Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین، افزود: در روزهای گذشته مشخص شد آمریکایی ها با هواپیما و یا هلیکوپتر نیروهای داعشی را پیاده کردند، آنها در حمایت از نیروهای داعشی در سوریه و عراق چه استفاده ای بردند؟

وی گفت: ما واهمه ای از اینکه آمریکایی ها داعشی ها را وارد عراق کنند نداریم چرا که عراق محکم تر از آن است که از این اتفاقات تاثیر بپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: تعجب از آن کسانی است که داعشی ها را غیر آمریکایی ها می دانند و بدتر از آن کسانی هستند که خیال می کنند آمریکایی ها آمده اند تا با داعش بجنگند و این ساده لوحی و نفهمیدن صورت مساله است.

آیت الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد عملیات والفجر و عملیات بسیار مهم مرصاد عنوان کرد: در این عملیات منافقان برای همیشه به نابودی کشیده شدند و برای شهدای این دو عملیات، علو درجات را مسالت داریم و به رزمندگان آنها که برخی ها در این جمع حضور دارند، خدا قوت می گوییم.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه تهران، خاطرنشان کرد: اولین نماز جمعه تهران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی را گرامی می داریم و خدا را شاکریم که نماز جمعه که سفارش جدی دین است، با شور و نشاط مردم در کشور پا گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مذاکرات، گفت: رهبر معظم انقلاب، امام‌المسلمین با آن بصیرت و بینایی از اول فرمودند هیچ اعتقاد و اعتمادی به این مذاکرات ندارم و در آخر هم نتیجه ای برای مردم رقم نخورد.

عابدینی در باب عید غدیر و دهه ولایت و امامت، گفت: از همه هم استانی های عزیزمان تشکر می کنیم بخاطر اینکه با رعایت دستورالعمل ها، جشن های مربوط به این ایام را به جای آوردند و الحمدالله با این محدودیت ها اتفاقات خوبی افتاد.

وی افزود: غیر از جشن ها مردم استان و شهر به سیره امیرالمؤمنین(ع) در رسیدگی به مستمندان تمسک کردند و اطعامی که امسال در استان و شهر اتفاق افتاد، خیلی جدی تر از سال گذشته بود و این مهم نشان دهده آن است که مردم خودشان را بیش از گذشته پای کار منویات امیرالمؤمنین(ع) آورده اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تبریک ولادت امام موسی کاظم(ع) خاطرنشان کرد: حضرت در حدیثی فرموده اند علم و دانایی انسان در چهار بخش قرار می گیرد، اول اینکه به آفریدگار معرفت پیدا کنیم و خداوند را در دل درک کنیم و تفکر و ذکر انسان را به این مرحله می رساند.

امام جمعه قزوین در ادامه اضافه کرد: دوم اینکه مومن باید بشناسد و بفهمد خدای متعال چه نوع نعمت ها و چقدر نعمت را به بشر ارزانی داده است.

وی ادامه داد: خداوند نعمت ها را طبقه بندی کرده و نشان داده است که نعمت ولایت اساس همه نعمت ها است و اگر نعمت ولایت را برداریم، نعمت های دیگر گرفتاری می شوند؛ نماز و روزه هم ارزش پیدا نمی کنند و همه نعمت های الهی با ولایت معنا پیدا می کند.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: سومین نکته حدیث امام کاظم(ع) این است که یک مومن باید بداند که خداوند چرا او را آفریده است، خدای متعال فقط برای خوردن و آشامیدن و خوابیدن انسان را خلق نکرده و یک مقصد اساسی و محوری مطرح شده و تاکید شده، خداوند ما را برای عبادت و یقینِ نسبت به خدا، قرآن و انبیای الهی خلق کرده است و باید تلاش کنیم تا به یقین در این عرصه ها دست یابیم.

وی با اشاره به روز مباهله اظهار کرد: جاهلیت مدرنِ امروز هنوز به بلوغ مباهله نرسیده و آنقدر فهم پیدا نکرده است که مانند مسیحیان یمنی بفهمند که مباهله چیست؟

عابدینی با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری بیان کرد: این شیخ، انسانی مظلوم، زاهد و شجاع بود که در مقابل نقشه و نیرنگ انگلیس در دفاع از دین ایستاد و اینها ریشه های اعتبار مملکت و انقلاب اسلامی هستند و امام خمینی(ره) بارها از ایشان تجلیل و تاکید می کند شیخ فضل الله تمام تلاشش بر این بود که قانون ما اسلامی باشد و به همین خاطر انگلیسی ها زمینه ای را فراهم کردند که این مرد بزرگ جلوی چشم مسلمانان اعدام شود.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین ایالات متحده آمریکا عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین گروه تروریستی داعش استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین ایالات متحده آمریکا عراق نماینده ولی فقیه در استان قزوین آمریکایی ها نماز جمعه آیت الله نعمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۹۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند

یکی از فرماندهان حشد الشعبی عراق با تاکید بر لزوم اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور گفت: «تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند.»

به گزارش ایسنا، ابو زین‌العابدین، فرمانده تیپ ۲۸ حشد الشعبی تاکید کرد که «تهدیدهای آمریکا حباب رسانه‌ای بیش نیست و از دولت می‌خواهیم که به روند بیرون کردن تمام نیروهای خارجی از کشور سرعت بخشد.»

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه خاطرنشان کرد: «تهدیدهای آمریکا و دیگران مقاومت و مجاهدان عراقی را نمی‌ترساند و حرف آخر ما اخراج نیروهای بیگانه از کشور است.»

ابو زین‌العابدین افزود: «ما به قدرت دولت در اخراج کامل نیروهای بیگانه از خاک عراق اطمینان داریم و هدف آمریکا از تهدید این است که عراق امتیازات بیشتری برای تضمین بقای نیروهای این کشور بدهد.»

این فرمانده عراقی تاکید کرد: «تهدیدهای آمریکایی و غربی جدید نیستند، اما مجاهدین عراقی حرف آخر را می‌زنند. ما به قدرت دولت عراق در اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای بیگانه و در راس آن‌ها نیروهای آمریکایی ایمان داریم.»

پارلمان عراق در سال ۲۰۲۰ مصوبه‌ای را برای خروج نیروهای خارجی از عراق به‌ویژه نیروهای آمریکایی بعد از جنایت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد الشعبی عراق در حمله آمریکا به فرودگاه بغداد تصویب کرد.

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق اخیرا سفری به واشنگتن داشت. رعد التمیمی، از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در این باره گفت: «محور سفر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شامل سه پرونده مهم و اصلی است که مهم‌ترین آن خروج نیروهای آمریکایی از عراق است و توافق ملی در قبال این پرونده وجود دارد.»

التمیمی پیش‌بینی کرد اجرای دستورکار اخراج نیروهای آمریکایی از عراق بعد از اواسط سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

وی در مصاحبه با المعلومه گفت: «نیروهای آمریکایی حاکمیت ملی عراق را نقض و از کشتار جمعی ساکنان غزه حمایت کردند. آن‌ها تمام امکانات خود را برای حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی به کار گرفته‌اند. واشنگتن خطر مخالفت با خروج خود و پیامدهای داخلی و خارجی آن را درک می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • کم‌کاری تیروئید را با این ۳ ورزش جبران کنید
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند