Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صدیقه سینا دبیر اجرایی کنفرانس سنجش و ایمنی پرتو‌های یونساز و غیریونساز، با بیان اینکه مرکز تحقیقات تابش دانشگاه شیراز، برگزار کننده این کنفرانس است، گفت: این کنفرانس باهمکاری انجمن حفاظت در برابر اشعه‌ی ایران و دفتر حفاظت در برابر اشعه‌ی سازمان انرژی اتمی ایران، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با یادآوری اینکه این کنفرانس مجازی خواهد بود، افزود: این کنفرانس با هدف ارتقاء سطح فرهنگ کار با پرتو‌ها و سنجش و ایمنی پرتو‌ها در کاربرد‌های مختلف پزشکی، صنعتی، آموزشی، پژوهشی و تشویق پژوهشگران حوزه‌های مختلف به انجام تحقیقات درزمینه‌ی سنجش و ایمنی پرتو‌های یونساز و غیر یونساز برگزار می‌شود.

سینا ادامه داد: محور‌های کنفرانس شامل دو دسته‌ی اصلی سنجش و ایمنی پرتو‌های یونساز و غیریونساز می‌شود. در حوزه‌ی غیریونساز تأکید بسیاری بر تکنولوژی ۵ G و فرصت‌ها و چالش‌های مربوط به این تکنولوژی است.

او بیان کرد: با توجه به اینکه کاربرد نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه، انقلابی در کیفیت زندگی افراد ایجاد خواهد کرد و در چندسال آینده اپراتور‌های مخابراتی به‌دنبال گذار به شبکه‌های مبتنی‌بر نسل پنجم شبکه موبایل هستند، درحال حاضر تکنولوژی ۵ G و چالش‌های مربوط به حفاظت در برابر امواج رادیویی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های حفاظت در برابر اشعه کشور است که لازم است نهاد‌های علم کشور، سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتور‌های تلفن‌های همراه، به‌طور جدی به بررسی این دغدغه‌ها بپردازند تا اعتماد عموم افراد جامعه درخصوص گذار به شبکه‌های ۵ G هرچه بیشتر جلب شود.

سینا ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی هرچه بهتر توانمندی‌ها و ضروریات کاربرد پرتو‌ها در کشور و همچنین ایجاد فضای تبادل‌نظر با رویکرد ایمنی این گونه کاربرد‌ها از اهداف برگزاری چنین رویداد‌های علمی است که امید است با استقبال صنایع، مشارکت صاحب‌نظران علمی و صنعتی و ارائه‌ی تجربیات گوناگون در زمینه‌ی سنجش و ایمنی پرتوها، گامی مهم دررمینه‌ی پیشرفت صنایع و استفاده‌ی بی‌خطر از پرتو‌ها برای مردم برداشته شود.

دبیر اجرایی ششمین کنفرانس سنجش و ایمنی اعلام کرد: از ۷۷ مقاله‌ی دریافت‌شده در دبیرخانه‌ی این کنفرانس، ۳۹مقاله برای سخنرانی مجازی و ۳۰ مقاله به‌صورت پوستر مجازی پذیرش شده است که در قالب ۸ جلسه‌ی سخنرانی مجازی و ۴ جلسه‌ی پوستر مجازی ارائه خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه شیراز حفاظت در برابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۸۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد

به گزارش جماران؛ جنبش حماس امروز (شنبه) از برگزاری نشست مهم رهبران این جنبش و «جهاد اسلامی» و «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» خبر داد.

ایرنا به نقل از شبکه المیادین نوشت: جنبش حماس امروز (شنبه) اعلام کرد که نشست مهمی با حضور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، «جمیل مزهر» معاون دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و «محمد الهندی» معاون دبیر کل جهاد اسلامی و تعدادی دیگر از رهبران این سه جنبش برگزار شد.

بنابر اعلام حماس، این نشست در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی نوار غزه برگزار شد و طی آن حاضرین پایداری مثال زدنی ملت فلسطین که اراده شکست‌ناپذیر خود با وجود نسل‌کُشی توسط رژیم صهیونیستی را به دنیا ثابت کرد، ستودند.

در این نشست همچنین تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری آتش‌بس، عقب‌نشینی فوری و فراگیر نظامیان اشغالگر، آزادی اسرای قهرمان فلسطینی و نیز راهکارهای کاهش درد و رنج فلسطینیان و تقویت پایداری جبهه داخلی در برابر سلطه‌جویی‌های رژیم اشغالگر، بررسی شد.

رهبران جنبش‌های مذکور بر ضرورت توسعه اقدام ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن طرح‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف ملت فلسطین برای دستیابی به استقلال و بازگشت آوارگان فلسطینی تأکید کردند.

حاضران در این نشست همچنین عملیات‌های قهرمانانه گردان‌های مقاومت و یگان‌های آن در رهبری نبرد را ستودند و ضرورت ارتباطات ملی به منظور تقویت وحدت ملت فلسطین و بهره‌برداری از این پایداری را مورد بررسی قرار دادند.

رهبران جنبش‌های مذکور همچنین به فلسطینیان ساکن غزه، قدس، کرانه باختری، اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ و خارج از فلسطین درود فرستادند و علاوه بر آن اوضاع اسرای در بند زندان‌های رژیم اشغالگر را بررسی و بر خواسته ملت فلسطین برای انجام تبادل اسرای جدی و شرافتمندانه تأکید کردند.

به گفته حماس، حاضران در نشست مذکور به جبهه‌های مقاومت حامی فلسطین از لبنان گرفته تا یمن، سوریه، عراق و ایران درود فرستادند و توافق کردند که رایزنی‌ها با بقیه گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج ادامه یابد.

«خلیل الحیه» معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه بامداد امروز (شنبه) گفته بود که پاسخ رسمی دشمن صهیونیستی را در خصوص پیشنهاد جدید برای مذاکرات دریافت کرده‌اند و پس از اتمام بررسی‌ها، حماس پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

این مقام حماس افزود که این پیشنهاد برای مذاکرات ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

دیگر خبرها

  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر