Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: وزارت نیرو باید تخصیص آب کافی به این استان را در دستور کار قرار دهد چراکه موجب برطرف شدن مشکلات کم آبی خوزستان هم می‌شود.

 حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: لرستان دارای ۱۲ میلیارد متر مکعب آب، رودخانه‌های اصلی و فصلی است که مدیریت صحیح باعث کاهش مشکلات آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: سد معشوره با ظرفیت ذخیره یک میلیارد متر مکعب آب باید تکمیل شود چرا که برای آینده استان لرستان و خوزستان مفید است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه لرستان در تابستان خشکسالی و در زمستان سیل را تجربه می‌کند گفت: باتوجه به وضعیت موجود که تصمیمات برای جبران کم آبی خوزستان گرفته می‌شود باید در نظر داشت که برطرف کردن مشکلات کم‌آبی، با تکمیل سد‌های نیمه تمام از جمله سد معشوره در لرستان امکانپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی لرستان کمتر از ۲۰۰ هزار هکتار آبی است و باید ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی این استان آبی شود تا به سطح میانگین کشوری برسد.

او بیان کرد: وزارت نیرو به لرستان تخصیص کافی نداده و متوسط برداشت آب در آن کمتر از میانگین کشوری است بنابراین باید تخصیص آب در این استان افزوده شود همچنین بهره‌مندی از سد بختیاری باید مورد توجه کارشناسان باشد و از نیرو‌های متخصص و اجرایی بومی در لرستان استفاده شود.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: مردم لرستان با خوزستان پیوند‌های بسیاری دارند و از گذشته داد و ستد‌های فراوانی داشته اند، اما هیچ فردی به واسطه طرفداری از خوزستان نمی‌تواند نظم لرستان را برهم بزند.

شاهرخی گفت: مردم استان اطمینان دارند که مسئولان، لرستان و خوزستان را در کم آبی مانند هم می‌بینند چراکه این دو استان باهم اشتراک دارند بنابراین باید در تصمیم گیری‌ها اقدامات مشترکی لحاظ شود.

او با اشاره به دیدار خود با ۲۱ وزیر، معاون وزیر و سه معاون رئیس جمهوری و شرح کامل وضعیت استان به صورت مکتوب و شفاهی افزود: منابع در برخی استان‌ها بیشتر است که باید برای دیگر استان‌ها بکار گرفته شود.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه نمازجمعه جمعه خرم آباد کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بارندگی‌ها در لرستان/ ثبت بیشترین بارش‌ها در رومشکان

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات بارندگی‌های لرستان تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز جمعه در قالب سامانه بارشی اخیر، اظهار داشت: میزان این بارش‌ها در خرم‌آباد ۴۲.۴ میلی‌متر، بروجرد ۱۱.۱ میلی‌متر، کوهدشت ۵۵.۱ میلی‌متر، الیگودرز ۱۶.۵ میلی‌متر، پلدختر ۵۱.۸ میلی‌متر و دورود ۱۱ میلی‌متر بوده است.

وی همچنین میزان بارش‌ها در الشتر را ۳۶.۴ میلی‌متر، نورآباد ۳۸.۵ میلی‌متر، ازنا ۱۱.۲ میلی‌متر، رومشکان ۹۱.۲ میلی‌متر، چگنی ۴۴ میلی‌متر، «ایمان آباد» ۳۱.۵ میلی‌متر، «سیلاخور» ۹.۳ میلی‌متر، «سپیددشت» ۴۴ میلی‌متر، «ریمله» ۵۸.۸ میلی‌متر و «شول آباد» ۳۸.۵ میلی‌متر اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی لرستان میانگین بارندگی‌ها در این سامانه بارشی تا کنون را ۳۷ میلی‌متر اعلام کرد.

کد خبر 6095683

دیگر خبرها

  • ۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد
  • پلمب‌ تالاری که باعث لغو پروازهای خرم‌‌آباد شد
  • پلمب یک تالار به دلیل تیراندازی و لغو پروازهای فرودگاه خرم‌آباد
  • برگزاری مسابقات باشگاهی تنیس روی میز بزرگسالان لرستان
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متر بارش باران در رومشکان
  • ثبت ۳۷ میلیمتر بارندگی در لرستان
  • جزئیات بارندگی‌ها در لرستان/ ثبت بیشترین بارش‌ها در رومشکان
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر