Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تد کروز» سناتور تندرو جمهوری‌خواه آمریکا با لایحه تنظیم شده برای حمایت واشنگتن از عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی مخالفت کرد.

به نوشته «جروزالم پست»، کروز مدعی شد متن این لایحه به گونه‌ای است که راهکار «دو دولتی» را به رژیم صهیونیستی تحمیل می‌کند و این رژیم درخصوص این مسئله باید دارای امتیازات ویژه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی این سناتور آمریکایی گفت: «سناتور کروز باور دارد که آمریکا باید از متحدان حمایت کند جایگاه دیپلمات‌های آمریکایی این نیست که به متحدان ما این را دیکته کنند که با حاکمیت ارضی خود چه می‌کنند».

سخنگوی کروز افزود: «تا مدتی پیش، در کنگره توافقی فراحزبی درخصوص حمایت از متحدان اسرائیلی ما در مذاکرات وجود داشت اما این لایحه، انحرافی رادیکال محسوب می‌شود که سیاست ایالات متحده را از حمایت از اسرائیل به اعمال فشار به اسرائیل تغییر می‌دهد».

همچنین یکی از مقامات دفتر کروز به آژانس خبری «جوییش تلفگرافیک» گفت، در صورتی که لحن به کار رفته در این لایحه تغییر کند، این سناتور جمهوری‌خواه از آن حمایت خواهد کرد.

ماه گذشته کمیته روابط خارجی سنا این لایحه را به صحن معرفی کرد و تد کروز پیش از اینکه لحن مورد مناقشه درباره راهکار دو دولتی در آن درج شود، از حامیان آن بود. با این حال اکنون فقط دو سناتور جمهوری‌خواه در مخالفت با لحن این لایحه کروز را همراهی کرده‌اند.

طرح عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی در دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا پایه‌ریزی شد و کشورهایی نظیر امارات متحده عربی، سودان و بحرین از آن تبعیت کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی آمریکا کشورهای عربی تد کروز سناتور جمهوری خواه عادی سازی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد

پس از کش‌وقوس‌های فراوان میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و اختلافات بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان، مجلس نمایندگان آمریکا بالاخره کمک امنیتی و بسته کمکی آمریکا به رژیم صهیونیستی و اوکراین را تصویب کرد و آن را به دست سنا رساند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بعد از تایید این بسته گفت به محض رسیدن آن به میز کارش فورا آن را تایید می‌کند تا رسما اجرایی شود.

این لایحه کمک امنیتی از جمله شامل کمک ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی و بسته کمکی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین است. این بسته که مجموع ارزش آن ۹۵ میلیارد دلار است، با رای ۷۹ به ۱۸ به تایید سناتور‌های آمریکایی رسید.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فامیل مارادونا رکورد باشگاه آمریکایی را شکست!‏
  • وزیر تندرو صهیونیستی پس از واژگونی خودرویش به بیمارستان انتقال یافت
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد
  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟