Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبان با اشاره به بازداشت خبرنگاران توسط دولت افغانستان گفت که کابل از شعار آزادی رسانه‌ها برای فریب مردم این کشور استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، «قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان با رد گزارش‌ها از نقض حقوق بشر توسط اعضای این گروه گفت که دولت افغانستان با بازداشت خبرنگاران نشان داد که از شعار آزادی رسانه‌ها برای فریب مردم استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: عمران‌خان: با طالبان کاری نداریم

وی افزود که دولت افغانستان برای توجیه ناکامی‌های خود و پیشروی‌های طالبان «اتهامات بی‌اساسی» را علیه این گروه از جمله سرکوب زنان، ازدواج اجباری و یا کشتار غیرنظامیان منتشر می‌کند، اما وقتی طالبان از رسانه‌ها دعوت می‌کند که برای بررسی این اتهامات به مناطق تحت کنترل این گروه بیایند، دولت افغانستان خبرنگاران را تهدید و بازداشت می‌کند.

احمدی با اشاره به بازداشت ۴ نفر از خبرنگاران افغان که برای تهیه گزارش تحقیقی از احتمال تلفات غیرنظامیان توسط طالبان به شهرستان «اسپین بولدک» ولایت قندهار رفته بودند، ادامه داد: این رویداد بر شعارهای آزادی رسانه‌ها خط بطلان کشید که می‌گفتند در جمهوریت رسانه‌ها آزاد و دسترسی مردم به اطلاعات یک اصل است.

وی با اظهار اینکه دولت افغانستان از شعار آزادی رسانه‌ها تنها برای فریب مردم استفاده می‌کند، از فعالان رسانه‌ای، نهادهای دفاع از رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی سیاسی خواست تا به این اقدام کابل واکنش نشان دهند.

پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود که طالبان در حمله به خانه‌های مردم در شهرستان اسپین بولدک بیش از ۱۰۰ غیرنظامی را به اتهام همکاری با دولت افغانستان کشته بودند، اما طالبان با رد این گزارش‌ها از رسانه‌ها خواسته بودند با حضور در منطقه در این باره گزارش تهیه کنند.

پس از آن نیز چهار خبرنگار افغان که برای تهیه گزارش درباره وضعیت اسپین بولدک به این شهرستان رفته بودند، هنگام ورود به شهر قندهار توسط نیروهای امنیت ملی افغانستان بازداشت شدند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو دولت افغانستان دولت کابل حقوق بشر طالبان شعار آزادی رسانه ها دولت افغانستان برای فریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۹۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی

«علی انتظاری» رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور گسترده نیروهای نظامی آمریکا در دانشگاه‌های این کشور برای سرکوب اعتراضات در حمایت از مردم فلسطین اظهار کرد: آمریکا دارای یک «نظام رسانه‌ای» است که در دوره‌ای بسیار دقیق و حساس عمل می‌کرد و هیچ شبهه‌ای را بی‌پاسخ باقی نمی‌گذاشت اما در حال حاضر کارآمدی این نظام را از دست داده است.

وی با بیان اینکه این اعتراضات قابل پیش‌بینی بود، ادامه داد: در حال حاضر شرایطی به وجود آمده که دولت آمریکا از نظر رسانه‌ای دچار شکست شده که این موضوع، مهم‌تر از اتفاقات دیگر است.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه آمریکا توانایی ساماندهی افکار عمومی را ندارد و این مساله بسیار مهم‌تر از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکاست گفت: این اتفاق نشان‌دهنده شکست رسانه‌ای غرب است؛ افرادی که در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، در واقع فرزندان سرمایه‌داران این کشور و قشر برگزیده آمریکایی هستند که از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه، خون‌شان به جوش آمده است.

انتظاری تصریح کرد: علی‌رغم قدرت و گنبد آهنین رسانه‌ای و همچنین نظام کنترل شدید در آمریکا، شاهد بروز چنین اعتراضاتی هستیم که در نوع خود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه واقعیت آزادی در آمریکا، آزادی ذاتی نیست و فقط احساس آزادی وجود دارد گفت: هر زمانی که دولت آمریکا احساس خطر کند، آزادی منتفی می‌شود؛ شعارهای معترضان در آمریکا خیلی ملایم است و حتی معترضان در شعارهاشان موجودیت آمریکا را زیر سوال نمی‌برند اما با این وجود، دولت‌مردان حتی در این سطح را هم برنمی‌تابند.

کد خبر 6090000 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند