیریت مصرف انجام دهند و این روند تا پایان پیک امسال ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: بازدید از ۱۲ هزار و ۳۱۹ مرکز تجاری نیز از دیگر اقدامات است که ۴ هزار و ۸۷۳ مورد منجر به اخطار کتبی شده و با هماهنگی با دادستانی استان توانستیم برق ۳۷۵ مورد از مراکز پر مصرف را قطع کنیم.

او با بیان اینکه از یک هزار و ۲۹۳ نمای ساختمان، تابلو سر درب مغازه‌ها و ادارات نیز بازدید شده است، گفت: از این تعداد ۵۲۹ اخطار کتبی دریافت کردند و برق ۱۵۴ مورد آن‌ها قطع شد.

جمشیدی با بیان اینکه سهمیه انرژی مصرفی استان همدان اکنون ۶۰۵ مگاوات است، گفت: هم اکنون ۷۵۳ مگاوات مصرف استان است که با توجه به افزایش مصرف از میزان سهمیه تعیین شده باید حدود ۱۵۰ مگاوات مدیریت مصرف داشته باشیم در غیر این صورت خاموشی به استان توسط دیسپاچینگ ملی اعمال خواهد شد.

او با بیان اینکه یک هزار و ۹۳۱ لامپ روشنایی بین شهری با میانگین ۱۴۰ وات و ۴۵هزار و ۶۶۴ لامپ روشنایی معابر بین شهر‌ها را کاهش داده‌ایم، تصریح کرد: در یک ماه گذشته در مجموع یک هزار و ۴۰ دستگاه کنتور غیر مستقیم هوشمند فهام برای مشترکین پرمصرف نصب شده که از مرکز پایش کنترل کنیم و به محض اینکه مصرف آن‌ها بالا رود اخطار داده می‌شود و در صورتی که اقدامی برای کاهش مصرف نکنند برای قطع برق اقدام می‌کنیم.

جمشیدی با بیان اینکه با ۱۰ هزار و ۲۰۹ مشترک کشاورزی، صنعتی و اداری تفاهم کرده‌ایم که به میزان ۲۲۰ مگاوات با ما همکاری کنند، عنوان کرد: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده بین شرکت توزیع و مراکز صنعتی و اداری که مولد تامین دارند از ساعت ۱۱ تا ۱۸ حدود ۲۴ مگاوات با ما همکاری خواهند داشت.

او با بیان اینکه سه صنعت بالای ۳ مگاوات داریم که با شرکت توزیع تفاهمنامه بسته‌اند که مصرف خود را ۵۰ درصد کاهش دهند، گفت: ۱۲ صنعت فولاد و سیمان در حوزه برق منطقه‌ای باختر ۸۰ درصد کاهش مصرف داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در خصوص فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف در استان گفت: برنامه‌های متنوعی در این زمینه انجام شده است و به تعداد ۵ میلیون و ۸۲۰ هزار پیامک برای رعایت الگوی مصرف به مشترکین ارسال شده است.

جمشیدی با بیان اینکه در  استان تعداد مشترکین پرمصرف خانگی ما حدود ۳۰ هزار مشترک است، گفت: برای همه آن‌ها پیامک اخطار ارسال شده است که اگر توجه نکنند از طریق مراجع قضایی مجبور به قطع برق برخی از آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف بالای برق شرکت توزیع برق استان همدان برق استان همدان شرکت توزیع یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان

 سهرابی بیدار در نشست کارگروه مدیریت مصرف برق استان گفت: این میزان از تولید ۴ هزارو ۲۸۷ میلیون کیلووات ساعت تولید یا تحویلی در سال است که ۹ و ۴ دهم این میزان تولید تلف می‌شود.

او به مصارف حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در بخش کشاورزی ۵۰ درصد، در بخش خانگی ۳۲ درصد، در بخش صنعت ۱۱ درصد و در بخش عمومی و سایر مصارف ۷ درصد مصرف برق داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در بحث توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به افزایش ۱۳۵ مگاوات نیروگاه در همدان اشاره و تصریح کرد: ۱۱ و ۴ دهم درصد تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی است که در استان تولید می‌شود و با افزایش نیروگاه جدید تولید برق به ۲۳ درصد خواهد رسید.

سهرابی بیدار از هوشمندسازی کنترل در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: ۹۴ درصد مشترکان کشاورزی کنترل پذیر است.

او گفت: در مصارف خانگی جزو کشور‌های بدمصرف هستیم که مدیریت و صرفه جویی در مصارف خانگی ضروری است.

استاندار همدان هم گفت: باید رویکرد ما شعار سال باشد و جهش تولید با سرعتی فراتر از شرایط عادی صورت پذیرد تا شعار سال محقق شود.

قاسمی فرزاد، همچنین راهکار تحقق شعار سال را بهره وری در تولید دانست و افزود: باید نطام بهره وری ایجاد شود و میزان تلفات که ۱۰ درصد از تولید برق را در استان شامل می‌شود شناسایی و هدفگذاری شده و سالانه ۲ تا ۳ درصد از این تلفات کاهش یابد.

او تأکید کرد: کنترل هوشمند نیاز همه مصارف است و هوشمندسازی در مصارف پر مصرف کمک شایانی خواهد کرد چرا که بخصوص در بخش کشاورزی باید از تولید محصولاتی که نیاز بازار نیست و زمینه صادرات آن وجود ندارد اجتناب کرد، زیرا که ناطراز بودن در مدیریت انرژی و مدیریت تولید را شاهد هستیم.

استاندار همدان تصریح کرد: به شدت در مدیریت مصرف در حوزه خانگی باید انضباط حاکم باشد و انضباط انرژی داشته باشیم، زیرا در مصرف انرژی یک مدیریت درست مصرفی نیاز است و نباید از نرم متعارف مصرف بالا رود و اگر از نرم متعارف بالا رود باید قطعی اتفاق افتد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • از پیچ و خم تصویب تا حل چالش‌ها
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟