Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@18:09:45 GMT

لزوم آزادی شیخ زکزاکی توسط دولت نیجریه

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۰۳۳۲

لزوم آزادی شیخ زکزاکی توسط دولت نیجریه

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در بیانیه‌ای به آزادی هر چه زودتر شیخ زکزاکی تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در بیانیه‌ای به آزادی هر چه زودتر شیخ زکزاکی تاکید کرد.

متن بیانیه مذکور به ظرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ

نبی مکرم اسلام با قبول امانتی عظیم و ابتلائاتی سنگین همواره بر عهد خود استوار بود تا بشریت را از ظلمات جهل به وادی نور رهنمون ساخته مومنانی، چون سلمان و اباذر بپروراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزگار پس از غدیر، حامل وقایعی است که همواره انسان‌ها را در فرازو‌نشیب هدایت و ظلالت، ایمان و کفر و حق و باطل گرفتار کرده است تا در غبارآلود فتنه‌ها و امواج بلایا، رو به سوی نور داشته و پروانه‌وار از پیله نفسانیات عبور کند و در وادی طور به تماشای وجه الله الاعظم بنشیند.
در میان ریزش‌ها و رویش‌ها، عده‌ای مثل حضرت روح‌الله الخمینی (ره) مشعل هدایت بر دست، چراغ راه امتی می‌شوند و در گوشه و کنار این عالم، دل‌های پاک را برمی‌انگیزند و شاگردانی، چون شیخ زکزاکی می‌پرورانند تا ندای حق را به گوش خدا جویان جهان برسانند و بشریت را مشمول هدایت گردانند؛ و سالهاست که شیخ ابراهیم زکزاکی، این شیعه بیدار، این دست پرورده امام، ایثار را به حد اعلی رسانده و با تحمل درد‌های شکنجه و اسارت و نثار جان فرزندانش، اسلام عزیز را زنده نگه‌داشته تا امروز به یُمن عیدالله الاکبر، برای چندمین بار حق آشکار گشته و زمینه باز شدن بند‌های جور و ستم از دست و پای ایشان فراهم شده است. لکن دولت ستم‌کار نیجریه با قلدرمآبی از پذیرش حق و حکم دادگاه سرباز زده و تاکنون عزمی برای آزادی این مرد بزرگ نداشته است.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور ضمن محکوم کردن اعمال شنیع دولت نیجریه، از دولت سیزدهم درخواست دارد با بهره‌گیری از قدرت دیپلماسی تا آزاد شدن کامل شیخ زکزاکی و همسرشان دست از تلاش برندارد تا این مجاهد عزیز روشنای آزادی را با چشم ببیند و، چون چراغی روشنای اسلامی حقیقی را به دیدگان مردم حقیقت‌جوی این کشور برساند.

عیدالله الاکبر و این پیروزی عظیم رو به ساحت اقدس الهی و امام عصر (عج) تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم این اتفاق شیرین زمینه تحولاتی عظیم در منطقه و منتهی به ظهور حضرت بیقه‌الله باشد.

به زودی شرق و غرب جهان مزین به شرافت اسلام و زمین موطن حق و حقیقت خواهدشد و این اراده‌ی خداوند است که مستضعفین، وارثان هدایت باشند و امامان زمین؛ و السلام علی من اتبع الهدی»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شیخ ابراهیم زکزاکی شیعیان نیجریه جنبش اسلامی نیجریه شیخ زکزاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

جعفری زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با شورای ترافیک شهرستان بم گفت: رفع نقاط حادثه خیز در شهرستان بم همواره دغدغه مسئولان شهرستان بوده است و طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است با این وجود هنوز هم شاهد تصادفات منجر به مرگ در این نقاط هستیم و تمام تلاش ما بر کاهش تصادفات و حفظ جان شهروندان است. 

وی افزود: ضرورت توجه به رفع نقاط حادثه خیز بلوار خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی، به دلیل واقع شدن در کردیدر شمال به جنوب و قرارگرفتن مدارس و ادارات حول این محور حائز اهمیت است؛ اما آنچنان که باید تاکنون به این مسیر توجه نشده است.   

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم ضمن تاکید بر اهمیت کاهش حوادث منجر به مرگ بیان داشت: نصب دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت و ایجاد سرعتگاه‌ها مطابق با دستورالعمل‌های مصوب می‌تواند موجبات کنترل سرعت و کاهش تصادفات در این مسیر را به دنبال داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مصوبات این جلسه طی یک ماه آینده، طرح آرام سازی مسیر عملیاتی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند