Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد ویسکرمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت سد «ایوشان» اظهار داشت: کل ظرفیت تعریف شده این سد ۵۰ میلیون متر مکعب آب است.

سد «ایوشان» تنها حکم یک «آب جمع کن» را دارد!

وی با بیان اینکه در سیلاب کل ۵۰ میلیون متر مکعب در پشت سد جمع و سر ریز هم کرد افزود: در حال حاضر شبکه آبیاری پایین دست سد همچنان اجرا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: به همین دلیل نیز، این سد تنها حکم یک «آب جمع کن» را دارد.

ویسکرمی با اشاره به اینکه تخصیص آب این سد هنوز اعمال نمی‌شود گفت: در این راستا اعلام کردیم حالا که هنوز شبکه آبیاری آن اجرا نشده، آبی که حدود ۳۰ میلیون متر مکعب بوده به جای اینکه تبخیر شود رها سازی شود تا مردم از آن استفاده کنند.

ضرورت برخورد با برداشت‌های بی رویه و غیر مجاز

وی تصریح کرد: دو جلسه کارشناسی دو ساعته با حضور شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی برگزار شد که غیر از هفت میلیون متر مکعب آنکه نمی‌شود رها سازی شود، حدود ۲۳ میلیون متر مکعب آن تا مهر ماه رها سازی شود، تا هم مسائل زیست محیطی و کشاورزی حل شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بنا شد که جهاد کشاورزی مردم را توجیه کند که کشت‌های آبدوست نداشته باشند، در زمین‌های دیم محصولات آبی کشت نکنند و موتور تلمبه‌های غیر مجاز را جمع کنند گفت: بر اساس فرمولی که تعیین شده آب این سد رها سازی خواهد شد.

ویسکرمی با اشاره به برداشت‌های غیر مجاز و بی رویه، عدم رعایت قانون و همچنین کاهش بارندگی‌ها گفت: باید با برداشت‌های غیر مجاز و بی رویه از سوی دستگاه قضائی و نیروی انتظامی برخورد شود.

شبکه آبیاری سد «ایوشان» باید عملیاتی شود

وی با تاکید بر عملیاتی شدن شبکه آبیاری سد «ایوشان» گفت: این شبکه بین ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال اعتباری از سوی مجلس در اختیار بسیج سازندگی قرار داده شده است گفت: اگر این اعتبار اختصاص پیدا کند در برنامه است که عملیاتی شود.

ویسکرمی بیان داشت: اگر شبکه آبیاری سد «ایوشان» ساخته شود تخصیص آب آن برای زمین‌های زیر دست آن است، در اهداف سد «ایوشان» مقدار کمی آب برای صنعت در بخش بیرانوند در نظر گرفته شده است.

سد «بختیاری» یک موضوع حیثیتی برای ما است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سد بختیاری اشاره کرد و گفت: این سد یکی از چالش‌ها بود، به هر حال نمایندگان مجلس مثل ما که تلاش می‌کنیم امتیازاتی برای استان بگیریم، نماینده دزفول هم نامه‌ای زده که سد بختیاری که اصلاً کشوری و ملی بوده و شرکت آب ایران آن را می‌سازد، از سوی این استان ساخته شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شرکت اصلاً زیر نظر خوزستان نیست و راه دسترسی سد بختیاری هم لرستان است، از لحاظ قانونی همه چیز معلوم است، مسائلی که مطرح می‌شود یک جو رسانه‌ای است.

ویسکرمی گفت: مردم نگران نباشند، نماینده محترمی نامه‌ای زده و جواب آن هم داده شده و منتفی شده، ما هم برای اینکه این دروغ به راست تبدیل نشود به رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای امنیت ملی نامه داده‌ایم که این امر یک بحث حیثیتی و تعصبی است و هیچ وقت کوتاه نمی آییم.

وی تاکید کرد: این امر هم حل شد، چیز خاصی نیست، اما به هر حرف ضعیفی باید پاسخ داده شود تا همه چیز مشخص شود.

تخصیص آب «معشوره» باید مشخص شود

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت سد «معشوره» گفت: ساخت سد یک بحث است که اعتبار آن کم است که باید فکر اساسی در مورد آن شود و دیگری هم بحث حجم سد و همچنین تخصیص آب آن است.

ویسکرمی افزود: در بحث تخصیص آب سد سد باید مشخص شود که این آب به چه کسی می‌رسد، یک زمانی هست که آب جمع می‌شود، می‌گویند که باید رد شود و برود پایین، در هر سه موارد یاد شده ما بحث داریم.

وی ادامه داد: در مورد سد «معشوره» من قانع نشده‌ام، ما معتقدیم که باید مخزن سد بزرگ‌تر شود، تخصیص آب برای شهرستان‌های رومشکان، کوهدشت، چگنی، پلدختر و حتی نورآباد باید دیده شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حرف ما این است که چرا در سال‌های گذشته علمی عمل نشده و ظالمانه با لرستان برخورد شده است.

کد خبر 5269113

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی سد معشوره سد بختیاری سد ایوشان ویروس کرونا عید غدیر خم آمار کرونا کرمانشاه بوشهر واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان اردبیل عکس استانها ایلام شیوع کرونا شیراز غدیر خم نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی میلیون متر مکعب شبکه آبیاری سد بختیاری غیر مجاز رها سازی تخصیص آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت ضعف‌هایش را انکار نکند، گفت: مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند برویم.

مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با عملکرد دولت در مهار تورم، اظهار داشت: ما نمی گوییم عملکرد دولت صد در صد رضایت بخش بود اما ارزیابی بنده از عملکرد اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲، این است که پای کار آمد و عزم جدی داشت اما در همین حد که می بینیم، موفق بود.

وی با اشاره به موانع تحقق اهداف دولت، گفت: دولت باید عزم جدی برای تحقق اهدافش داشته باشد لذا باید به سراغ تقویت کابینه اش برود اما این به معنای تغییر نیست؛ ما لزوما به دنبال مچ گیری و تغییر وزرا نیستیم بلکه دولت باید بُعد مسوولین اجرایی را به هر طریقی تقویت کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت خودش باید ضعف هایش را بازگو کند و آنها را انکار نکند؛ مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند رفت. نماینده ها با مداخلات در انتسابات، اثرهای منفی گذاشتند اما خود دولت هم جدی نبود و به نظر من آقای رییسی جدیت لازم در یافتن و آوردن افراد قوی به عرصه اجرایی کشور را، نداشت.

آقای باقری بیان کرد: در حوزه اقتصادی کشور، انتظار داشتیم که دولت پهلوان ها را روی کار بیاورد اما این اتفاق رخ نداد این انتقاد هم لزوما در سطح وزرا نیست؛ بلکه از رأس قوه مجریه تا سطوح پایین‌تر در شهرستان ها هم، اولویت این نبوده که تیم های اقتصادی تقویت شود و حضور افراد قوی را شاهد نیستیم.

وی اظهار داشت: پیش بینی من از آینده این است که قطعا روزهای بهتر اما چالش های بیشتری هم خواهیم داشت؛ کشور ما به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … در بَعد بین المللی و حتی داخلی، با مشکلاتی مواجه است؛ درواقع رقابت سیاسی و اجتماعی خوب است اما بعضا رویکرد منفی پیدا کرده و به ضرر مردم تمام می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد