Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:24:11 GMT

قطع آب «بد مصرف‌ها» از فردا

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۰۴۲۵

قطع آب «بد مصرف‌ها» از فردا

به گزارش روز جمعه ایرنا، «محمدرضا بختیاری» با اشاره به اینکه دو نوع اخطار در زمینه کاهش مصرف و اخطار قطع برای مشترکین صادر شده است، افزود: از ابتدای تیرماه برای مشترکین بدمصرف و پرمصرف تهرانی یعنی مشترکانی که بیش از دو برابر الگو آب مصرف می‌کنند، اخطار پیامکی و مکتوب صادر شده است که از فردا (شنبه) آب شرب مشترکین بد مصرف به مدت دو تا پنج ساعت در زمان اوج مصرف قطع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد مشترکان تهرانی بیش از دو برابر الگوی مصرف، آب مصرف کرده اند، گفت: الگوی مصرف آب در تهران ۱۵ مترمکعب در ماه برای هر نفر است که مشترکین پر مصرف تا ۳۰ مترمکعب آب در ماه مصرف کرده اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد مشترکان، کمی بیش از الگو مصرف دارند و ۲۰ درصد مشترکان جز مشترکان پرمصرف هستند و حدود پنج درصد نیز فوق العاده مصرف بالایی دارند، افزود: مشترکین بدمصرف یا استخر دارند و از آب شرب برای پرکردن استخر استفاده می کنند و یا برای آبیاری باغچه از آب شرب استفاده کرده اند.

بختیاری با اشاره به مصرف بالای آب در تهران گفت: اکنون سه درصد مشترکان ما از آب رایگان یا آب امید استفاده می کنند که یک سوم الگوی مصرف را رعایت کرده اند و البته ۵۰ درصد مشترکین تهرانی در حد الگوی مصرف از آب استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه مشترکانی که بیشتر از الگوی مصرف، آب مصرف می کنند، مشمول پرداخت مبلغ آب به صورت پلکانی می شوند، ‌ افزود:‌ البته برای برخی از آن‌ها به قیمت آب اهمیتی نمی‌دهند، زیرا این کالا ارزان است.

بختیاری گفت: با افزایش هر یک درجه دمای هوا ۶۰ تا ۷۰ درصد معادل یک شهر ۲۰۰ هزار نفری مصرف آب افزایش می‌یابد، این در حالی است که امسال با وجود گرمای هوا و بارش کم و کسری مخازن، اجازه ندادیم آب قطع شود و این جفا است که با توجه همه هشدارها، بخشی از مشترکین آب، توجهی به نوع مصرف ندارند.

برچسب‌ها محمدرضا بختیاری استان تهران شرکت آب و فاضلاب استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدرضا بختیاری استان تهران شرکت آب و فاضلاب استان تهران محمدرضا بختیاری استان تهران شرکت آب و فاضلاب استان تهران درصد مشترکان الگوی مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق برخی از مناطق ارومیه

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،به اطلاع مشترکین محترم شهرستان ارومیه میرساند روز شنبه مورخ ۰۸ / ۰۲ / ۱۴۰۳ به علت اجرای پروژه عملیات نصب و اتصال ترانسفورماتور جدید (دوم) از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۵ برق کلیه مشترکین شهرستان چالدران قطع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • قطعی برق برخی از مناطق ارومیه
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!