Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: دولت مصمم به حل مشکلات واحد‌های تولیدی و خروج صنایع از رکود است و در این مسیر هر مدیر و دستگاهی که همراهی نکند به دستگاه قضا معرفی می‌شود. خبرگزاری میزان - بنا براعلام شاتا، بابک دین‌پرست در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در استان خوزستان که با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، دبیر کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید و جمعی از مدیران کشوری و استانی برگزار شد بیان کرد: دولت مصمم به حل مشکلات واحد‌های تولیدی و خروج صنایع از رکود است و در این مسیر هر مدیر و دستگاهی که همراهی نکند به دستگاه قضا معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی گفت: بانک‌ها یکی از اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هستند و اگر به درستی به وظایف خود عمل نکنند به هیئت انتظامی بانک مرکزی معرفی می‌شوند تا به تخلف آن‌ها رسیدگی شود.    دین‌پرست با اشاره به اینکه در مسیر حل مشکلات واحد‌های تولیدی با هیچ دستگاه و ارگانی تعارف نداریم افزود: طبق اطلاعاتی که ارائه شده است از سفر قبلی من به خوزستان تا کنون که بیش از یک ماه می‌گذرد برخی مصوبات برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی استان اجرا نشده است و تا زمانی که در استان حضور دارم باید اسامی دستگاه‌هایی که در استان در انجام مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همکاری نداشتند معرفی شوند تا برخورد لازم با آن‌ها صورت پذیرد.   وی در ادامه بیان کرد: ۷۶ هزار و ۸۳۵ طرح نیمه تمام در استان وجود دارد که بیشتر در بخش صنعت و معدن هستند.   قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ادامه داد: از این تعداد سه هزار طرح بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند به همین منظور ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور در نظر دارد برای تکمیل طرح‌هایی که حجم سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال به بالا نیاز دارند، ورود و حمایت کند.   وی گفت: در خوزستان نیز طرح‌های نیمه تمامی که پنج هزار میلیارد ریال به بالا برای تکمیل نیاز به سرمایه دارند در ستاد تسهیل مورد بررسی و حمایت قرار خواهند گرفت.   قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به همراه یک هیئت از مسئولان کشوری که عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سطح ملی هستند در سفری ۲ روزه به خوزستان برای بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی سفر کردند.   بازدید و حل و فصل مشکلات واحد‌های بزرگ صنعتی منتخب و بویژه واحد‌های فولادی استان، ازجمله گروه ملی فولاد ایران، نورد و لوله اهواز، لوله سازی ماهشهر و فولاد خوزستان، بازدید از شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز و برگزاری جلسه ویژه بررسی مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و نهایتاً برگزاری یکصد و بیست و سومین جلسه ستاد ملی و رفع موانع تولید با حضور اعضای ستاد در اهواز، از مهمترین برنامه‌های اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سفر به استان خوزستان محسوب می‌گردد.   بیشتر بخوانید: افزایش ۸۳ درصدی سرمایه‌گذاری پروانه‌های بهره برداری انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت صمت تولید

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت صمت تولید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حل مشکلات واحد های تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی نظارت مالی ذی حسابی‌ها، فضای کسب و کار، مولدسازی و تبصره ۱۸ را از اولویت‌های وزارت اقتصاد بیان کرد و گفت: مهم‌ترین سرفصل مولدسازی است که راه خروج از رکود تورمی معرفی می‌شود زیرا بدون ایجاد تورم و افزایش نقدینگی در اقتصاد تحرک ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضا خواجه نائینی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در آئین تکریم علیرضا عرب‌ها و معارفه ناصر یار محمدیان مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان اظهار کرد: مراسم تکریم و معارفه در نظام جمهوری اسلامی فرصتی برای ارائه ایده‌های جدید و تکریم از زحمات گذشته است. و امیدوارم مدیر کل جدید با حمایت استاندار اصفهان در حوزه‌های اقتصادی موفق باشد.

وی با اشاره به سابقه فعالیت مدیر کل جدید امور مالیاتی استان در دانشگاه هنر اصفهان، مرکز پژوهش‌های مجلس و صندوق بیمه حوادث طبیعی یادآور شد: این سابقه نشان‌دهنده دانش و تجربه مدیر کل جدید در زمینه اقتصادی است بت این حال پیشنهاد می‌کنم هر دو ماه یک بار سرفصل اولویت‌های مورد نظر وزیر در حکم معارفه را مرور کنید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی، نظارت مالی ذی‌حسابی‌ها، فضای کسب و کار، مولدسازی و تبصره ۱۸ را از اولویت‌های وزارت اقتصاد بیان کرد و گفت: مهم‌ترین سرفصل مولدسازی است که راه خروج از رکود تورمی معرفی می‌شود زیرا بدون ایجاد تورم و افزایش نقدینگی می‌تواند تحرکی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

خواجه نائینی همچنین افزایش سرعت و روال کار در حوزه غیرنقدی را از دیگر اولویت‌های در دستور کار اعلام کرد و ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌ها، توجه به نیروی انسانی در اداره کل اقتصاد دارایی است که تعداد آن‌ها در هر اداره کل به حدود ۱۵۰ نفر می‌رسد بنابراین حرکات مدیران کل بیشتر مورد دید و رصد همکاران قرار دارد.

وی تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای بخاطر ندارم بیش از ۵ درصد نیروهای وزارت اقتصاد از بیرون آن آمده جذب شده باشند بر این اساس، توجه به نیروها زمینه را برای ارتقا جایگاه اقتصادی استان فراهم می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به عضویت ۴۰ نفر در شورای معاونان وزارت اقتصاد گفت: بسیاری از این اعضا در استان‌ها نماینده ندارند و اگر موضوع استانی مطرح شود، نماینده وزیر و مدیر کل استان باید آنها را نیز پوشش دهد از جمله مولدسازی، شرکت‌های بیمه و بانک و غیره که این باعث می‌شود بهره‌وری نیرو در اداره کل‌ها بسیار بالا باشد و مدیران کل نیز وظیفه دارند تعاملات خوبی با دستگاه‌های استانی و نمایندگان در تهران داشته باشند.

کد خبر 747757

دیگر خبرها

  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد