Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، کرونا قصد رفتن ندارد و همچنان طغیان‌گر به کار خود ادامه می‌دهد، بی‌پروا جان می‌گیرید و به هرکجا برسد طلب سلطنت می‌کند؛ اگر چه کرونا در ووهان چین متولد شد اما این ویروس جهان‌نورد خیلی زود به انگلیس، آفریقا و برزیل جهش و به هندوستان و پرو رسید با این همه کرونا نشان داده است برای رسیدن به امیال خود می‌تواند هر بار در جامه‌ای نو ظهور می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونای لامبادا

در حالی که مدت زیادی از کرونا دلتا (سویه ویروسی شایع شده در هند) نگذشته است، اخباری از نوع لامبدا که برای اولین بار در کشور پرو مشاهده شده است، به گوش می‌رسد.

به عقیده محققان جدی نگرفتن نکات بهداشتی و عادی‌انگاری مردم در کنار سهل‌انگاری صورت گرفته در موضوع کنترل‌های ورود و خروج مسافران بومی و غیربومی، موجب شده تا کرونا از پا نیوفتند.

کرونا در موج پنجم شکل طغیانی به خود گرفته است و نقشه کشورمان سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به رنگ قرمز درآورده است.

بوشهر حال خوبی ندارد

استان بوشهر هم از این قاعده مستثنی نیست. در حال حاضر همه بیمارستان‌های استان بیش از ظرفیت خود بیمار پذیرش کرده‌اند و این در حالی است که بخش زیادی از بیماران کرونایی در درمانگاه‌های و مطب‌های شهر مداوا و بستری می‌شوند.

وضعیت بیمارستان‌ها در برازجان، مرکز بزرگ‌ترین شهرستان استان بوشهر به شکل فاجعه‌باری درآمده و دو بیمارستان شهید گنجی و مهر در این شهر که برای اپیدمی آمادگی لازم را ندارند روزانه جمعیت زیادی را از شهرها و روستاهای مجاور می‌پذیرند، از همین رو تصمیم گرفته شده تا در جهت کاهش بار کاری، مرکز دیگری برای پذیرش بیماران کرونایی در این شهر آماده شود.

حسینیه اعظم برازجان در خدمتِ سلامت مردم

ماریا خویشدوست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: حدود ۸۰ تخت به حسینیه اعظم در برازجان منتقل شده تا حداکثر از فردا این حسینه به عنوان مرکزی برای پذیرش بیماران کرونایی شروع به کار کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با اشاره به اینکه تالارهای شهر برازجان برای پذیرش بیماران کرونایی مناسب نبودند، افزود: حسینیه اعظم به دلیل قرارگیری در مرکز شهر و داشتن سیستم خنک‌کننده و تهویه مناسب بهترین گزینه بود.

وی با بیان اینکه بیماران دشتستانی را اکنون بین دو بیمارستان مهر و شهید صادق گنجی تقسیم کردیم، تصریح کرد: آمار پذیرش دو بیمارستان برازجان بیش از ظرفیت است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسینیه بیماران دشتستان حسینیه اعظم برازجان بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، با هوش مصنوعی فرآیندهای تشخیص بیماری‌ها و در آینده نزدیک امکان درمان آنها بدون مراجعه به بیمارستان فراهم خواهد شد.

با استفاده گسترده از کاربردهای هوش مصنوعی در بخش سلامت، فرآیندهای تشخیص سرعت می‌گیرد و در آینده نزدیک امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود.

پیشرفت‌های فن‌آوری مانند هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها مزایای بزرگی را در زمینه‌هایی مانند تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، برنامه‌ریزی درمان و ارائه مؤثرتر خدمات بهداشتی فراهم می‌کنند.

در حالی که سیستم‌های تشخیصی با پشتیبانی از هوش مصنوعی به پزشکان در شناسایی بیماری‌ها و تعیین روش‌های درمانی کمک می‌کنند، این سیستم‌ها با تجزیه و تحلیل سریع مجموعه داده‌های بزرگ، روند تشخیص را سرعت می‌بخشند و نتایج دقیق‌تری ارائه می‌دهند.

پرفسور ودات گورال، متخصص گاستروانترولوژی در بیمارستان مدیپول ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی در حوزه سلامت رو به افزایش است، گفت: از این سیستم‌ها در تشخیص و شناسایی ضایعات سرطانی نیز استفاده می‌شود.

او اظهار داشت: هوش مصنوعی یک کاربرد بسیار قابل اعتماد در تشخیص زودهنگام سرطان، غربالگری سرطان، اثربخشی دارو و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه این نمونه‌ها نشان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی در سلامت منجر به دستاوردهای اقتصادی نیز می‌شود، ادامه داد: با افزایش استفاده از هوش مصنوعی، امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود و به این ترتیب به نوعی بیمارستان‌ها به لطف هوش مصنوعی به سراغ بیماران خواهد رفت.


 

دیگر خبرها

  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد