Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-26@19:52:46 GMT

پیکان در جستجوی دو رقمی شدن مقابل پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۰۰۱۷

پیکان در جستجوی دو رقمی شدن مقابل پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس ساعت ۲۱:۱۵ جمعه هفته جاری مقابل پیکان تهران در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر بازی می‌کند.

سرخپوشان پایتخت در حالی به مصاف پیکان تهران می‌روند که این تیم در ۹ دیدار گذشته خود هیچ شکستی را تجربه نکرده است.

تیمی که در ابتدای فصل با قهر مهدی تارتار سرمربی خودروسازان به دلیل ضعیف بودن سطح بازیکنان تیم روبرو شد اما این مربی به کار خود در پیکان ادامه داد تا به جای حضور در منطقه سقوط بتواند در نیمه بالایی جدول قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکان در ۹ بازی قبلی خود طعم شکست را تجربه نکرده است اما این تیم تنها سه پیروزی کسب کرده است و ۶ دیدار دیگر خود را با تساوی یک – یک به پایان رسانده است.

سرمربی پیکان در حالی خود را برای نبرد با تیمی که سال‌ها پیراهن او را در دهه هشتاد بر تن داشته است آماده می‌کند که عملکرد خط دفاعی این تیم در سال ۱۴۰۰ کم نظیر بوده است.

پیکان که آخرین شکست خود را مقابل گل گهر سیرجان در هفته بیستم مقابل گل گهر سیرجان تحمل کرده است در ۱۰ بازی اخیر خود ۹ گل خورده تا میانگین کمتر از یک را برای خط دفاعی و دروازه بان این تیم رقم بزند.

به نظر می‌رسد پرسپولیس در آخرین بازی خود برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر کار سختی مقابل پیکان دارد. مهدی تارتار که در دوئل‌های قبلی اش با پرسپولیس چندان موفق نبوده است این بار با تیمی که تارهایش کوک شده و آماده هر ضرباهنگی هست می‌تواند بزرگترین سد برای پرسپولیس شود.

پیکان دنبال دو رقمی کردن رکورد نباختن‌های خود در پایان لیگ برتر است و پرسپولیس دنبل ثبت گلات در فوتبال باشگاهی ایران.

بیشتر بخوانید: نیکخواه‌بهرامی در آستانه خداحافظی از تیم ملی بسکتبال

۲۵۳ ۲۵۱

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس باشگاه پیکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۰۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اوسمار، کلاس مدیریت را تعطیل کن!

به گزارش ورزش سه همان قدر که شکست دوباره پرسپولیس در اراک به دست گربه سیاهش بعد از دو بار پیش افتادن با دو گل اختلاف عجیب و باو نکردنی است دریافت چهار گل برای تیمی که حالا صاحب بهترین خط دفاعی لیگ برتر است هم غیر قابل پذیرش به نظر می رسد.
پرسپولیس در حالی چهار گل از تیم مجتبی حسینی خورد که به نظر می رسید پیروزی را در مشت‌هایش دارد و صعودش حتمی است اما انگار اوسمار و تیمش زودباور بودند چرا که حریف قصد وا دادن نداشت.
پرسپولیس و اوسمار مثل  بازی های قبل خیلی زود درصدد مدیریت مسابقه و پیروزی خود برآمدند.آنها در سیرجان و تهران در دیدار مقابل ملوان هم چنین راهی را رفته بودند که در بازی با ملوان با کمی خوش شانسی برد را نگه داشتند.

در آن مسابقه پرسپولیس طی سی دقیقه سوم بازی کاملا عقب نشسته و با بیرون رفتن نفراتی که قابلیت حفظ توپ دارند نبض بازی را در اختیار حریف قرار داده بود.با این وجود ایستادگی خط دفاع پرسپولیس و سازماندهی مناسب این تیم در فاز دفاع اجازه دریافت گل را نداد و در شرایطی که  توپ در اختیار ملوان بود غیر از یکی دو صحنه موقعیت خطرناکی روی دروازه این تیم به وجود نیامد.
اوسمار در بازی با صنعت نفت آبادان این اشتباه را تکرار نکرد و بازیکنان قابل و باکیفیت خود در فاز حمله را تا دقایق پایانی رد زمین نگه داشت و تیم او موفق شد توپ را در زمین حریف حفظ کند و غیر از دقایقی کوتاه اجازه پیشروی به حریف و ایجاد فشار روی دروازه اش را ندهد.
با این وجود اوسمار در نهایت خوش خیالی باز هم از همان روش مدیریت بازی را در اراک در پیش گرفت و با دو گل برتری خیلی زود بازیکنان مهم تیمش را از زمین بیرون کشید.سروش رفیعی در بین دو نیمه از زمین بیرون رفت  و در ادامه ترابی و اورونوف هم زمین مسابقه را ترک کردند تا تیم او در زمین حریف  بدون اسلحه قدرتمند با حریف مقابله کند.

روی گل های آلومینیوم ضعف مدافعان پرسپولیس مشهود بود

پرسپولیس در وقت های اضافه در شرایطی مقابل حریف باروحیه اش جنگید که در نیمه زمین حریف دانیال اسماعیلی فر که بعد از حضور فرجی تبدیل به وینگر راست شده بود در کنار سورگی، آل کثیر و امیری حمله وران این تیم بودند که غیر از امیری هیچ کدام در حفظ توپ موفق عمل نکردند و امیری هم آنقدر آماده نبود تا به تنهایی کار بزرگی برای تیمش انجام دهد.
در عین حال آنچه عجیب به نظر می رسید اینکه پرسپولیس با چهار مدافع میانی در خط دفاع و ایجاد یک سد بتنی مقابل دروازه‌اش چهار گل خورد که حداقل سه تا از آنها شباهت‌های زیادی به هم داشتند.اشتباه تک تک این مدافعان در دفع توپ های ارسالی و بازی مستقیم حریف تزلزل مقابل این توپ‌ها و باز گرداندن آنها به نقطه ای که حریف را صاحب شانس شوت زدن در ریباند می کرد ،غیر از این صحنه های گل در یکی نوبت دیگر هم تکرار شد تا مشخص شود خط دفاع متشکل از علی نعمتی، گولسیانی، کنعانی و فرجی  که همگی مدافعان محکم و سرزنی به حساب می‌آیند به شکل عجیبی با گاف های مشابه حریف را در موقعیت گلزنی و شوت از روی ریباند قرار دهند.

در واقع پرسپولیس که با وجود خالی شدن نیمه تهاجمی اش در وقت های اضافه دو گل زده  و دوباره پیش افتاده بود غیر از ماجرای زودباور بودن اوسمار و تیمش در نود دقیقه، از  ضعف خط دفاع و سازماندهی دفاعی اش هم لطمه خورد  کما اینکه در دو صحنه از گل های حریف مسعود ریگی نزدیکترین بازیکن به زننده گل بود و کاری از پیش نبرد.
این باخت که یک جام را از پرسپولیس گرفت درس بزرگی برای اوسمار داشت که این ماجرای مدیریت زودهنگام تعویض ستاره های تاثیرگذار تیم خود مثل رفیعی ، ترابی، عالیشاه و اورونوف که در بازی‌های اخیر بارها تکرار شده و مدتی است باب کرده  را تعطیل کند و دوم اینکه برای ساختار دفاعی‌اش دنبال تمرین‌هایی باشد که به ترمیم ساختار آن کمک  کند.

دیگر خبرها

  • ۲ چیز در بازی مقابل پرسپولیس باعث خوشحالی ما شد
  • برای اوسمار، کلاس مدیریت را تعطیل کن!
  • حسینی: ۲ چیز در بازی مقابل پرسپولیس باعث خوشحالی ما شد
  • ببینید | لحظه دستگیری جیمی‌جامپ نوجوان در بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم!
  • مدافع سابق پرسپولیس غایب مقابل سرخ‌ها
  • تمرین اختصاصی بیرانوند برای بازی سپاهان
  • نمایش درخشان دو دروازه‌بان مس مقابل پیکان
  • جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان
  • سرمربی مس رفسنجان: بازی سنگینی مقابل پیکان داریم
  • ممنون که فقط دنبال استقلال و پرسپولیس نیستید | این تیم شانس اصلی قهرمانی است