Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، طی مراسمی با حضور ویدئو کنفرانسی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و با مشارکت بنیاد مسکن ۳۵۰۰ واحد مسکونی محرومین در استان فارس به بهره برداری رسید.

استاندار فارس در این مراسم با تجلیل از خدمات مرحوم علیرضا تابش رئیس فقید بنیاد مسکن کشور و با بیان بخشی از خدمات تامین مسکن محرومین در استان فارس بیان داشت: بیش از ۶۵ درصد از واحدهای مسکن روستایی در فارس مقاوم سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی بنیاد مسکن را نهاد برخاسته از متن انقلاب دانست که در راستای آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری به محرومیت زدایی و توسعه و تامین مسکن محرومین می پردازد.

وی گفت: سال گذشته تفاهم نامه ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومین در تاریخ ۹ مرداد ماه ، بین استانداری فارس، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه منعقد شد و کلنگ اجرای آن در روستای دودمان شهرستان شیراز به زمین زده خورد  که این واحدهای مسکونی امروز تکمیل شده و آماده واگذاری به متقاضیان است.

وی در این مراسم  با بیان اینکه مجموع اعتبار هزینه شده در اجرای این طرح ۵۶۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از هزینه مورد نیاز برای احداث واحدها تسهیلات بلاعوض و وام بانکی و ۵۰ درصد دیگر آورده متقاضیان بوده است.

او در ادامه افزود: میزان کمک بلاعوض پرداخت شده برای هر واحد ۳۰ میلیون تومان و میزان تسهیلات بانکی ۵۰ میلیون تومان بوده است.

استاندار فارس همچنین با اشاره به اینکه از حدود ۳۷۶ هزار واحد مسکونی روستایی در استان فارس حدود ۲۴۷ هزار واحد مقاوم سازی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۵.۵ درصد از واحدهای مسکن روستایی استان مقاوم سازی شده اند که بیش از ۲۳ درصد آن در ۸ سال گذشته انجام شده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه ایجاد سرپناه و منزل مسکونی مقاوم و ایمن یکی از اقدامات مهم و اثر گذار در رفع محرومیت است، آماده شدن این ۳۵۰۰ واحد مسکونی را گامی مهم در راستای خدمت رسانی نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم دانست.

وی با بیان اینکه امسال میزان تسهیلات پرداختی برای مسکن روستایی به صد میلیون تومان افزایش یافته است، ابراز امیدواری کرد با همراهی مردم شریف استان فارس واحدهای مسکونی روستایی باقی مانده نیز به زودی مقاوم سازی شوند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس نیز در این آیین با تقدیر از حمایت های استاندار فارس، تامین مسکن محرومین، توسعه روستایی و پیگیری احداث مسکن اقدام ملی را از کارکردهای اصلی بنیاد دانست و با تجلیل از مقام مرحوم علیرضا تابش رییس فقید بنیاد مسکن اظهار داشت: بسیاری از خدماتی که در زمینه تامین مسکن محرومین در استان فارس و سایر استان ها امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم نتیجه تلاشها و مدیریت جهاوم تابش است.

عطاءالله زمانی در ادامه با بیان اینکه در سالی که گذشت  و امسال طرح تامین ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان و اقشار آسیب پذیر در فارس ۱۰۰  درصد پیشرفت داشت گفت: این طرح با تاکید بر توسعه روستایی و محرومیت زدایی دنبال  شده و امروز به بهره برداری می رسد.

وی همچنین گفت: طرح ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان و اقشار آسیب پذیر در قالب تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه سال گذشته در فارس اجرایی شد و ۱۰۰ درصد  پیشرفت داشته است ، در قالب این طرح وام های ارزان قیمت ۵۰ میلیون تومانی در اختیار مالکان واحد های مسکونی قرار گرفت  ، ۶۴ درصد از واحد های مسکونی دریافت کننده تسهیلات نیز دراین طرح کار مقاوم سازی را انجام داده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: بنیاد مسکن با تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی گام های موثری برای توسعه و محرومیت زدایی در استان فار س انجام داده است ،  هم اکنون برای ۱۰۰ درصد روستاهای استان فارس طرح هادی تهیه شده و در ۵۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار معادل یک هزار و ۲۶۴ روستا  این طرح اجرایی شده است ، شاخص توسعه روستایی دراین حوزه دراستان فارس فراتر از متوسط کشوری است.

وی گفت: این طرح ها در ۲ هزار و ۳۳۸ روستا در استان فارس تهیه  شده  ۳۳۵ طرح هادی در استان فارس در سال گذشته  اجرا شده است.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن رئیس جمهور سازمان برنامه و بودجه مشارکت اقشار نیازمند محرومین تامین مسکن محرومین ۳۵۰۰ واحد مسکونی استان فارس میلیون تومان بهره برداری مقاوم سازی بنیاد مسکن سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان

مجید صالحی امیر گفت: ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان به سرعت در حال اجراست و تاکنون واحد‌های در حال ساخت به ۳۳ هزار واحدمسکونی در بخش‌های مسکن حمایتی، روستایی و نهضت ملی مسکن رسیده است.

او گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هدف ما ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان همدان است که شامل ۴۸ هزار واحد روستایی و ۸۲ هزار واحد شهری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: برنامه چهار ساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از بلندترین آسمان‌خراش مسکونی جهان در سال ۲۰۲۸
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود