Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در یک گفتگوی تلفنی در ۲۷ اُم دسامبر از مقامات بلندپایه وزارت دادگستری این کشور خواست تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را مخدوش اعلام کنند.

یادداشتهای دستنویس یکی از شرکت کنندگان در این گفتگوی تلفنی که روز جمعه از سوی کمیته نظارتی مجلس نمایندگان منتشر شد، به گستره فعالیت ترامپ برای ابطال نتایج انتخابات و تلاش برای جلب حمایت مجریان قانون و سایر مقامات دولتی اشاره می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمیلهایی که ماه میلادی گذشته انتشار یافتند نیز نشان می دهد که ترامپ و هم پیمانانش در هفته های پایانی ریاست جمهوری وی وزارت دادگستری ایالات متحده را تحت فشار گذاردند تا در مورد ادعاها مبنی بر بروز تقلب گسترده در انتخابات ۲۰۲۰ تحقیق کنند و اکنون بازرس کل این وزارتخانه در حال بررسی این موضوع است که آیا مقامات وزارت دادگستری برای ابطال نتایج اقدامی صورت داده اند یا خیر.

طبق این یادداشتها، ترامپ گفته است: «از شما انتظار نداریم که آن را انجام دهید. فقط بگوئید انتخابات مخدوش است و باقی کار را به من و اعضای جمهوریخواه کنگره بسپارید».

ترامپ همچنین از مقامات وزارت دادگستری آمریکا خواست تا در مورد «شکایات قانونی» در خصوص تقلب در مبارزات انتخاباتی تحقیق کنند.

کد خبر 5269101

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا وزارت دادگستری آمریکا دونالد ترامپ تقلب انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ابطال آرا ایالات متحده امریکا عراق افغانستان تونس روسیه رژیم صهیونیستی طالبان لبنان فلسطین ایران جمهوری آذربایجان ترکیه قیس سعید پاکستان وزارت دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه

گروه وکلا برای صلح در هلند شکایتی را علیه ۱۲ مقام صهیونیست و در راس آنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به دلیل جنایاتی که ارتش صهیونیستی در غزه مرتکب شد، به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه کرد.

براساس گزارش القدس العربی، ابراهیم ییلدیریم، وکیل دادگستری و یکی از اعضای این گروه متشکل از ۲۰۰ وکیل، در بیانیه‌ای به خبرگزاری آناتولی گفت که آنها علیه شخصیت‌های برجسته صهیونیستی مانند نتانیاهو و تعدادی از وزرای او شکایت کرده‌اند.

او افزود: این شکایت مشتمل بر ۱۶۳ صفحه و جامع‌ترین شکایت کیفری تا به امروز است. شکایتی که به دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی ارسال شده است شامل ۱۲ مقام صهیونیست است.

این وکیل دادگستری اعلام کرد: متن شکایت توسط ۹ نفر از کارشناسان حوزه حقوقی و جرایم تهیه شده است. همچنین کمپینی برای جمع آوری امضا برای کسانی که می‌خواهند از این شکایت حمایت کنند راه اندازی کردیم و تعداد امضاکنندگان شکایت از ۵۰۰ نفر گذشت.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که ده‌ها هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، ویرانی عظیم و قحطی برجای گذاشته که جان کودکان و سالمندان را گرفته است.

این رژیم با وجود صدور قطعنامه آتش بس فوری توسط شورای امنیت و علیرغم حضور در دادگاه بین المللی دادگستری به اتهام ارتکاب «نسل کشی» به جنگ خود ادامه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • هیچ صندوقی در انتخابات تهران ابطال نشد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد