Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-04@03:28:45 GMT

تفنگداران در خط آتش؛ تفتیان در خط استارت

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۰۴۹۸

تفنگداران در خط آتش؛ تفتیان در خط استارت

 به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، نمایندگان کشورمان در نهمین روز از بازی‌های المپیک، مسابقات خود خود را با بسکتبال از ساعت ١٠ به وقت محلی و ۵:٣٠ به وقت تهران آغاز می‌کنند.

بلندقامتان ایران که در بازی نخست خود نیز مقابل جمهوری چک با نتیجه ۸۴ بر ۷۸ از این تیم شکست خورد، دومین دیدارش را با  نتیجه ۱۲۰ بر ۶۶ به آمریکا واگذار کرد و حال فردا (شنبه) در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی بسکتبال المپیک باید  به مصاف فرانسه برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در سومین دیدار ایران هر نتیجه‌ای که حاصل شود فرانسه با ۲ پیروزی مقابل آمریکا و چک صدرنشین و ایران با شکست برابر این ۲ تیم، در رتبه چهارم گروه نخست باقی می‌ماند.

مصاف سومین دونده ایران در ماده ۱۰۰ متر

حسن تفتیان نیز فردا رقابت خود را در ماده ١٠٠ متر آغاز می‌کند. این رویداد ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه به وقت محلی و ۱۵:۱۵ دقیقه به وقت تهران آغاز می شود. امروز و در نخستین روز رقابت های دوومیدانی ۲ ماده برگزار شد که احسان حدادی پرتاپ گر دیسک در نهایت با پرتاب ۵۸.۹۸ در رده ۲۶ قرار گرفت.

فرزانه فصیحی دومین نماینده دوومیدانی ایران که با سهمیه یونیورسالیتی در ماده ۱۰۰ گام به المپیک توکیو گذاشته بود در رقابت با هشت دونده در مرحله نخست مقدماتی اول شد اما در ادامه نتوانست به نیمه نهایی راه یابد. اتفاق جالب این ماده برای ایران این است که فصیحی ۵۷ سال بعد از مرحومه سیمین صفامهر دوباره در المپیک توکیو دوید.

شروع کار تفگنداران در هفته دوم بازی‌ها

آخرین رقابت نهمین روز بازی به تیراندازی اختصاص دارد که نجمه خدمتی و فاطمه کرم‌زاده در ماده تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر فردا ساعت ۱۲ به وقت محلی و ۷:۳۰ به وقت تهران مسابقات خود را برگزار می‌کنند. ۴۷ نفر در خط آتش قرار می‌گیرند.

تیراندازی در این دوره با ۶ سهمیه چهار زن و ۲ مرد به این المپیک راه یافت  که نجمه خدمتی یکی از چهره‌های مطرح چند سال اخیر تیراندازی زنان و با تجربه‌ترین فرد به شمار می‌رود. او در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو نیز نماینده ایران در تفنگ بادی ۱۰ متر بود که با عنوان ششمی به کار خود پایان داد. 

کاروان ایران تاکنون یک مدال طلا در تیراندازی کسب کرده است.

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

 این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ – ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  به میزبانی ژاپن آغاز شد و ایران   با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶)  راهی توکیو شد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: ایران دوومیدانی المپیک توکیو ژاپن المپیک توکیو ایران دوومیدانی ژاپن فدراسیون تیراندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران

نمایندگان فدراسیون تیراندازی عراق از فدراسیون تیراندازی ایران، سالن‌های تیراندازی و سایت اهداف پروازی بازدید کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، خضیه عباس و علی حسون، نمایندگان فدراسیون تیراندازی عراق صبح امروز (پنجشنبه 13 اردیبهشت) با حضور در فدراسیون تیراندازی کشورمان ضمن دیدار با مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون از زیر ساخت‌های تیراندازی ایران شامل سایت اهداف پروازی، سالن‌های 10 متر و 25 متر و فینال بازدید کردند.

خضیه عباس در این دیدار عنوان داشت: ایران و عراق دو کشور مسلمان هستند و ما  یک مذهب داریم. ایران در تیراندازی پیشرفت زیادی داشته و ما در فدراسیون تیراندازی عراق به کمک شما نیاز داریم. باعث افتخار است که در راه پیشرفت خود از شما کمک بخواهیم.

وی در ادامه افزود: در رشته تفنگ یک دختر تیرانداز عراقی به نام زینب با وایلد کارت فدراسیون جهانی جواز حضور در المپیک پاریس را به دست آورده است، اما او مربی حرفه‌ای ندارد. درخواست داریم در این مورد به ما کمک کنید.

مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی کشورمان ضمن خوشامدگویی به نمایندگان فدراسیون عراق و تاکید بر ارتباط نزدیک دو کشور اظهار داشت: کاملا آماده هستیم که به تیراندازی عراق کمک کنیم و در خصوص مربی نیز حتما همکاری نزدیکی با شما خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استارت ستاره بایرن برای بازگشت مقابل رئال (عکس)
  • بازی مرگ و زندگی ایران: این رقیب را بکش و زنده بمان!
  • تداوم شکست بوکسورهای ایرانی در مسابقات قهرمانی امید و جوانان آسیا
  • برگزاری دوباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی/ رسولی رئیس شد، تفتیان رای نیاورد!
  • بررسی ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۴
  • حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول
  • حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • اعزام تیرانداز ساروی به مسابقات جام جهانی باکو
  • ساعت بازی استقلال و تراکتور امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳